فراخوان رضا پهلوی از بلاگرها و بالاترینها برای اقدام عملی برای آزادی زندانیان سیاسی
هم میهنانم،
جمهوری اسلامی، با نقض مستمر حقوق بشر، سرکوب آزادی های اساسی، اعدام های گسترده و خیابانی، سنگسار، شکنجه و تجاوز در زندان ها، شرایط قرون وسطایی را بر کشورمان حاکم کرده است. متاسفانه، جامعه جهانی تاکنون عکس العمل قدرتمند و منسجمی را در مقابل رفتارهای غیرانسانی این نظام از خود نشان نداده است.
در این شرایط حساس، با توجه به فشارهای جسمی و روحی که بر زندانیان سیاسی-عقیدتی وارد می شود، وظیفه همه کنشگران و فعالین سیاسی و مدنی، وکلای دادگستری، مدافعین حقوق بشر، فعالین حقوق زنان، روزنامه نگاران، روحانیون مستقل، زندانبانان، نیروهای مسلح و یکایک شهروندان ایرانی است تا دست در دست یکدیگر گذاشته و با آغاز یکسری اقدامات ملی و بین المللی، حکومت ایران را وادار به آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی-عقیدتی نماید.
تا کنون اقدامات ارزشمندی در زمینه دفاع از حقوق زندانیان سیاسی-عقیدتی ایران، در داخل و خارج از کشورمان صورت گرفته، اما بدلیل عدم انسجام و حمایت کامل تمام اقشار جامعه، هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیده است. در راستای پیشنهادات و درخواست های شما عزیزان در فضای حقیقی و مجازی، با مشورت هم میهنان فعال سیاسی - مدنی، تصمیم گرفتیم بستری مناسب را برای آغاز یک سلسله اقدامات عملی، فراهم سازیم. حرکتی که تنها در سایه مشارکت و همفکری یکایک شما هم میهنان مبارزم امکان پذیر خواهد بود.
· در مرحله اول، در راستای گزارش دبيركل سازمان ملل متحد و آقای احمد شهید، نماینده ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، پیش نویس یک متن بعنوان یک شکایت نامه رسمی برای ارسال به تمام مراجع ذیربط (کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد) تهیه شده است. در پایان این مقدمه، می توانید پیش نویس این متن را مطالعه نموده و نظرات و پیشنهادات خود را برای تکمیل آن ارسال نمایید.
· بدلیل اینکه آوردن اسامی تمامی زندانیان سیاسی-عقیدتی در ایران در این پیش نویس امکان پذیر نمی باشد، تلاش شده است تا اسامی تعدادی از زندانیان، بعنوان نمونه ایی از کنشگران و فعالین سیاسی، مدنی و عقیدتی ذکر گردد. چنانچه از این لیست موردی از قلم افتاده، لطفا با ذکر منبع ومشخصات در زیرهمین لینک، حساب بالاترین، وبلاگ و یا وب سایت خود، آنرا ارسال نمایید.
· پیشنهادات و نظرات خود درارتباط با پیش نویس شکایت رسمی و بویژه اقدامات عملی آتی در این زمینه را در وبلاگ خود منتشر و در بالاترین با کلمه کلیدی (2011HR8712) پست نمایید.
· چنانچه شما دارای شناسه (اکانت) بالاترین نیستید، از کلمه کلیدی بالا (2011HR8712) بعنوان برچسب در مطالبی که در این زمینه در وبلاگتان منتشر می کنید، استفاده نمایید تا متن شما در سایت گوگل برای همگان قابل جستجو باشد. دوستانی که دارای شناسه (اکانت) بالاترین می باشند، متن و وبلاگ شما را می توانند در سایت گوگل پیدا کرده و آن را در بالاترین لینک کنند.
o دوستانی که در بالاترین فعال هستند، می توانند در این زمینه ما را یاری کنند.
· به منظور سهولت هرچه بیشتر برای رسیدگی به نظرات شما، پاراگراف های متن پیشن نویس شماره گذاری می گردد تا بتوانید نظرات و پیشنهادات خود را با ذکر شماره پاراگراف مورد نظر ارسال نمایید.
· بر اساس سیستم بالاترین، انرژی شناسه من به اندازه ایی نیست که بتوانم به همه لینک های شما رای مثبت و یا نظر بدهم. تلاش من و متخصصین فنی-حقوقی بر این خواهد بود که پس از مطالعه و بررسی تمام نظرات و پیشنهادات ارسالی، مطالب مرتبط با این موضوع را در نسخه نهایی بگنجانیم.
· از افرادی که در داخل کشور و یا در دستگاه حاکمیت هستند، دعوت می شود تا با رعایت مراتب امنیتی، از طریق افشای اطلاعات در مورد زندانیان سیاسی- عقیدتی گمنام، با ما در این پروژه همکاری نمایند.
· متاسفانه، به دلیل ارسال هرزنامه (اسپم) و همچنین محدودیت امکانات فنی، بخش دریافت نظرات وبلاگم را موقتا مسدود کرده ام. لطفا برای ارسال نظرات خود از سیستم بالاترین استفاده نمایید.
· برای تسریع در رسیدگی به وضعیت بحرانی زندانیان سیاسی- عقیدتی و آزادی آنان، پیش نویس این شکایت از تاریخ ششم آبان ماه لغایت پانزدهم آبان ماه 1390 خورشیدی برای دریافت نظرات و پیشنهادات شما بر روی سایت بالاترین قرار خواهد گرفت.
----------------------------------------------------------
پیش نویس نامه به روسای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد
1. نظام جمهوری اسلامی حاکم بر ایران، اقدام به نقض اساسی ترین حقوق زندانیان سیاسی-عقیدتی نموده است. ضمن جلب توجه شما به گزارش جناب آقای احمد شهید، در ارتباط با نقض حقوق بشر در ایران، به اطلاع می رساند، ادله های بسیار محکمی در دست است که بر خلاف آنچه حکومت ایران ادعا می کند، حقوق اولیه میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی کروبی و کلیه زندانیان سیاسی-عقیدتی و مدنی در ماههای اخیر به شدت نقض شده است و حتی از حقوق ابتدایی زندانیان، همچون حق داشتن وکیل، تفهیم اتهام و دفاع از خود در دادگاه محروم هستند. اینگونه رفتارهای غیر انسانی این نظام بر خلاف مقررات و تعهدات بين المللی است.
2. حقوق اولیه انسانی دیگر زندانیان و بازداشتشدگان سیاسی-عقیدتی و مدنی همچون بهنام ابراهیم زاده، بهمن احمدی عمویی، منصور اسانلو، حسن اسدی زیدآبادی، عمادالدین باقی، آیت الله بروجردی، عماد بهاور، حسین پالانی، علی پورسلیمان، محمدرضا پورشجری، مصطفی تاج زاده، مجید توکلی، رضا جوشن، حمیدرضا خادم، مهدی خدایی، رضا خواجه ای، محمد داوری،ارژنگ داوودی، مجید دری، حسین رونقی ملکی، علیرضا سپاهی لائین، عیسی سحر خیز، قاسم شعله سعدی، کیوان صمیمی، حشمت الله طبرزدی، ابوالفضل عابدینی، جواد علیخانی، سعد غلامحسین پور، عباس کاکایی، جواد لاری، فرشاد معروفی، محمدرضا مقیسه، حمید موذنی، عبدالله مومنی، بهاره هدایت، حجت الاسلام آرش هنرور، مهدی محمودیان، کشیش یوسف ندرخانی، و صدها زندانی دیگر از نمایندگان گروه های مختلف مردم و گرایش های سیاسی-عقیدتی پایمال شده و به سنگین ترین شکل، مورد ظلم جمهوری اسلامی قرار گرفته اند.
3. همچنین بازداشت و تهدید وکلا و فعالان حقوق بشر، از سوی نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی، به اتهام «ارتکاب جرایم امنیتی»، صرفا تلاشی است برای از بین بردن اسناد و مدارک نقض حقوق بشر در ایران. آزار و اذیت و شکنجه فعالین و وکلای مدافع حقوق بشر، همچون نسرین ستوده، عبدالفتاح سلطانی، هنگامه شهیدی و کوهیار گودرزی، اقدامی است جهت ساکت کردن کسانی که به دفاع از حقوق همنوعان خود برخاستهاند. در چنین فضایی، وکلا برای انجام وظیفه قانونی خود که دفاع از موکلین است، بیشتر و بیشتر مورد تهدید قرار می گیرند.
4. مواد ۲ ٫ ۳ ٫ ۵ ٫ ۷ ٫ ۹ ٫ ۱۰ ٫ ۱۲ ٫ ۱۹ ٫ ماده ۲۰ بند ۱، ماده ۲۱ بند ۱، ۲ و ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر که هدف آن برقراری و تضمین حقوق و آزادیهای برابر برای همه مردم است در مورد تمام زندانیان سیاسی-عقیدتی و مدنی به کرات نقض شده است.
5. در اینجا تنها از بعضی افراد که اطلاعات بیشتری از آنها در دست است نام برده شده، ولیکن صدها تن از زندانیان سیاسی-عقیدتی و مدنی گمنام در زندان های ایران تحت سرکوب و نقض سیستماتیک حقوق بشر قرار دارند و عدم توجه جامعه بین اللملی به شرایط زندانیان در ایران، وضعیت را لحظه به لحظه برای آنان وخیم تر و حکومت ایران را برای ادامه روش های ضد انسانی خود جری تر خواهد کرد.
6. نظام جمهوری اسلامی، مبتنی بر حکومت دینی است و قانون اساسی آن مجموعه متناقضی است که از یک طرف، ابزار تمرکز تمام قدرت در دست ولایت مطلقه فقیه است و از طرف دیگر، معرف تبعیض جنسیتی، قومی و دینی است. بر اساس قانون اساسی، رهبر، عالیترین و بالاترین مقام نظام است و تمام امور کشور تحت کنترل مطلقه او قرار دارد. حکم حکومتی رهبر فراتراز قانون اساسی و رای مردم است و برای تمام ارکان حکومت "فصل الخطاب" است. روسای قوای سه گانه، نمایندگان مجلس، شورای نگهبان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، امامان جمعه، رئیس صدا و سیما و حتی نمایندگان مجلس خبرگان که مسئول نظارت بر عملکرد رهبر می باشند، بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط ولی فقیه انتخاب می شوند. در واقع ماهیت این نظام، حاکمیت تک نفره و دیکتاتوری مطلق می باشد.
7. بنابراین، بر اساس ماده دوم میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، ضمن اعلام شکایت از حکومت ایران، بدلیل نقض گسترده حقوق بشر و حقوق اساسی زندانیان سیاسی-عقیدتی، از شورای امنیت و ارگان های ذيربط سازمان ملل درخواست می شود تا به منظور آزادی فوری و بدون قید وشرط همه زندانیان سیاسی-عقیدتی، مدنی، وکلا و مدافعان حقوق بشر، اقدامات موثر و ضروری را با استفاده از اهرم های اجرایی بین المللی، علیه آقای سید علی خامنه ایی، ولی مطلقه فقیه حاکم بر ایران، به عمل آورند.
8. بر این باور هستیم که واکنش مناسب جامعه بین الملل به عملکرد حکومت ایران در قبال شهروندان خود، پیام قدرتنمندی خواهد بود تا این حکومت سرکوب آزادی های اساسی مردم ایران و نقض کنوانسیون های بین المللی که به اجرای آنها متعهد شده را متوقف کند.
رضا پهلوی
رونوشت: دبیرکل سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
در قسمت «از دیگران» مقالات درج شده میتواند با نظرگاههای حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) همخوانی نداشته باشد. مقالات درج شده در این قسمت برای آگاهیرسانی و احترام به نظرگاههای دیگراندیشان میباشند.
---------------------------
نظر شما در مورد مطلبی که خواندید چیست؟
از سامانه حزب و صفحه رسمی حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) در فیس بوک دیدن کنید.
---------------------------
کاوه یزدانی
درود بر دوستان عزیز وگرامی
احترام خدمت حق عزیز وایرانی عزیز وعرفان عزیز وهمه هم میهنان گرامی که پشتیبان فراخوان شاهزاده رضا پهلوی می باشند، پیشنهاد میکنم نظرات تان واعلام پشتیبانی تان را در زیر فراخوان در تالار گفتگو ارسال نمایید. از آنجایی که این فراخوان در جهت همسو شدن آزادیخواهان اهمیت دارد، لذا اقای بهمن زاهدی فراخوان را در تالار گفتگو قرار داده اند تا دوستان بطور جداگانه همه نظرات وپشتیبانی هایشان را برای تالار گفتگو ارسال نمایند ودر موقع لزوم نظرات وپیشنهادات برای سایت شاهزاده رضا پهلوی ارسال شوند. اگر دوستان نظر دیگری در جهت پشتیبانی از فراخوان دارند لطفا ارئه دهند. پیشنهاد دیگری نیز برای حمایت از فراخوان وجود دارد. اینکه، حزب مشروطه ایران بیانیه ای در حمایت از فراخوان تنظیم ومنتشر نماید وموافقین با فراخوان نیز ، با درج نام در زیر فراخوان آن را تایید نمایند. سپاسگزارم.
با احترام
کاوه یزدانی
پاینده ایران وملت ایران
November 05, 2011 11:38:33 AM
---------------------------
عرفان
درود بیکران خدمت شاهزاده گرامی
هموطنان گل و مهین پرستم حق و کاوه و ایرانی عزیز درود گرم و صمیمانه مرا پذیرا باشید متاسفانه از وجود چنین بحث سازنده و خوبی بی اطلاع بودم بنده تمام نظرات شما را با دقت و اشتیاق خواندم و جدا از نظرات سازنده و خوبتان لذت بردم و بسیار اموختم من هم به نوبه خود با تمام وجود از این فراخوان حمایت میکنم و تا انجا که برایم مقدور باشد در این راستا اقدام واطلاع رسانی خواهم کرد و قطعا از پیشنهادات خوب شما هم در این ضمینه بهره خواهم جست کاوه گرامی من مصاحبه شاهزاده با اقای میبدی را دیدم و براستی به حال خودمان قبطه خوردم و با خودم گفتم چرا با وجود همچنین شخصی که هم قلبش برای وطن میتپد و از وجهه و شهره بین المللی برخوردار است باید اپوزیسیون ما با واحدی ها چک و چونه بزنند و هر روز جمهوری اسلامی یه خواب تازه برای اپوزیسیون ما ببیند --- حق گرامی انتقادی که به اقای میبدی و قائم مقامی کردید کاملا بجا بود در این شرایط حساسی که ایران در مسیر بسیار پر مخاطره ای قرار گرفته وظیفه تمام رسانه ها اینست که فقط در جهت اتحاد و تعیین خط و مشی مبارزاتی سیاسی و استفاده از چهره های مطرح ملی همچون شاهزاده و فاطمی ها و .... اقدام کنند برنامه ای که راجع به ادیان اجرا میشود بد نیست ولی در این شرایط حساس برنامه هایی سازنده تر و بهتر میتواند جایگزین ان شود سر اخر از شاهزاده گرامی بخاطر اقدامات سازنده و حمایتی شان از ما ایرانی های داخل کشور تشکر میکنم و قطعا این فراخوان ها موجب دلگرمی ایرانیان در بند و گرفتار در چنگ اخوندهای خونخوار خواهد شد
پاینده باد ایران زنده باد ازادی ....... پرچم زیبای شیر خورشید نشان در احتزاز باد
November 04, 2011 05:32:39 PM
---------------------------
ایرانی
با درود خدمت کاوه یزدانی گرامی, حق عزیز و سایر همیهنان
حق رای محفوظ!
به نظرم باید این جمله کلیدی را همه جایادآوری و ترویج نماییم. امروز فقط اتحاد با حق رای محفوظ. کاوه جان, سخنان شاهزاده گرامی را شنیدم و به او و دودمانش درود فرستادم. نمی دانم دقت نموده ای یا نه, شاهزاده هر روز از لحاظ چهره بیشتر شبیه پادشاه فقید می شود و من با خیره شدن به او, به سال های دور می روم. سال هایی که فریادهای جاویدشاه از دهان کسی نمی افتاد. بگذریم.
1. در ارتباط با موضوع نامه, همچنان با شما هم عقیده هستم که می توان به صورت مستقل از گروههای سیاسی یا در قالب همین حزب جلیل, ما نیز فعالیت نماییم. بنده به سهم خودم از هرپیشنهاد سازنده ای استقبال نموده و در آن شرکت می نمایم. تا اینجا فقط برای هموطنان, درون تاکسی, مترو و خیابان و یا جلسات خانوادگی و یا کاری (با افرادی که به آنها اعتماد داشتم) اطلاع رسانی کرده ام و موضوع فراخوان را به هر کسی که می شناختم یادآوری نموده و اگر نمی دانست اطلاع رسانی کرده ام. من هم فکر می کنم که باید سازوکاری اندیشید که مردم از داخل میهن بتوانند این نامه را امضاء کنند, حال چکونه؟ باید برای آن راه حلی پیدا کرد. مثلا نمی دانم شما دوستان گرامی در جریان سایت اعتراضی به نشنال جنوگرافیک برای جعل نام خلیج همیشه فارس بودید و آنرا امضاء نموده بودید یا نه, اگر مشکل حقوقیش حل شود شاید بتوان آنرا به کار گرفت.
2. حق عزیزم, زیاد از گروه های ایرانی دلخور نباش, اینها (شاید همه ما ایرانی ها) همین هستیم که هستیم. زمانیکه در دی 57 همه چیز درحال از دست رفتن بود, پادشاه فقید سخنرانی مهمی کردند, در آن سخنرانی فرمودند "همه به ایران فکر کنیم", فرمودند"همه به ایران فکر می کنیم", اما کسی گوشش بدهکار نبود, چرا؟ بحث بسیار می طلبد دوست نازینیم. شاید باز ذکر تحلیلی از همو که سال هاست در قلب من زنده است, خالی از فایده نباشد, روزی به علم فرمودند اگر قرار باشد از 35 ملیون جمعیت ایران رای گیری آزاد شود, شما 35 ملیون رای متفاوت خواهید داشت و در آن هر کس به خودش رای خواهد داد!. می گفتند او آزادی های سیاسیشان را سلب نموده است, اما وقتی به آنها آزادی سیاسی داه شد, چه کردند جز آشوب و بحران سازی و مملکت برباد دهی؟ امروز چه می کنند با این خود محوریشان بعد از سالیان جز طولانی تر کردن عمر حکومت متعفن آخوندی؟
3. باید با مفاهیم برخوردی دوباره داشت. همانطور که شما دوستان گرامی تلویحا" و تسریعا" به آن اشاره می کنید. آقا یا خانمی تحت نام مستعار اینجانب (ایرانی) صحبت از هم نشینی جانیان می کند و فکر می کند این دموکراسی است! شاید بتوان نامش را دموکراسی جانیان گذاشت, بنده نوشته منتصب به خودم را در ذیل همان مقاله تکذیب نمودم و گفتم به دموکراسی جانیان اعتقادی ندارم, اما بدرستی نباید ابتدا معنای دموکراسی را تعریف کرد و بعد درباره آن نظر داد؟ پیش از انقلاب از دوستان چپ در دانشگاه می پرسیدم این دیکتاتوری استالینی که در شوروی است, چگونه دموکراسی است؟ می فرمودند"دیکتاتوری پرولتاریا, دموکراسی زحمتکشان!" توهم را می بینید؟ اگر آزادی را تعریف نموده و به آزادی های سیاسی, احتماعی, اقتصادی, عقیدتی, قلم و بیان, حق اجتماعات و ... (همانها که در منشور جهانی حقوق بشر آمده است) تقسیم نماییم, چگونه در زمان پادشاه فقید آزادی نبود در حالیکه بخش بزرگی از این آزادی ها موجود بود و تنها آزادی سیاسی جای بحث داشت. همه را فدای آزادی سیاسی نمودیم (به اضافه شرایط اقتصادی و پرستیژ بین المللی) و آزادی سیاسی نیز بدست نیاوردیم که هیچ, سر از بنیاد گرایی مذهبی به سبک صدراسلام درآوردیم, که خطیبی در نماز جمعه اوایل انقلاب می فرمودند, نیروی هوایی ما هم باید مانند صدراسلام باشد!, و چه اسباب خنده و تفریح مردم بودند در شنبه صبحی از هفته, با این سخنان نغزشان در نماز جمعه دیروز.
کاوه نازنین و حق عزیزم, من هم با شما موافقم که با این فراخوان سره از ناسره بازشناسی می شود, برماست که ناسره را به هم میهنانمان معرفی نموده و اجازه کوبیدن بر طبل جنگ به آنها ندهیم, اینها نمی فهمد چنانچه با جنگ و ویرانی بر گرده این ملت مصیبت زده سوار شوند, آمریکا و یا هر متجاوز دیگری تا ابد نمی تواند در این ملک بماند, همانطور که اسکندر نماند, همانطور که مغولان نماندند و همانطور که اعراب خون ریز بادیه, در آن زمان حسابمان را با جنگ طلبان تسویه خواهیم نمود که در زمان پیش از آن نیز از پای نخواهیم نشست. سالم و پیروز باشید.
پاینده ایران و ایرانی
November 04, 2011 04:09:35 PM
---------------------------
بهمن زاهدی
با دورود
از آنجایی این بحث باید ادامه پیدا کند تا به نتیجه برسد. موضوع را به تالارهای نوشتاری انتقال دادم تا دوستان راحتر بتوانند بحث را به عمل برسانند.
ارادتمند
بهمن زاهدی
تالارهای نوشتاری
November 04, 2011 09:01:29 AM
---------------------------
حق
با درود به همیهنانم،
با درود خدمت شاهزاده گرامی، این بیانیه شما فرصتی است برای همه مدعیان وطنپرستی و حقوق بشر که بی درنگ پیشنهادات خود را درباره بهبود آن ارائه دهند و نسخه پایانی آنرا امضاء کنند. من نمی دانم که واکنش احزاب و سازمانها و و و رسانه ها و ژورنالیست های ایرانی که مورد خطاب شما در این بیانیه قرار گرفته اند در تماس با شما تا امروز چگونه بوده است ولی من نشانه های امیدبخشی بویژه از رسانه ها و ژورنالیست ها که پل اصلی ارتباطات و شکل دادن و تشویق مردم و انعکاس افکار عمومی هستند را بطور سازمان یافته و منسجم ندیده ام. من فکر می کنم چون ایران در خطری بس جدی قرار گرفته است ما باید تیر آخر را امروز پرتاب کنیم. در این رابطه من به نمایندگی از طرف ایرانیانی مثل خودم که خواستار امضاء این بیانیه شما بوسیله احزاب، سازمانها، نهادها، رسانه ها، ژورنالیست ها و مدافعین حقوق بشری ایرانی هستیم ارسال کنید و از آنها بپرسید که آیا حاضرند پای این بیانیه را امضاء کنند یا نه. من معتقدم که ملت ایران حق دارد بداند و در تاریخ خود به ثبت برساند که آنهایی که سالهاست ادعای دمکراسی و حقوق بشر برای ایران دارند و برای کشور و ملت دل می سوزانند وقتی پای عمل پیش آمد چه واکنشی از خود نشان دادند. ملت ایران دهه هاست که برای رهایی کشور و خود چشم امید به اینها بسته اند و کاسه چکنم چکنم را بطرف اینها دراز کرده اند و همیشه خالی پس گرفته اند. ملت ایران خود بدون کمک اینها و کمک احدی در این دهه ها هر آنچه در توانشان بوده است تا به حال انجام داده اند که اوج آنرا ما در خیزش ملی جنبش سبز ملت ایران بروشنی همه دیدند ولی این فرصتی که مردم به همه دادند که این مدعیان هم به نوبه خود کارشان را انجام دهند، انجام ندادند. ملت ایران بوضوح سالهاست که امضاء خود را پای این بیانیه شما گذاشته است و در این رابطه مسئولیت خود را پذیرفته است. حال نوبت آن مدعیان دمکراسی و حقوق بشرست که در امنیت کامل در برون مرز کار و زندگی می کنند که امضائشان را پای این بیانیه شما بگذارند. ما ملت حق داریم که بدانیم کدامین اینها از انجام این وظیفه سر باز می زنند و چرا تا در تاریخ ثبت شود که اینها با این بی مسئولیتی های خود هستند که سایه جنگ را یر سر ما هر روز سنگین تر کرده اند و به تداوم نقض حقوق بشر در ایران یاری رسانده اند. اینها باید بفهمند که حرف همیشگی اینها که اگر جنگ شود و و و مسئولیتش فقط و فقط بر دوش رژیم کهریزکی است و بس. اینها باید بما پاسخگو باشند که چرا حتی حول این بیانیه شما که خواسته ملت است و ممکن است با استفاده درست از آن در جلوگیری از حمله نظامی به ایران هم موثر باشد انقدر بی تفاوت بوده اند. ملت ایران هر آنچه در توان داشته تاکنون انجام داده است. شما هم با این بیانیه هر چه در توان داشته اید انجام داده اید. این وسط عده ای که مخاطبشان قرار داده اید ساکت اند. تنها با وصل شدن آنها با ملت است که ما می توانیم کاری از پیش برویم. چرا اینها غایب اند؟ این معما بدون ایفای نقش از سوی آنها حل نخواهد شد. آنها زبان و صدای ما ملت هستند ولی تا به حال در این وظیفه شان کوتاهی کرده اند. حال زمان آن فرا رسیده است که ما ملت بدانیم که اینهمه مدعی دمکراسی و حقوق بشر ایرانی بجز شعار تا حال چه کار ملموسی انجام داده اند. مگر امضاء کردن این بیانیه شما چه گره ای در کار آنها ایجاد می کند که امضاء نمی کنند؟! ناسلامتی اینها سرآمدان و شخصیت های سیاسی و فعالان مشهور ما هستند!
با سپاس از شما بابت این بیانیه
پاینده ایران و ملت ایران
November 03, 2011 10:01:25 PM
---------------------------
حق
با درود به هم میهنانم
سالهاست که کشور در خطر جدی قرار داشته است و امروز بیشتر از هر زمان دیگری در خطری بسیار جدی قرار دارد. سایه جنگی بس خانمان سوزتر از جنگ 8 ساله بر سر ایران سنگینی می کند. همه جنگ می خواهند بجز ایرانیان وطنپرست. اما قدرت و صدای جنگ طلبان بس قویتر از ماست. صدای ما را ژورنالیست ها و رسانه های ایرانی انعکاس نمی دهند و این نگرانی های شدید ما نسبت به ایران و خطر جدی حمله نظامی به ایران مان را منعکس نمی کنند. مثل ربات "خبر رسانی" می کنند و وظیفه خود را به "خبر رسانی" محدود می کنند. انگار نه انگار که ایرانی هستند و وظیفه ملی هم در کنار وظیفه "خبر رسانی" دارند! انگار ایران شان مثل انگلیس امن و امان است که رسانه ها و ژورنالیست هایش وظیفه اش فقط به خبر رسانی محدود شود! این رسانه ها و ژورنالیست ها اغلبشان حتی از عهده خبر رسانی هم برنمی آیند و کارشان ترجمه گزارش های رسانه های غیر ایرانی است. یا خواندن چند گزارش و الهام گیری از آنها برای تهیه مقاله ای که نامشان را پایش بگذارند ادای روزنامه نگار را درآورند. امروز من بخشی از برنامه میبدی و بخش پایانی قائم مقامی را دیدم. یکی در این بحبوحه به گفتگوی مذاهی و ادیان سر مردم را گرم می کند و آن دیگری به مردم می گوید که در چاردیواری منازلتان با این رژیم بجنگید! اینطوری سرشان را گرم می کند. انگار نه انگار که خودشان وظائفی بدوش دارند و کارشان وصل کردن مردم به نیروهای آزادیخواه و مبارز واقعی است که برنامه و اعتراضی جدی برای جلوگیری از جنگ علیه ایران تدارک ببینند. چه فایده که میبدی دیروز شاهزاده را می آورد و امروز حواس مردم را با برنامه نامربوطی مثل برنامه امروزش پرت می کند! این چه معنایی بجز مردمفریبی و بی مسئولیتی و نادانی می تواند داشته باشد که بجای امتداد کار دیروزش بخاطر جدی بودن اوضاع ایران برنامه های معمولی را کنار بگذارند و حواس مردم را روی یک نقطه آنهم مبارزه علیه رژیم و چگونگی آن بطور منسجم و موثر و بوسیله همین بیانیه شاهزاده متمرکز کنند تا سکوی پرتابی برای دیگر قدمها باشد! چرا اینها خود را منسجم نمی کنند و مسئولیت هایشان را پذیرا نیستند؟ آیا خیال می کنند که ما مغز .... خورده ایم که بیشتر می خواهند از آن نوش جانمان کنند! خجالت هم نمی کشند و همه اش می گویند که مردم همبسته نیستند! ما همبسته هستیم ولی این همبستگی را چه کسی باید نشان دهد و بیشتر کند بجز همین رسانه ها و ژورنالیست ها! اینها ناسلامتی ارتباطات جمعی هستند. مردم آماده اند ولی رانندگان قطار از ارائه خدمت سر باز می زنند و همه تقصیرها را به گردن مردم می اندازند. ایکاش کمی از استعداد و درایت هاول را داشتند که با اینکه یک نمایشنامه نویس بود برای آزادی چکسلواکی سالها مبارزه کرد. آیا او گفت که وظیفه اش نمایش نویسی است و بس! مردم باید به این رسانه ها و ژورنالیست ها بفهمانند که این بازیهایشان را درک می کنند و برنمی تابند تا دیگر اینها انقدر مردم را به بازی نگیرند و سرشان را گرم نکنند و حواس مردم را انقدر عمدا و سهوا به جاهای نامهم پرت نکنند. پاینده ایران و ملت ایران
November 03, 2011 07:22:22 PM
---------------------------
کاوه یزدانی
درود بر حق عزیز وایرانی عزیز
این فراخوان ایده بسیار خوبی برای شروع یک همکاری یین آزادیخواهان بر ضد رژیم ننگین اسلامی است و اگر درست از این ایده بهره گیری شود و ایرانیان باوجدان از تجربیات گذشته ها در مسیر حمایت از فراخوان بپاخیزنده وبه سازماندهی بپردازند، البته تدارکات پولی را نیز سرمایه داران میهن پرست با وجدان به جنبش ملی وام بدهند و برای میهن افتخار بیافرنند، قدم های اول جای بسیار امیدواری را در دل ها بر می انگیزد وامید وانگیزه موتور همه حرکت هاست. حوادث وخبرهایی را که از درون وبیرون میهن می خوانیم، بیشتر به ضرورت سا زماندهی بین مبارزان میهن پرست پی می بریم که نباید اجازه دهیم این بارنیز دیگران سرنوشت وتاریخ ما را هرطوری که می خواهند رقم بزنند. من مخالف صد درصد حمله نظامی بیگانگان به کشورمان هستم وبر این باورم که به هرقیمتی نباید اجازه دهیم به کشورمان حمله نظامی صورت بگیرد. اگر کار به حمله نظامی برسد ممکن است جلوی حوادث پی درپی وغیرقابل جبران را با هیچ تلاشی نشود گرفت. ما ایرانیان در هر نقطه ای از جهان با همه توانی که داریم باید جلوی جنگ را بگیریم. نباید اجازه دهیم روس ها وانگلیس ها واعراب ایران را اشغال کنند، بعد از آنها بی تردید پای طالبان والقاعده وبقیه جک وجونوران هم به ایران باز خواهد شد، حالا بیا و درستش کن. خوب هنوز که این اتفاقات رخ ندادند وایران عراق وافقانستان و پاکستان دیگری نشده به پاخیزیم. هشت سال تجربه تلخ جنگ تا هفت پشت بعدی مان کافیست. امیدواریم همه مخاطبین فراخوان شاهزاده رضا پهلوی از این فرصت به درستی بهره بگیرند واعلام موجودیت نمایند. وحداقل تکلیف ملت را با خودشان وتکلیف وجودی خودشان با سرزمین شان روشن کنند. به امید روزهای بهتر
با احترام
کاوه یزدانی
پاینده ایران وملت ایران
November 03, 2011 06:21:26 PM
---------------------------
ایرانی
کاوه گرامي؛ دوست و سرور نازنینم
بنده موافقت خود را با پیشنهاد شایسته شما اعلام نموده و آماده هرگونه همکاری سازنده در این مورد هستم. بهتر است چند متن تهیه و ارسال شود و دوستان از بین آن یکی را انتخاب نمایند. مصاحبه شاهزاده گرامییمان را نیز یک بخشش را دیده ام. با لینک مناسب شما کامل آن را می بینم و حتما با شما به بحث خواهم نشست.
پاینده ایران
November 03, 2011 04:48:49 PM
---------------------------
حق
با درود به هم میهنانم
1. تجاوزات جنسی که زشت ترین نوع نقض حقوق بشرست در این بیانیه از قلم افتاده است. حتما باید آنرا باید در این بیانیه برجسته کرد و از خامنه ای بعنوان بزرگترین مسئول این تجاوزات جنسی نام برد.
2. با زهم تاکید می کنم که در این بیانیه باید ذکر کرد که این بیانیه و استقبالی که از آن می شود نباید بعنوان توجیهی برای حمله نظامی بیگانه به ایران تلقی شود.
****************
درود بسیار ویژه به کاوه عزیزم.
یکایک مخاطبان شاهزاده را در این بیانیه باید مورد بررسی قرار داد و واکنش هایشان را به این بیانیه را دریافت. اینها در صدر کار هستند و باید بعنوان راننده این قطار را راه بیاندازند.
در این بیانیه شاهزاده آمده است که،
"متاسفانه، جامعه جهانی تاکنون عکس العمل قدرتمند و منسجمی را در مقابل رفتارهای غیرانسانی این نظام از خود نشان نداده است."
و دلیل آنهم را شاهزاده بدرستی در بخش دیگری آورده است که،
"تا کنون اقدامات ارزشمندی در زمینه دفاع از حقوق زندانیان سیاسی-عقیدتی ایران، در داخل و خارج از کشورمان صورت گرفته، اما بدلیل عدم انسجام و حمایت کامل تمام اقشار جامعه، هنوز به نتیجه مورد نظر نرسیده است."
ایندو بخش از سخنان شاهزاده رابطه مستقیم با هم دارند. چطور می شود از جامعه جهانی انتظار توجه داشت وقتی ما ایرانیان بطور منسجم عمل نمی کنیم!
در بخش دیگری شاهزاده می گویند که،
"وظیفه همه کنشگران و فعالین سیاسی و مدنی، وکلای دادگستری، مدافعین حقوق بشر، فعالین حقوق زنان، روزنامه نگاران، روحانیون مستقل،...دست در دست یکدیگر گذاشته و با آغاز یکسری اقدامات ملی و بین المللی، حکومت ایران را وادار به آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی-عقیدتی نماید."
در برون مرز ما مردم می توانیم و باید از احزاب، نهادها و سازمانهای سیاسی و مدافعین حقوق بشری ایرانی، رسانه ها.... و ژورنالیست های ایرانی که در امنیت کامل بسر می برند بخواهیم که در مورد این بیانیه اعلام موضع کنند. یا به آن پاسخ مثبت بدهند و دست در دست هم بگذارند و یا دلیل/دلائل نپیوستن خود را به صراحت اعلام کنند تا ما تکلیف خود را با همه این مدعیان یکبار برای همیشه روشن کنیم. بیطرفی یا بی تفاوتی این ها در اینمورد چه معنایی می تواند برای ما ملت ایران داشته باشد! بجز آنکه نقض فاحش حقوق بشر در ایران برایشان کوچکترین اهمیتی ندارد ولی دلیل وجودی شان در خارج است و از اینراه نان مفت خوردن! اینها مقاله پشت مقاله می نویسند، سخنرانی پشت سخنرانی ترتیب می دهند، تحلیل و تفسیر پشت تحلیل و تفسیر در رسانه های بیگانه مثل صدای امریکا می کنند، و در همه اینها داد و فغان دروغین سر می دهند که نقض حقوق بشر در ایران چنین و چنان است. اینها فقط به ذکر مصیبت بسنده می کنند مثل همان مرثیه خوانی های صحرای کربلای آخوندها که بالاترین درآمدشان را در قدیم در شبهای تاسوعا و عاشورا داشتند! بنظر من، یکی از مهمترین کارهایی که ما برون مرزی ها می توانیم بکنیم تشویق اینهاست به گذاشتن امضاء شان در پای این بیانیه و یا اگر حاضر نیستند چنین کنند باید بما توضیح دهند که چه دلیلی وجود دارد که حاضر نیستند در عملیاتی شرکت کنند که جلوی نقض حقوق بشر در ایران بایستد! آیا اینست مبارزه اش علیه نقض حقوق بشر که فقط اشک تمساح از گونه هایش جاری کند! کدام سازمان و حزب و رسانه و ژورنالیستی و آدم ایرانی ای می تواند ادعای وجدان و وطنپرستی و احساس مسئولیت کند و این بیانیه را پشت گوش بیاندازد!
من واکنش همه احزاب و و و رسانه ها و بویژه ژورنالیست ها را زیر نظر دارم. بنظر من ما گمنامان سازمان نیافته باید اینها را زیر نظر داشته باشیم و تحت فشار قرار دهیم تا نسبت به این بیانیه واکنش مثبت نشان دهند و ما از آنها پشتیبانی کنیم. امضاء اینهها پای این بیانیه برد و اثر بیشتری در جامعه بین الملل دارد و آسانترست تا بدنبال همه کاوه ها گشتن در جهان. برای همینست که شاهزاده یکایک اینها را مورد خطاب قرار داده است. اینها باید اول وارد عرصه شوند تا استقبال عمومی از آنها و این بیانیه میسر شود. اینست که من فکر می کنم که باید ما نشان دهیم که انتظار ما از اینها چیست. باید در موقعیتی قرارشان دهیم که ماهیت خود را بروز دهند. بنظر من این کوتاهترین و موثرترین راه است. باید رسانه ها و ژورنالیست ها در خط مقدم ارتباطات 5 میلیون ایرانی پراکنده برون مرزی باشند. اگر آنها به این بیانیه نپردازند و آنرا به گوش همه ایرانیان نرسانند و آنرا تجزیه تحلیل نکنند آنوقت این بیانیه هم مثل دیگر بیانیه ها بزودی خاک خواهد خورد. حال که شناخته شده ترین شخصیت سیاسی ایرانی این گام بلند و مهم را برداشته است تا آغاز مهم و شایسته ای برای انسجام و همکاری ملت ایران باشد چه دلیلی می تواند داشته باشد که ژورنالیست ها و رسانه ها در وهله اول به وظیفه ملی و انسانی خود در اینمورد عمل نکنند! بویژه که خوب می دانند که رسانه ها و ژورنالیست ها هستند که مطلبی را می توانند مهم و یا غیر مهم در افکار عمومی جلوه دهند. تا آنجا که قادریم باید رانندگان این قطار را پشت فرمان بنشانیم تا ما را در رسیدن به مقصد یاری کنند. بدون اینها تلاش ما بجایی نخواهد رسید. برای همینست که شاهزاده یکایک اینها را در این بیانیه مورد خطاب قرار داده است و از آنها خواسته است که مسئولیت پذیر باشند.
نظری در این موارد و بیانیه به کیهان لندن فرستادم و پاسخی در حاشیه برایم گذاشتند که خیلی گویا بود. بزودی درباره این حاشیه نویسی کیهان آنلاین پاسخ خواهم داد. در کشورهای غربی این سرآمدان و رسانه ها هستند که مردم را روشن می کنند و آنها را به مسئولیت هایشان واقف می کنند. بنظر می رسد در جامعه ما برعکس است. دوستدارت حق. پاینده ایران و ملت ایران
November 03, 2011 04:22:25 PM
---------------------------
کاوه یزدانی
درود بر هم میهنان گرامی
درود ویژه برهمه دوستان و هم میهنان گرامی که در صفحه نظرات در سایت حزب مشروطه ایران ( لیبرال دمکرات )، نظراتشان را می نویسند.
در جهت حمایت از فراخوان شاهزاده رضا پهلوی برای حمایت از زندانیان سیاسی وبطور کلی در جهت سرنگونی رژیم ننگین اسلامی، پیشنهاد می کنم یک اعلام حمایت وهمکاریمان وتعهد در حمایت وهمکاری را بطور کتبی یک هم میهن داوطلب شود ونوشته ای را تنظیم نماید و در سایت های مختلف بویژ سایت حزب مشروطه ایران منتشر نماید واز این طریق هم میهنان موافق وپشتیبان فراخوان می توانند با چند جمله نظر موافق یا مخالف خود را اعلام نمایند. تا نظرات مختلف را بسنجیم وحداقل با تعدادی آزادیخواهان هم میهن آشنا خواهیم شد. از دوستان گرامیم، حق عزیز وایرانی عزیز وعرفان عزیز ودیگر هم میهنانی که توانایی وتسلط بر چنین نوشتاری دارید، یا نظر دیگری بهتراز این دارید بفرمایید، سپاسگزار می شوم. یک پیشنهاد دیگری نیز دارم، اینکه ، ما تعدادی ایرانی در نقاط مختلف دنیا هستیم ویک هدف مشترک داریم و آزادی ایران است.
ما تعداد ایرانی که در این صفحه نظر می نویسیم، چگونه می توانیم یک ساختار به فعالیت های خود بطور همکاری مشترک برای هدف مشترک ویاری دادن به خیزش ملی درون میهن موثر ویاری رسان باشیم؟ آیا چنین فرمول وایده ای در دنیای مزاجی برای نوع فعالیت نوشتاری ما وجود دارد؟ سپاسگزارم.
به امید آزادی ایران.
با احترام
کاوه یزدانی
پاینده ایران وملت ایرانی
November 03, 2011 01:51:11 PM
---------------------------
کاوه یزدانی
درود برهم میهنان گرامی وحق عزیز وایرانی عزیز
لینک پایین گفتگوی شاهزاده رضا پهلوی با آقای علیرضا میبدی می باشد. در این گفتگو راجع به فراخوان حمایت از زندانیان سیاسی نیز توضیح داده شد. همچنین تلفن علی از تهران ودیگر هم میهنان از نقاط مختلف بسیار شنیدنی هستند.
http://www.voinews.net/archive/program/1447/
حق عزیز وایرانی عزیز در صورت امکان نظرتان را در باره این لینک بفرمایید. سپاسگزارم.
با احترام
کاوه یزدانی
پاینده ایران وملت ایران
November 03, 2011 09:32:25 AM
---------------------------
کاوه یزدانی
درود بر شاهزاده رضا پهلوی
ضمن قدردانی از همه تلاش های جنابعالی، بخصوص فراخوان اخیر. امیدوارم همه آزادیخواهان پاسخ مثبت به این فراخوان بدهند. سپاسگزارم.
با احترام
کاوه یزدانی
پاینده ایران وملت ایران
......................................
درود بر هم میهنان گرامی وحق عزیز
لینک گفتگوی خانم الهه بقراط وآقای ناصر محمدی را در صدای آمریکا در اختیار شما قرار می دهم. همچنین نوشته ای به کیهان لندن فرستادم و مایلم در اختیار شما قرار دهم وهمچنین نظر ما را نیز بدانم.
http://www.voanews.com/wm/voa/nenaf/pers/PERSIAN_NEWSTALK-SAT.asx
...................................
درود بر سرکار خانم الهه بقراط گرامی
ضمن سپاسگزاری از تلاش های آزادیخواهانه شما وهمکاران محترم شما در کیهان لندن. گفتگوی شما و آقای ناصر محمدی در برنامه تفسیر خبر در روز شنبه 29 اُکتبر در صدای آمریکا با آقای جوانمردی را گوش دادم و موضع سرکار را در دفاع از حقوق ملی ایران همچون همیشه تایید وحمایت می کنم. همانطور که شما فرمودید رژیم وایادیش با توجه به شرایط بحرانی، در غارت اموال ملی گوی سبقت را از یکدیگر می گیرند و به جان هم افتادند وهمچنان امنیت ملی وامنیت ملت را در شرایط بسیار خطرناکی قرار داده اند. همچنان اطلاع داریم، شاهزاده رضا پهلوی برای چندمین دفعه برای نجات ایران فراخوان داده اند. در چنین شرایطی از همه آزادیخواهان، بخصوص روشنفکران و اهل قلم ورسانه ها انتظار جواب مثبت به فراخوان شاهزاده رضا پهلوی می رود. براستی حقیقت را در باره سخنان خانم زِبِل سر خانم هیلاری کلینتون گفتید:
مگر ملت ایران در سال 57 از آمریکا کمک خواسته بودند که آمریکاییان خمینی را بزک کردند وبا همراه مامور سی.آی.اِی. با هواپیما به همراه محافظ به تهران برگرداندند؟ آنها(آمریکاییانی) که به محمد رضا شاه گفتند ناقض حقوق بشر، چرا سی سال کور شدند وچشم بر جنایات مامور خودشان(خمینی) ورژیمش بستند؟ چرا اوباما وخانم کلینتون کرر وکور شدند وشعار (اوباما یا با اونا یا با ما را در خیابان های تهران نشنیدند؟) که در گفتگویشان گفتند که رهبران جنبش ایران گفتند که ما احتیاج به حمایت نداریم؟ این رهبران جنبش ایران چه کسانی بودند که خانم کلینتون نامی از ایشان نبردند؟با پوزش از ملت امریکا باید گفت:
سرکار خانم هیلاری کلینتون حافظه تاریخی بسیار ضعیفی دارند، یا اینکه قصد توهین به شعور ملت ایران را دارند، که در صورت دوم برای ایشان بسیار متاسفم که شعور ملت ایران را تا این حد پایین تر از شعور خودش متصور هستند. در پایین یک لینک از نظریه آقای فرید خاوری کاندیداتور فرمانداری فلوریدا را در اختیار شما وهم میهنان گرامی قرار می دهم واگر برای شما ودیگر هم میهنان امکان دارد، مایلم با علاقه مندی بسیار نظر سرکار وهمکاران محترم شما ودیگر هم میهنان گرامی را در باره گفتگوی آقای خاوری مطلع شوم.
http://www.youtube.com/watch?v=OFWtN8YdasA
همچنین پرسش دیگر بسیار کلیدی دارم:
به نظر شما ودیگر همکاران محترم سرکار، فعالان سیاسی آزادیخواه ایرانی برای براندازی رژیم دَدمنش اسلامی و برای رسیدن به آزدادی ایران ورسیدن به دمکراسی وحاکمیت ملت، می باید بر سر چه اصولی به توافق وهمکاری برسند؟ سپاسگزارم.
با احترام
کاوه یزدانی
پاینده ایران وملت ایران
October 30, 2011 01:34:39 PM
---------------------------
حق
با درود به هم میهنانم
بالاخره روزی خواهد رسید که ایران آزاد خواهد شد و پژوهشگران در دانشگاهها، تاریخ مبارزات احزاب، سازمانها، شخصیت های سیاسی، ژورنالیست ها، رسانه های ایرانی، استادان دانشگاهی و هنرمندان علیه رژیم کهریزکی را یکی یکی مورد نقد و بررسی قرار خواهند داد و دستاوردهای خود را در اختیار ملت ایران قرار خواهند داد. احزاب و سازمانها و شخصیت های سیاسی امروز باید نگران آنروز باشند و با خود بیاندیشند که آیا می خواهند از آنان در تاریخ ایران به نیکی یاد شود و مایه سربلندی ملت ایران در آینده باشند یا نه. آیا اینها می خواهند مثل حزب توده، سازمان مجاهدین خلق، مصطفی هجری و مسعود رجوی، پرس تی وی، تریتا پارسی، صدرالدین الهی، مرضیه خواننده و و و از آنها یاد و نسبت به آنها احساس شود یا نه می خواهند از آنها مثل شاهزاده علیرضا پهلوی، داریوش همایون، فریدون خاوند، علی میرفطروس، داریوش و شجریان خواننده و و و یاد و نسبت به اینها احساس شود؟
امروز ولی ما چشم دوخته ایم به واکنش همه آنهایی که شاهزاده در این فراخوان مورد خطاب قرار داده است و خاطره آنرا پیش از آنکه با خود به گور ببریم مرتب به رخ همه اینها خواهیم کشید و به نسلهای جوان و جوانتر انتقال خواهیم داد تا در حافظه تاریخ و تاریخ شفاهی آنها حک شود. همینکار را نسلهای سال ۵۷ با ما در مورد دوران پهلوی کرده ند و ما کار آنها را ادامه خواهیم داد.
امروز مهمترین و شناخته شده ترین شخصیت سیاسی و مبارزی که ما داریم همین شاهزاده رضا پهلوی است و باید حداکثر استفاده را از او در مبارزات مان از او بکنیم و این سرمایه را بخاطر عقده ها و کینه های خود بلا استفاده نگذاریم بویژه آنکه موضوع به محاکمه بین المللی کشیدن سید علی خامنه ای کهریزکی است تا در قبال همه جنایتهایش بویژه تجاوزهای جنسی در کهریزک ها به دختران و پسران ما پس از شکنجه ها و سوزاندن ترانه موسوی های ماست. موضوع فراخوان آزاد کردن همه زندان سیاسی است از موسوی و کروبی گرفته تا همه گمنامانی که در زندانها با خود می اندیشند که ما که بخاطر مردم خود را به خطر انداختیم چرا همین مردم در برون مرز حاضر نمی شوند پاسخ مثبت به فراخوان فردی که به فکر ماست بدهند؟! چرا این حداقل را برای ما انجام نمی دهند و چه اهمیتی دارد که این فرد شاهزاده باشد یا مجتبی واحدی؟!
من و دوستانم با دقت واکنش همه احزاب، سازمانها، ژورنالیست ها و رسانه های ایرانی را بدقت در مورد این فراخوان شاهزاده دنبال خواهیم کرد. اگر مجتبی واحدی هم چنین فراخوانی داده بود باز هم من همین نظر را می داشتم و می دانم که شاهزاده جزء اولین هایی می بود که از آن پشتیبانی کند. راستی چرا این اصلاح طلبان که در این دوسال مثل مور و ملخ به برون مرز ریخته اند چنین فراخوانی تا حالا نداده اند و تظاهراتی را ترتیب نداده اند تا به بهانه آن ما برون مرزی ها جلو تمام سفارت خانه های رژیم کهریزکی گرد آییم و فریاد درون مرزی ها را به گوش همه برسانیم. این شیرین عبادی شان تا حالا چکاری برای اتحاد ما برون مرزی ها علیه رژیم کرده است. ناسلامتی برنده جایزه صلح نوبل هم هست و گفتار و کردارش برد زیادی هم دارد؟
همه آنهایی را که شاهزاده فراخوانده است با واکنش خود به این فراخوان بزودی معلوم خواهند که وقتی می گویند خواستار آزادی زندان سیاسی هستند براستی در عمل هم کاری کارستان می کنند و یا برای خالی نبودن عریضه فقط شعارش را می دهند؟!
این نظر به حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)، کیهان آنلاین، خبرنت، پارس دیلی نیوز فرستاده شده است. خواهشمندم شما خوانندگان هم نظراتتان را در اینمورد به همه سایت هایی که می خوانید بفرسید. فشار از زیر بی شک مثمر ثمر واقع خواهد شد. با سپاس
پاینده ایران و ملت ایران
October 30, 2011 12:34:24 PM
---------------------------
مهرداد وحدتی دانشمند
کی به آن مایه از رشد می رسیم که...
October 30, 2011 04:23:12 AM
---------------------------
حق
با درود
درود بر شما شاهزاده گرامی، امیدوارم که همه به این فراخوان شما پاسخ مثبت دهند. احزاب و گروهها و فعالان سیاسی ای که این فراخوان شما را پشت گوش می اندازند باید دلائل خود را به ملت ایران اعلام کنند. من هیچ دین و مذهبی ندارم، مخالف کلیت رژیم هستم و مخالف همه احزاب سیاسی چریکی مجاهدین خلق، کومله، جندالله، حزب دمکرات! کردستان چه با پسوند ایران چه بدون آن، پژاک و احزاب و مخالف سازمانها و احزابی هستم که گرچه خود شاخه چریکی ندارند اما از اینها حمایت می کنند مثل سازمان فدائیان خلق. با این وجود چون من خود را دمکرات و پایبند به کلیه اصول منشور جهانی حقوق بشر می دانم خود را موظف می دانم که از حقوق حقه همه انسانها بویژه مخالفانم حمایت کنم و این شامل حال هم موسوی و کروبی می شود و هم همه دیگرانی که بعنوان مخالفانم در بالا از آنان نام بردم. احدی را نباید بخاطر اندیشه اش تنبیه کرد. اگر کسانی ناشی از اندیشه هایشان به جامعه خسارات مالی و جانی وارد آورند را باید مانند هر مجرم دیگری و بر طبق منشور جهانی حقوق بشر محاکمه و در صورت اثبات اتهام مجازات کرد. زندان سیاسی، زندانی سیاسی و جرم سیاسی در قرن ۲۱ مقوله های ابلهانه ای هستند که باید در ایران برانداخته شوند. من خامنه ای را مسئول همه کشتارها، شکنجه ها و بویژه تجاوزات جنسی به زن و مرد و پیر و جوان مان در کهریزکها و باغها و خانه های خصوصی می دانم و خواستار محاکمه فوری این تبهکار منحرف در دادگاه لاهه هستم.
شاهزاده گرامی، به درستی درخواست پیشنهاد و نظر کرده اید. نظر من که مایلم مورد توجه شما قرار گیرد اینست که درخواست محاکمه خامنه ای نباید مجوزی و یا بهانه ای و یا توجیهی برای حمله نظامی بیگانه به ایران تلقی شود. با سپاس فراوان از زحمات شما در آزاد سازی ایران. پاینده ایران و ملت ایران
October 29, 2011 05:27:53 PM
---------------------------
|