حزب مشروطه ايران
(لیبرال دموکرات)

 The Constitutionalist Party of Iran
(Liberal Democrat)
Armenia iraq Iran Turky Switzerland England Qatar Kuwait Sweden Norway Italy Canada Austrian France Holland Israel Denmark Belgium Germany United States of America
صفحه نخست چاپ برگشت
درخواست تجزیه آذربایجان از ایران بوسیله نماینده کالیفرنیا

August 26, 2012

یک شنبه 5 شهریور 2571 = August 26, 2012

حق
 

نماینده کنگرهٔ آمریکا از ایالت کالیفرنیا، دانا روربکر، طبق نامه‌ای از وزیر امور خارجه، هیلاری کلینتون، درخواست جدایی آذربایجان از ایران را کرده است ،خواهشمندم این پتیشن را امضا کنید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید

http://www.ipetitions.com/petition/for-a-unified-persian-coalition/


ببینید که امریکایی‌ها چه راحت درباره تجزیه ایران علنا دارند اقدام می‌کنند!؟ و ما را با مناظره بهرام مشیری و شاهزاده سرگرم می‌کنند!
بخوانید و ببینید که چطور هر کس و ناکسی چه خودی و چه بیگانه از تجزیه ایران از حالا حرف می‌زنند!؟ آپوزیسیون بی‌بو و بی‌خاصیت و رسانه‌های ما چه می‌کنند و چه موضعی می‌گیرند!؟ لابد هر دو وظیفه‌شان خبر‌رسانی و آگاهی دادن درباره تجزیه ایران است و نظاره کردن تجزیه ایران! مردم را هم که هی مرتب سرگرم می‌کنند تا مبادا حواسشان بسوی ایران ستیزان حاکم در ایران و ایران ستیزان بیگانه و نجات ایران جلب شود! چه چیزی سرگرم کننده‌تر از مناظره بین شاهزاده و بهرام مشیری برای این ملت در منگنه همه ایران ستیزان و ناظران بر ایران ستیزان که اسم و رسم خودشان را هم گذاشته‌اند آپوزیسیون و رسانه‌های ملی و میهنی!

اگر ایران تجزیه شود مقصر اصلی در وحله اول این آپوزیسیون و رسانه‌ها هستند که خود را به ملت ایران فداکار و ملی جلوه داده‌اند تا مردم‌فریبی کرده باشند و به سهم خود نقش و مسئولیت خود را در نقشه تجزیه ایران بوسیله ایران ستیزان انجام داده باشند. حتما مدال افتخارش را از همان ایران ستیزان تاکنون دریافت کرده و خواهند کرد تا سینه‌هایشان پر شود از اینگونه مدال‌ها!

ملت ایران و کشور ایران این وسط زیر منگنه همه این ایران ستیزان و وطن‌فروشان مزدورشان بوده‌اند و هیچ گناه و مسئولیتی در این قتل و جنایت علیه ایران و ایرانی ندارند. مرگ بر وطن‌فروشان آپوزیسیون نما که 34 سالست ملت ایران را سر کار گذاشته‌اند و هر فرصتی را که ملت به آنها داد تا ایران را نجات دهند و آخرینش در سال 88 و سپس زلزله آذربایجان بود را عمدا سوزاندند. خودشان هرگز برای ملت ایران فرصت ایجاد نکردند. چشم امید ملت ایران برای نجات ایران به این آپوزیسیون و رسانه‌ها بود و هنوز نمی‌دانند که ما آپوزیسیونی که بخواهد ایران را نجات دهد نداریم ولی آپوزیسیونی داریم که علیه ایران در همه این سال‌های سیاه اقدام می‌کرده. یک داریوش همایون و یک شاپور بختیار و یک فریدون فرخزاد بود که آنها را هم زمین و زمان از ما گرفت.

از دست من چه بر می‌آید که علیه ایران ستیزان رنگ و وارنگ بکنم آخر و ایران را از شر همه اینها نجات دهم تا در آینده نزدیک از "ایران سابق" مثل "شوروی سابق" و "سودان سابق" و و و در کتاب‌های تاریخ نخوانیم و ننویسیم و نگوییم!؟


در قسمت «از دیگران» مقالات درج شده می‏تواند با نظرگاه‏های حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) هم‏خوانی نداشته باشد. مقالات درج شده در این قسمت برای آگاهی‏رسانی و احترام به نظرگاه‏های دیگراندیشان می‏باشند.


---------------------------

نظر شما در مورد مطلبی که خواندید چیست؟


از سامانه حزب و صفحه رسمی حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) در فیس بوک دیدن کنید.


---------------------------

جمشاد پرچمشاهی


... فرد دیگری می گفت که زبان رسمی کشورمان و تدریس و تحصیلات در مدارس و دانشگاه های مناطق آذری، فارسی است و فرزندان ما باید غیر از زبان مادری خود به فارسی تسلط داشته باشند تا در آینده چنانچه به لحاظ شغلی یا حرفه ای به نقاط دیگر کشور رفته یا انتقال پیدا کنند، با مشکل زبان و اصطلاحات علمی و فنی روبرو نشوند. اما شگفت آورترین "استدلالی" را که در اینمورد از زبان جوانی ۲۴ ساله زاده و اهل اردبیل شنیدم اینبود که مردمان اردبیل یا اصولا آذری ها، به خصوص نسل جوان، خودشان هم دیگر اشتیاقی به زبان ترکی آذری ندارند و مدام تلاش می کنند که با همشهری و همزادگان خودشان هم باهم فارسی صحبت کنند. شاید اینهم دلیلی براین باشد که چرا اسامی قدیمی کوچه وبازارهای آن دیار رفته رفته به فارسی تبدیل می شوند به ویژه آنکه به بیشترآنها خیرسر جمهوری اسلامی واژه "شهید" هم اضافه می شود؟!

September 06, 2012 04:12:40 PM
---------------------------

جمشاد پرچمشاهی


چند سال پیش به همراه یکی از بستگان نزدیک که زاده اردبیل و بزرگ شده تبریز و تهران است و به زبان ترکی آذری به هردو لهجه اردبیلی و تبریزی تسلط کامل دارد، برای چند روزی به محل زادگاهش سفر کردیم. ما هرجا و با هرکس در آن شهر برخورد می کردیم - حتا در بازار قدیم و معروف آنجا - سرصحبت را به ترکی آذری باز می کردیم یا چیزی می پرسیدیم. ولی تقریبا تمام اهالی آنجا، چه رهگذر چه کسبه، به ما به فارسی پاسخ می دادند - البته به استثنای افراد بسیار مسن. وقتی من چندبارعلت را جویا شدم که چرا بجای زبان شیرین آذری به فارسی سخن می گویند، همسفرم می گفت (البته به شوخی) اینها می خواهند جلوی تو (یعنی من) "پز" بدهند که فارسی بلدند چون متوجه شده اند که تو از خارج از کشور و از تهران آمده ای! اما یکی دونفر از آنها با لبخند ملیح بر لبان پاسخ دادند که: نه اینطور نیست؛ اردبیل دیگر آن شهرک سی چهل سال پیش نیست بلکه تبدیل به استان بزرگی شده و پذیرای سالیانه صدها هزار گردشگر و مسافران متعدد از سراسر ایران است. ما باید با حفظ فرهنگ و آداب و رسوممان، خودمان را با فرهنگ و زبان سایرهموطنانمان هم وفق دهیم. ادامه ...

September 06, 2012 04:11:52 PM
---------------------------

حق

با درود.بحث درباره زبان شناسی آکادمیک است. سیاست بازی ها با تاریخ معاصر ایران برای فراهم آوردن تجزیه ایران از دوره استالین بجد دنبال شده است و حزب توده سرسپرده نقش بزرگی در آن داشت تا بجاییکه برای مدتی آذربایجان و کردستان را از ایران جدا کردند. از آن زمان تا حالا هم دنبالچه های حزب توده با جعل و تحریف تاریخ ایران و امروزه با کمک کشورهای مطرح جهان غرب همان طرح تجزیه ایران را دنبال می کنند. یکی از ترفندهایشان همین اختلاف افکنی ها به بهانه زبانها در ایران است. وانمود می کنند و مبالغه می کنند که زبان فارسی زبانی تحمیل شده در خطه ایران است همانطور که زبان انگلیسی در هند تحمیل شد. زبان فارسی را همانقدر خارجی در ایران وانمود می کنند که انگلیسی بواقع در هند بود. ایرانی را فارسی زبان همانند آن انگلیسی انگلیسی زبانی جلوه می دهند که ۲۰۰ سال به استعمار و استثمار هند سرگرم بود. ایران و ایرانی را می خواهند مثل انگلیس سابق یک امپراطور و امپراطوری زورگو جلوه دهند که ؛ملتها و ملیتها؛ ی آن باید مستقل شوند و حق تعیین سرنوشت خود را داشته باشند! برای برانگیختن نفرت و کینه بین مردم در ایران، از هر تفاوتی بین مردم در ایران استفاده شده و بزرگنمایی می شود که زبانها یکی از آنها هستند. زنده باد یاد احمد کسروی.

September 06, 2012 11:23:23 AM
---------------------------

تبریزی

شیر و خورشید و تاج گرامی‌،

اتفاقا سواد زبانشناسی بنده کم نیست و به همین جهت با شما هم عقیده نیستم. اینکه اجبار حکومتی برای عدم آموزش زبان آذری وجود داشته و دارد نمی توانید انکار کنید.
در ضمن اینکه الفبای مورد استفاده فارسی است نیز اصرار نفرمائید چون عربها مدعی هستند که فارسها از الفبای عربی استفاده می کنند و ما هم می توانیم ادعا کنیم که فارسها از الفبای آذری استفاده کرده اند. اما در کل زبانهای فارسی و عربی و آذری الفبای مشابه و مشترک دارند.
انتخاب زبان فارسی هم برای نگارش بیشتر سیاسی بود.
خیلی علاقمندم که از طریق ایمیل با شما مباحثه نموده و دیدگاههای خودم را مستند خدمتتان ارائه دهم. ولی بنا به ملاحظات امنیتی امکانپذیر نیست.
به هر حال خوشحالم که علاقمند به تحلیل مسائل هستید.
با سپاس فراوان

September 06, 2012 10:04:08 AM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

تبریزی گرامی‌،

زبان آذری زبانی است از خانواده زبان ایرانی‌ همانطور که زبان فارسی است... در آن زمان ما الفبای آذری برای نوشتن به آذری نداشتیم. شما نیاز دارید ریشه زبانهای ایرانی‌ را یک بر‌رسی دقیقتر کنید، و سپس اوضاع سطح سواد خواندن و نوشتن را در کل ایران و سپس در آذربایجان آن زمان مرور کنید، متوجه خواهید شد - که بحث تجزیه طلبان در مورد اینکه "نمی‌گذآشتند ما به زبان خود بنویسیم و تحصیل کنیم" بحثی‌ بیهوده و یاوه گویی است.

حال که با افراد مسن اشاره کردید، از همان افراد مسن بپرسید که آنها در زمان خودشان به چه زبانی در آذربایجان با یکدیگر نامه نگاری میکردند؟ پاسخی که به شما خواهند داد شما را متعجب خواهد کرد.

اولا به شما خواهند گفت که معلم و مدرسه و سواد کجا بود که چیزی بنویسیم، دوما زمانی‌ که نوشتن در آذربایجان به صورت مدارس نوین رایج شد، خود ما آذری‌ها به دلائل تاریخی‌ همان فارسی را برای نوشتن انتخاب کردیم. نه کسی‌ زور کرد، نه کسی‌ تفنگ بر سر آنها گذاشت که این انتخاب را بکنند.

ما چیزی را به شما فارسی شده تحویل ندادیم. این یک بحث طولانی‌ است که زحمت تحقیق در مورد آن را باید خودتان بکشید و اینجا جای بحث‌های آکادمیک نیست.

اما سپاس که زحمت کشیدید و نظرتان را با ما در میان گذاشتید.

September 05, 2012 05:26:42 PM
---------------------------

تبریزی

من کلا با تجزیه ایران مخالفم
اما در پاسخ به آقا یا خانم شیر و خورشید و تاج
دوست عزیز شما فارسی شده اسامی محلات تبریز را نوشتی و فکر می کنی که این اسامی فارسی هستند.
اسامی اکثرمحلات تبریز به زبان آذری است ولی چون زبان رسمی کشور فارسی هست لذا اسامی بتدریج آهنگ فارسی گرفته اند. برای اطمینان اسامی این محلات را از افراد مسن بپرس تا بدانی.
خیلی تعجب می کنم که شما بدون مطالعه استناد به توهم می کنی.
به هر حال ما همه طرفدار ایران یکپارچه هستیم.

September 05, 2012 02:05:03 PM
---------------------------

حق

اسماعیل نوری علاء در سایتش، سکولاریسم نو، مقاله شاپور سورن پهلو با عنوان "افزایش فعالیت های غربیان برای جداسازی خوزستان و دیگر سرزمین های نفت خیز از ایران" منتشر کرده. توجه هموطنانم را به این مقاله جلب می کنم. ملت و ملیت تراشی برای تجزیه ایران همانطور که تاریخ گواه است از زمان استالین و به ابتکار او آغاز شد و حالا در دستور کار امریکا و انگلیس و اسرائیل قرار دارد. در این مقاله بنامهایی مثل یوسف عزیزی بنی طُرُف هم برمی خوریم که بعنوان فعال حقوق بشر و سیاسی و خبرنگار از او در بی بی سی فارسی و صدای امریکا استفاده می شود. مقالاتش پر از جعل و تحریف تاریخ ایران است. جالب توجه آنکه نوری علاء این مقاله را خود در صدر صفحه نخست سایتش منتشر کرده ولی آنرا مخدوش جلوه داده! در پای مقاله نوشته:"توضيح سکولاريسم نو: ... لازم به تذکر است که نويسنده هيچ سندی مبنی بر اينکه «کنگره مليت های ايران فدرال» زير نظر دنيل برت و براهنمائی او بوجود آمده ارائه نداده و اتهامات ديگر در اين مورد را نيز بی سند باقی نهاده اند". چرا اتهامات دیگر را لیست نکرده و مبهم گذاشتید جناب نوری علاء! آیا دفاعتان از کنگره...در راستای اعتباری که به آن در مقاله اخیرتان دادید نیست! اگر این مقاله انقدر بی ارزش است چرا منتشرش کردید آنهم در صدر مقالات!؟


August 31, 2012 03:22:44 PM
---------------------------

حق

ایران یک کشورست و یک ملت است همچون مادری تک فرزند. ایران، زنی جوجه کش و همواره آبستن نیست که هر آن به اراده این و آن آماده زایش فرزند دیگری باشد که از شکمش بیرون بکشند. چگونه است که اسرائیل با بیش از ۱۲ درصد فلسطینی در خود، ۲ ملت و ملیتی نباید محسوب شود!؟ یا ترکیه با ۱۲ میلیون هموطنان کرد ما در درونش، ۲ ملت و ملیتی محسوب نمی شود!؟ یا آن امریکا که که کشور مهاجران از هر کشوری در جهانست، کشوری ۱۹۲ ملت و ملیتی نباید محسوب شود!؟ چگونه است جمهوری قلابی آذربایجان قلابی با آنهمه ارمنی در درونش کشور ۲ ملت و ملیتی را تحمل نمی کند و قبول نمی کند و محسوب نمی شود!؟ این کشورهای جدیدالتاسیس بویژه امریکا و اسرائیل و ترکیه امر چند ملت و ملیتی بودنشان انکار ناشدنیست، بروند اول مسئله چند ملت و ملیتی خود را حل کنند و انگشت را بسوی خودشان دراز کنند و نه ایران. روسیه ۸۰۰ ساله و و و که چند ملت و ملیتی بودنش امری انکار ناشدنیست پدر هر ؛ناخودی؛ را در می آورد. جمهوری قلابی موروثی آذربایجان قلابی دیکتاتوری هنوز پدر ؛ناخودی؛ های خودش را در می آورد. چرا امریکا وقتی یک کشور و یک ملت نیست خود را یک کشور و یک ملت قالب کرده ولی به ایران که یک کشور و یک ملت است گیر می دهد!؟ استعمار!

August 30, 2012 10:02:27 PM
---------------------------

حق

علی آقا اگر درد شما رفع تبعیض در ایران در همه عرصه ها در سراسر ایران بود، بدنبال قانون اساسی نوین لازم الاجرایی برای ایران می بودید بر مبنای منشور جهانی حقوق بشر و پیوستهای آن. اما درد شما این نیست وگرنه درمانش همینست. درد شما چیز دیگریست که به ایران و ملت ایران مربوط نیست. دهه ها با جعل و تاریخ ایران سعی در برانگیختن نفرت میان مردم ایران کردید و تلاش کردید با اینکارتان لشکر سیاهی در ایران بوجود آورید تا از ملت ایران ؛ملتها و ملیتها؛ بتراشید و آنها را بجان هم اندازید تا در نهایت ایران ما را تکه پاره کنید. مبتکر این جعل تاریخ ایران استالین بود که حزب توده سرسپرده را مامور اجرایش کرد. شماها در میان ؛ملت؛ هایی که برای ایران تراشیده بودید ؛ملتی؛ بنام ؛ملت فارس؛ آفریدید و از آن دیوی منفور ساختید که بر دیگر ؛ملتها و ملیتها؛ ی دست تراش تان ؛ستم ملی؛ روا داشته است که تنها راه نجات از آن، جدا شدن از آن است. تا فروپاشی شوروی تان ؛ملتها و ملیتها؛ را ؛خلق و خلقها؛ ی ایران می نامیدید. امروز که اربابابتان جمهوری اسلامی، اسرائیل و امریکا و انگلیس...اند. ؛ملت؛ را جایگزین ؛خلق؛ کرده اید. نام خلق هنوز دنبال احزاب و سازمانهایتان اند مثل مجاهدین خلق و فدائیان خلق. دردتان وجود کشور و ملت ایران است و نه تبعیض در ایران!

August 30, 2012 09:28:36 PM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

***** بخش پایانی - علی‌ و شعار‌هایش *****

تبریز یا همان "تب ریز" فارسی است. نام محلات هم همه فارسی است از جمله مهاد مهین، ششکلان (شش کلان)، نوبر، امیر خیز، راسته‌ کوچه، سرخاب، چرنداب، لیل آباد، لاله، خیاوان (خیابان)، ارمنستان، شنب غازان، حکم آباد، کامیش آوا (گاومیش آباد)؛ و و و اینها نام‌هایی‌ نیست که از دیروز و ۱۰ سال و ۵۰ سال پیش رایج بوده، اینها از قرن‌ها پیش در زبان مردم آذربایجان مصطلح و تا به امروز سینه به سینه دهان به دهان و قرن پس از قرن رایج است. و حتی با عبور آذربایجان از دوران تجاوز پیشه‌وری به خاک ایران، آذربایجانی‌ها دست به ترکیب و تغییر این اسامی نزدند که هیچ، بلکه دم پیشه‌وری را گرفتند و با اردنگی از آذربایجان او و حامیانش را بیرون انداختند.

از تاریخ درس بگیرید و دست از این شیطنت‌ها بر دارید. بجای این حرف‌ها بروید تاریخ کشور خود را یاد بگیرید ببینید اصلا آذری‌ها حروف آذری برای نوشتن داشتند که کسی‌ گذاشت یا نگذاشت آنها به زبان خود تحصیل کنند یا نه؟ تاریخ مکتب خانه ها را با مدارس نوین در کّل ایران مقایسه کنید، نقش آخوند و خرافات و نفوذ آنها بر زنان ایران‌زمین را قبل و پس از پهلوی‌ها مرور کنید. سپس بیایید ببینیم کی‌ گذاشت و کی‌ نگذاشت...

ایران یک کشور، یک ملت، یک پرچم

August 30, 2012 05:37:32 PM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

***** بخش اول - علی‌ و شعار‌هایش *****

بعنوان یکی‌ از فامیل‌های قدیم ایرانی‌ آذری با شما چند چیز را در میان میگذاریم. اولین و مهمترین اینکه، ما آذری‌ها همیشه ایرانی‌ بوده‌ایم، ایرانی‌ هستیم و ایرانی‌ خواهیم ماند. غیر از نبوده، نیست، و نخواهد بود. دوم چند نکته کوچک از هزار نکته‌ای که میشود در مورد آن بحث کرد:

- از مدعیان ترک بودن آذربایجان و آذربایجانیان؛ میپرسیم چگونه است که علاوه بر اسم خود آذربایجان، تمام اسامی بازار‌ها (بازار امیر، سرای مظفریه، بازار صفی‌، بازار شیشه گر‌ خانه، راسته‌ بازار، و و و)، یا سرا ها، بخش ها، دهات، شهرک ها، خیابانها، کوچه ها، و یا محلات شهر تبریز و متعلقات آن همه فارسی است و چگونه است که بقول شما این "ملت ترک" هرگز نخواسته آنها را تغییر دهد؟ حتما خواهید گفت دلیلش پهلوی‌ها بودند... که نمی‌‌گذاشتند؟

August 30, 2012 05:35:22 PM
---------------------------

بهمن زاهدی

با دورود
آقای علی از نوشتار شما مشخص است که آذری نیستید (تُرک فقط در ترکیه موجود می‌باشد) شما تعریف ملت را هم نمی‌دانید! آیا آذری‌های ایران داوطلبانه به زبان تُرکی صحبت می‌کنند و یا به اجبار آنان را مجبور کرده‌اند که به زبان تُرکی صحبت کنند؟ کمی تاریخ را مطالعه کنید تا متوجه شوید!

این قوم فارس که شما از آن نام می‌برید در کجای ایران ساکن هستند در استان فارس، سیستان و بلوچستان، کُردستان، خراسان و یا تهران. دوست گرامی نیمی از آذربایجان ایران بدست روسیه به یک کشور تبدیل شده است که باید آن را هم باز پس بگیریم. به جای جدایی‌خواهی بهتر است بدنبال این باشیم که سرزمین‌های که روسیه از ایران بوسیله بی‌خردی اسلامیون از گرفته است به ایران باز گردانیم. ابعاد جغرافیایی ایران خیلی بزرگتر از ابعاد سیاسی آن می‌باشد.

اینکه جمهوری‌اسلامی صلاحیت حکومت در ایران را ندارد همه می‌دانیم و اینکه جمهوری‌اسلامی یکی ار حامیان تجزیه‌طلبان هم در ایران می‌باشد آن را هم می‌دانیم.

چیزی را بیان کنید که تازه باشد. هر چه را که نوشته‌اید انشائی می‌باشد که قدیمی شده و دیگر خریدار ندارد. انشائی جدید بنوسید.

ارادتمند
بهمن زاهدی

August 30, 2012 10:39:55 AM
---------------------------

ایرانی

جناب علی، درود بر شما
پس از خواندن کامنت شما، بنده به این شک افتادم که اصولا در ایران زندگی می کنید و یا اصلا ایران را تا به حال دیده اید یا خیر. از میان تمام اقوام ایرانی، آذری ها بیشترین اسمتزاج با فارس ها را داشته اند و کمتر خانواده ای را می توان از میان ما پیدا کرد که با آذری ها وصلت نداشته باشد. اکثریت مسئولان مملکتی آذری هستند و این در پیش از انقلاب نیز سابقه داشت. می دانی شهبانوی گرامی فرح پهلوی از یکی از خانواده های اصیل آذربایجان است؟ البته، همه ایران سرای من است و برای من، ایرانی، ایرانی است و نژاد و تبارش برایم اهمیتی ندارد. ما قرن ها در این مملکت کنار هم زیسته ایم، حال اگر ایرانی هستید و در ایران زندگی می کنید، کمی در شناخت دشمنان کوشا باشید. حق تحصیل به زبان مادری که حق شماست، بهانه استقلال طلبی نیست، آنهم زمانی که این حق در قانون اساسی آمده است، حال اگر آذری های مسئول مملکت آنرا از شما دریغ داشته اند، باید مسئله را با جمهوری جهل و فساد و مسئولانش حل کرد.
پاینده ایران

August 30, 2012 10:37:27 AM
---------------------------

علی

سلام . هیچ ملتی را به زور و تهدید نمی توان در ترکیب سیاسی کشوری نگهداشت که استبداد و پایمال کردن حقوق اولیه آنها ، تحقیر و توهین به زبان فرهنگ ، شخصیت و هویت آنها و تلاش جهت هضم آنها در داخل زبان و فرهنگ حاکم کمترین ظلم و ستم حاکمان آن است . ترکان ایران چه چیزیشان کمتر از فارسهاست که باید مجبور باشند به زبان آنها تحصیل کنند تا باسواد شوند ؟ بیش از 30 میلیون ترک ایران چرا باید اسیر 22 میلیون فارس حاکم به کشور باشند ؟ زندگی ملل و اقوام در کنار هم و در چهارچوب کشوری باید داوطلبانه باشد نه به زور و اجبار . تعیین حق سر نوشت و اکهستقلال حقوق همه ملل داخل ایران است که ترکها شاخص ترین و پرجمعیت ترین آن هستند . تجزیه ایران معنایش این است مثلا ترکها بروند استان اصفهان و کرمان و فارس را از ایران جدا کنند و ادعای حاکمیت بر آن داشته باشند ، در حالی که آذربایجانیها و دیگر ترکان ایران می خواهند در داخل جغرافیای ائتنیکی خود ، یعنی آذربایجان تاریخی حق حاکمیت داشته باشند ، کجای این تجزیه طلبی است ؟ خدا را شکر که جهان اکنون متوجه این بی عدالتیها در داخل ایران شده است که در خارج هم پان فارسها در این جریان شریک ظلم و ستم ملاها هستند و در مسئله آذربایجان فرقی با آخوندها ندارند .

August 29, 2012 10:48:04 PM
---------------------------

ایرانی

با درود خدمت دوستان و سروران، کانون گفتگوی لیبرال دموکراسی ایران
حق عزیزم، ابتدا از حساسیت و میهن پرستی تو دوست گرامی سپاس فراوان دارم و در این میان مهم نیست دیگران چه می گویند. هر کس حق بیان نظر و عقیده خود را دارد، اما این ناقض آن نیست که در صورت بیان چیزی خلاف واقع، پاسخ نشنود. همانطور که به درستی اشاره کردی، جمهوری آران یک جمهوری قلابی است و اساس استقلال آن از نظر حقوق بین المللی، قابل خدشه است. بر طبق عهدنامه منعقده بین ایران و روس در آن جنگ کزایی، آنچه از ایران جدا شده است بر اساس ماده هشتم آن قرارداد ننگین، پس از صد سال باید به ایران باز گردد و نه اینکه با تجاوز روسیه ابتدا به صورت یک جمهوری در قالب جماهیر شوروی درامده و پس از فروپاشی شوروی مستقل گردد. این موضوع حتی قابلیت طرح در سازمان ملل متحد و یا مجامع بین المللی که به اینگونه دعاوی رسیدگی می کنند را نیز دارد. بنابراین جمهوری قلابی آران، صحیح ترین نامی است که به آن مسمایش نمودی.
پاینده ایران

August 29, 2012 12:06:06 PM
---------------------------

جمشاد پرچمشاهی


جناب حق، همانطور که در گذشته چندین بار اشاره شد، شما گویا تنها نظرات خودتان را دقیق می خوانید و محتوای نظرات دیگران را یا نمی فهمید یا نمی خواهید بفهمید. اولا من نگفتم که جمهوری آذربایجان به زلزله زدگان در ایران کمک کرد بلکه اگر درست خوانده بودید، متوجه می شدید که نوشتم اگر بخش آذربایجان متعلق به ایران جزو خاک جمهوری آذربایجان می بود، مسلما پس از بروز چنین حادثه ای دولت به داد آوارگان و بازماندگان این حادثه می رسید و حتا از کمکرسانی های سایر کشورها هم جلوگیری بعمل نمی آورد. درضمن، شما به چه حقی یک کشور اسقلال یافته پس از فروپاشی شوروی سابق را "جمهوری قلابی" می نامید؟ شما از همه طلب سند و مدرک برای نوشتارشان دارید در حالی که خود را از ارائه هرگونه سند و مدرک مستدل درمورد ادعاها و اتهامات گاه بی مایه و بی اساس جز تحسین و تمجید چند نفری که دستچین کرده اید، مبرا می دانید. اینست شیوه مبارزه تان برای کسب دمکراسی و آزادی حقوق بشر برای فردای ایران آینده وقتی
تاب و تحمل شنیدن و خواندن نظرات و عقاید دیگران را که در صف شما و آن چند نفر گام برنمی دارند، ندارید؟ وای به حال ایران و ایرانی اوز مبادا از همین حالا؟!

August 28, 2012 11:22:12 PM
---------------------------

حق

جمشاد خان محترم، تا آنجا که می دانم نام جمهوری قلابی آذربایجان اران بوده است که روسها برای بلعیدن بخشهای دیگر ایران عمدا نامش را به آذربایجان تغییر دادن. دوم، سند و مدرکی ارائه کنید که آذربایجان قلابی به داد هموطنان آذری ما در زلزله رسیده باشد و این کمکها بیش از کمکهای هموطنانمان باشد. ضمنآ اخبار واکنش این کمکهایی که ادعا می کنید آذربایجان قلابی بدست هموطنان ما رسانده چه بوده است؟ تا انجا که من می دانم ترکیه کمکهای خود را تا مرز ایران رساند ولی رژیم کهریزکی نپذیرفت مثل همه کمکهای بین المللی دیگر. همانطور تا آنجا که من می دانم از کمک رسانی مردمی هم در کشور جلوگیری کرد و دزدیهای فراوانی هم در کمکهای تهدائی مردم کرد همانطور که در مورد خرمشهر و آبادان و بم و رودبار و و و هم کرده بود. اگر برای شما توجیح پذیرست که چون رژیم در غزه و لبنان دخالت می کند بنابراین بقیه دنیا هم حق تعرض لفظی و غیرلفظی به آب و خاک و هموطنانمان دارند، برای من و امثال من اصلا توجیح پذیر نیست. اگر دنیا از این رژیم خوشش نمی آمد اوباما دست رد به سینه ملت ما نمی زد وقتی در سال ۸۸ شعار ؛اوباما، اوباما، یا با اونا یا با ما؛ و ؛نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران؛ ایران را سر دادند! ملت ایران نه با این رژیم و نه با سیاستهای خارجیش موافق نیست.

August 28, 2012 08:26:20 PM
---------------------------

جمشاد پرچمشاهی


.. یک واقعییت را حداقل نباید از نظر دورداشت: علیرغم تمامی مخالفت ها علیه تجزیه و تفکیک و جدایی و غیره آذربایجان شرقی و غربی - یا از دیدگاه سران جمهوری آذربایجان "آذربایجان جنوبی" - از خاک ایران، دررابطه با حادثه هولناک زمین لرزه های اخیر در آذربایجان شرقی میتوان بطور یقین گفت که دولت جمهوری آذربایجان بدون شک بیش از جمهوری اسلامی به داد آسیب دیدگان و بازماندگان زلزله رسیدگی و کمک می کرد چون دولت آذربایجان برای مردمان و شهروندان خود ارزش انسانی قائل است و نه بی تفاوتی، بی اعتنایی و قساوت قلب مانند سران و حاکمان بی لیاقت و بی کفایت جمهوری اسلامی!

August 28, 2012 06:55:06 PM
---------------------------

جمشاد پرچمشاهی



... دراین نامه، "دانا روراباخر" پس از شرح مختصر تاریخچه تقسیم و جداشدن آذربایجان به دو منطقه شمالی و جنوبی، خطاب به وزیر امور خارجه از دولت آمریکا خواسته است که با توجه به پیش آمدن مسئله آذربایجان در پی همکاری های نظامی و استراتژیکی گسترده
بین اسراییل و جمهوری آذربایجان، از این همکاری دوجانبه حمایت کرده و بجای انجام عملیات نظامی علیه رژیم تهران که هم دشمنی برای آمریکا و هم برای آنها بشمار می آید، منافع خود را با اعمال نفوذ در مناطق کلیدی تامین سازد، همانطور که رژیم تهران و سران جبار و خشونت طلب آن با جذب اقلیت ها و گروه های مذهبی در عراق و لبنان نفوذ خود را توسعه بخشیده است. حمایت از آمال و خواسته های مشروع مردمان آذربایجان مبنی بر استقلال و اتحاد و یگانگی با بخش دیگر آن به نوشته این نماینده کنگره آمریکا
خطر بزرگتری را برای دیکتاتورهای رژیم تهران فراهم می آورد تا بمباران مراکز هسته ای آنها .. ادامه ...

August 28, 2012 06:53:44 PM
---------------------------

جمشاد پرچمشاهی


"دانا روراباخر" نماینده کنگره آمریکا در نامه خود به خانم هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، بتاریخ ۲۶ جولای ۲۰۱۲ درباره "تجزیه آذربایجان جنوبی" واقع در خاک ایران، از قول یک نماینده پارلمان و عضو حزب حاکم جمهوری آذربایجان، به نام "سیاوش نوروزاف" به این مطلب اشاره کرده که پیشتر بطور تلویحی از اتحاد مجدد آذربایجان که در براساس معاهده ترکمنچای درسال میلادی ۱۸۲۸ بین روسیه و ایران به دو آذربایجان شمالی و جنوبی تقسیم شده بود، سخن گفته و پیشنهاد کرده است که چون حالا
آذربایجان شمالی تحت نام جمهوری آذربایجان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به استقلال خود دست یافته، مجددا با آذربایجان جنوبی در ایران متحد شده و همچنین اضافه کرده است که نام جمهوری آذربایجان به "آذربایجان شمالی" تغییر کند که گویا این پیشنهاد با
موافقت برخی نمایندگان پارلمان آن کشور نیزهمراه بوده است. ... ادامه

August 28, 2012 06:52:29 PM
---------------------------

راستگو

شما از یک خبر که هر ایرانی وطندوستی را ناراحت میکند استفاده کرده و در یک متن کوتاه حداقل 5 تا 6 بار به اپوزیسیون تاخته اید . خب شما اگر ساندیس هم میل نفرماید اما این طرز نوشتن عملا اب به اسیاب رژیم میریزد

August 28, 2012 04:23:51 PM
---------------------------

حق

گوئا محترم، راهکار شما برای محو اسلام چیست؟ محو اسلام از ایران غیرممکنست. محو هر دین و مذهب و مسلک و مرام و ایدئولوزی ای در هر کشوری که می خواهد باشد غیرممکنست. خواستار شدن محو هر اندیشه ای دیکتاتوری و غیرممکنست و هر تلاشی برای محو دارندگان اندیشه هایی که ما دوست نداریم نسل کشی و فاشیسم محض است و هر دو برخلاف منشور جهانی حقوق بشرست که ما برای ایران می خواهیم و می خواهیم قانون اساسی نوین ایران بر پایه کلیه ۳۰ ماده این منشور باشد. مگر می شود اندیشه کسی را از او گرفت. خوشبختانه کسی دسترسی به اندیشه هایی که در مغز این و آن ندارد که اندیشه هایش را بدلخواه این و آن درآورد. اندیشه را نمی توان محو کرد ولی با قوانین کشوری می توان حق عملی کردن آن اندیشه ها را در کشور محدود کرد تا هیچ شهروندی مورد تعرض دیگر شهروندان قرار نگیرد. اینگونه همه اندیشه های خود را دارند ولی قدرت تحمیل آنها را به کسی ندارند و امنیت درون مرزی کشور و شهروندانش تامین می شود. با چنین لیبرال دمکراسی و قوانینش است که کشورهای آزاد جهان غربی که من و شما در آن زندگی می کنیم به امنیت و آزادی و رفاه رسیده اند. در شاهنامه فردوسی، اهریمن نابود نشدنی است ولی می توان آنرا به بند کشید و قدرتش را محدود کرد.

August 28, 2012 02:40:23 PM
---------------------------

حق

مقابله با هر حمله نظامی علیه ایران، با رژیم کهریزکی اشغالگر ایران، با تجزیه طلبان بیوطن و اربابان بیگانه شان در غرب و شرق و در حاشیه خلیج همیشه فارس، پالایش آپوزیسیون ایران از عناصر ایران ستیز، و حفظ منافع ایران کار وطنپرستان ایران است. حال اگر یکی یا همه اینها عصبی می شوند مثل این ؛آزاد؛ یا خوشایند برخیها نیست که در لباس وطنپرست ما را به انفعال دعوت می کنند، ما را چه باک!؟ اگر ؛آزاد؛ تهران را می شناخت همه هموطنان ما را در تهران اینطور یکدست توصیف نمی کرد، می کرد!؟ تجزیه طلب ایران ستیز که شاخ و دم ندارد! هر جا باشد زود خودش را لو می دهد. روزی شان را با این کامنت هایشان تامین می کنند. وطنپرستان فقط منافع ملی ایران را در نظر دارند و برایش مبارزه می کنند. نه تنها روزی ای از کسی دریافت نمی کنند و توقعی هم ندارند بلکه با مبارزاتشان علیه ایران ستیزان، ایران ستیزان بیگانه را وادار کرده اند که مشتی ایرانی بیوطن و سودجو و فرصت طلب را به استخدام خود درآورند و برایشان کار تولید کنند با مزدی که به آنها می دهند. این مزدوران برای اینکه خانه ای طلایی برای خود بسازند یعنی به نان و نوایی و ثروتی برسند، کشورشان را فروخته اند. اربابان اینها همانهایی هستند که خانه های وطنپرستان را بجرم سازندگی کشورشان نابود کرده اند

August 28, 2012 02:15:50 PM
---------------------------

حق

هموطن نفیسی گرامی، از دست دادن حساسیت ما نسبت به طرح تجزیه ایران بسیار خطرناک برای ایران است. از دست دادن این حساسیت به معنای عدم درک ما از منافع ملی ایران و حفظ آن منافع است. بیگانگان برای حفظ منافع ملی و گسترش آنها به قیمت منافع ملی ایران، نام خلیج فارس را هم با وجود اینهمه مدرک و سند تاریخی بزیر سئوال کشیده اند. برای حفظ منافع ملی خود چشم طمع به سه جزیره ابوموسی و تنب کوچک و بزرگ دوخته اند و امریکا که منافع ملی خود را با اینها همسو می داند هم حمایت خود را از این طرح تجزیه ایران علنا اعلام کرده است. چگونه است که امریکایی که آنور دنیاست منافع ملی خود را در اینور دنیا دنبال می کند و سخت به آن حساسیت نشان می دهد ولی رسانه ها و آپوزیسیون مدعی ناسیونالیسم تدافعی ما حتی منافع ملی خود را در درون مرزهای کشور خود نمی بینند و به آن حساسیت کارسازی از خود نشان نمی دهند!؟ حساسیت نشان ندادن ما، آرزوی ایران ستیزان است و کارشان را بدون هیچ مشقتی و خرجی هموار می کند. آیا چون طرح تجزیه ایران سخن روز ۸۰ سال اخیر بوده است را باید بعنوان تقدیر اسلامی باید بپذیریم و یا آنرا موضوعی کهنه و خسته کننده و بیربط به منافع ملی ایران و حفظ آن کنار بگذاریم!؟ پس معنای ایران از همه ما و همه چیز بالاترست یعنی چه!؟

August 28, 2012 01:50:45 PM
---------------------------

حق

اگر نامتان راستگوست پس راست بگویید! رجوع می دهم به آغاز نوشتارم جایی که نوشته ام ؛ مردم را هم که هی مرتب سرگرم می‌کنند تا مبادا حواسشان بسوی ایران ستیزان حاکم در ایران و ایران ستیزان بیگانه و نجات ایران جلب شود؛! اگر شما به این بخش توجه کرده بودید می دیدید که من شکایت کرده ام که سر مردم را هر روز یکجور گرم می کنند تا حواسشان را بکلی از سه مطلب حسابی پرت کنند:- ۱. از رژیم کهریزکی ایران ستیز؛ ۲. از نقشه های و عملکردهای بیگانگان ایران ستیز که تجزیه ایران را در برنامه خود دارند؛ و ۳. نجات ایران = تمرکز روی نجات ایران و برنامه ریزی برای آن. در ضمن از زمان درگذشت زنده یاد داریوش همایون هم اصولی را که او برای توافق و همکاری آپوزیسیون قرار داده بود را در هر فرصتی تبلیغ و از آن دفاع کرده ام و می کنم. این اصول را در نوشتار دیگرم در صفحه اول این سایت با عنوان ؛لحظه حقیقت رسانه‌ها و آپوزیسیون ایرانی که ادعای ملی بودن دارند؛ ببینید. این اصول منافع ملی ایران را در همه دورانها تامین می کنند. دو اصل اول خط قرمزی بین آپوزیسیون راستین و دروغین در همه دورانها می کشد. اصول ۳ و ۴پایه های آلترناتیو رژیم کهریزکی اشغالگر ایران ستیزست که تنها با همت آپوزیسیون راستین و نابودی کامل این رژیم امکان پذیرست. حال ساندیس خور منم یا شما!؟

August 28, 2012 01:48:25 PM
---------------------------

آرش

نبود اتحاد میان اوپوزیشن خارج از کشور بعد سی سال، نداشتن اتفاق نظر در رهبری و هماهنگ شدن در مقابل رژیم، کار را به جایی رسانده که هر لحظه دستی برای تکه تکه کردن ایران از آستینی خارج میشود، در این بین سیاست بازانی رانت خوار هم میخواهند از این نمد برای خود کلاهی بدوزند و لفت و لیسی راه بیندازند

August 28, 2012 12:13:23 PM
---------------------------

آزاد

این تهران هم برای ما شده معضل. کل ایران در تهران خلاصه شده .ازاد باشید و آزاد فکر کنید به زور که نمی شود همه را تهرانی شیعه اثنی عشری و فارسی زبان کرد .دوران سرکوب و فاشیسم به سر خواهد آمد و اقوام از یوغ ستم حکومتها رها خواهند شد .

August 28, 2012 10:52:31 AM
---------------------------

عزیز

اینگونه طرح ها در آذربایجان نه خریداری دارد و نه قابل اعتنا.
آذرها خود را صاحب کشور ایران میدانند !
بگذار چند تا بچه بیسواد و ناکجا آبادی دلشان را به اینگونه طرح های احمقانه که ارائه کنندگان آن هیچ درکی از ایران و ایرانی ندارند، خوش کنند!

August 28, 2012 10:44:35 AM
---------------------------

راستگو

از اول تا اخر فقط به آپوزیسیون حمله میکنید و یک کلام درباره این رژیم که عامل اصلی این وضعیت است نمیگوید.نویسنده متن بهتر است ساندیس های ارسالی حکومت را میل نموده و مخاطب را دستکم نگیرد.

August 28, 2012 03:24:22 AM
---------------------------

نفیسی

در کنگره آمریکاهم اشخا صی که دچار توهم شده اندو عقل در سر ندارند پیدا می شوند. برای اراجیفی از این دست زیاد دستپاچه نشوید.

August 28, 2012 01:54:52 AM
---------------------------

حق

یا درود خدمت هموطنان، مصطفی هجری و مهتدی از سران حزب دمکرات! کردستان و حزب کومله شکمهایشان را حسابی برای منطقه کردستان ایران حسابی صابون مالیده اند. چشم اینها به امثال نماینده کالیفرنیاست که راحت درخواست تجزیه ایران را از هیلری کلینتون می کند. مجاهدین خلق هم برای سهم خودش از ایران دنبال می کند و چشم امید به چندین امریکایی منجمله جان بولتون و رودی جولیانی بسته اند. پژاک و جندالله و الاحوازی ها و دیگر دشمنان ایران و ملت ایران هم برای سهم خود از ایران سرسپرده دیگر بیگانگان شده اند. قیافه ها و چرندیات اینها را صدای امریکا و آیت الله بی بی سی و دویچه وله انعکاس می دهند. همه بیگانگان برای بدست اوردن سهم شیر خود از ایران این فرصت طلبان وطنفروش را دز استخدام خود دارند و اینان را بعنوان دمکرات و ازادیخواهان ایران قالب ملت ایران می کنند. این بیوطنان نماینده خود و بیگانگان برای سهم موش و شیر خود هستند تا با همدستی یکدیگر بر گرده بخش بخش مردم در ایران سوار شوند. رژیم هم برخی از این تجزیه طلبان را حمایت می کند. امین موحدی نوشتاری جالب در سایت ایران لیبرال منتشر کرده، عنوانش ؛مهتدی و هجری تکلیف خود را با دموکراسي و ایران روشن کنند؛ است. مشیری امشب هم فقط با پهلوی و اسلام و شعر سر و کار دارد و بس!

August 27, 2012 09:47:21 PM
---------------------------

گوئا

"گوئا که همیشه تکلیفش با ایران و ملت ایران روشن بوده است"
بهتر است بگوئد گوئا همئشه تکلیفش با اسلام تازی و مسلمانان نادان روشن بوده است
رهائی و سرفرازی ائران در نفئ این دین کثیف تازی است.

August 27, 2012 06:57:56 PM
---------------------------

حق

شیر و خورشید گرامی، این ؛ما؛ یی که قرارست آستین بالا بزنیم کیستند؟ سازمانی، حزبی، شبکه ایست که من نمی شناسم؟ چگونگی ؛آستین بالا زدن ما؛ را هم توضیح دهید؟ سپاس
پان ایرانیست ها که هر از چند گاه اینجا سری می زنند کجایند تا نظرشان را در اینمورد بدهند!؟ جبهه ملی و ایران لیبرال مهشید امیرشاهی و سایت های ؛تلاش؛ و ؛رواداری؛ های موبدی و کشتگر و فرخنده مدرس کجایند تا نظر و راهکار نشان دهند!؟ شیرین عبادی و لاهیجی حقوقدان کجایند تا بگویند حرفهای نماینده کالیفرنیا خلاف قوانین بین الملل و منشور جهانی حقوق بشرست چون تعرض به تمامیت ارضی ایران بوسیله او به معنای جنگ و خشونت و ایجاد ناامنی در جهانست!؟ چطور زندانی شدن و بیمارستان رفتن موسوی برایشان انقدر مهم است که پی گیرش هستند و از بان کی مون کمک می خواهند ولی ارزش تمامیت ارضی ایران برایشان از موسوی انقدر کمترست!؟ لیست منفعلان سیاسی و حقوق بشری و رسانه ای درازست. مادری که نسبت به بچه اش خود را مسئول نمی داند را در انگلیس از بچه جدا می کنند تا جامعه مسئولیت حفظ بچه را بعهده گیرد. نه اینکه بچه را ول کنند و نظاره گر نابودی بچه بوسیله مادر باشند هی بگویند مقصر مادرست و بس! حال بجای مادر، رژیم و بجای جامعه، آپوزیسیون بگذارید.

August 27, 2012 06:22:50 PM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

متأسفانه بحث در مورد تجزیه ایران مدت‌ها است که در برنامه کار بسیاری از کشور‌ها قرار دارد. برای همین است که ما مدت‌ها هشدار می‌دادیم که باید خودمان آستین‌ها را هر چه زودتر بالا بزنیم و کشور را نجات دهیم.


اصل نامه دانا رهراباکر از ایالات کالیفرنیا را میتوانید در اینجا بخوانید:

http://rohrabacher.house.gov/uploadedfiles/rep._rohrabacher_to_secretary_clinton_july_26_2012.pdf

August 27, 2012 04:19:16 PM
---------------------------

حق

با درود و سپاس خدمت آقای وجدانی گرامی، به عرضتان برسانم که خون من ساعتهاست که بجوش آمده که چرا درخواست نماینده کالیفرنیا برای تجزیه آذربایجان تاثیری در فعالان سیاسی بوجود نیاورده که به محض شنیدن این خبر کاری کنند کارستان و چرا رسانه ها این خبر را جدی نگرفته اند تا تیتر اولشان شود. تا رسانه ها و فعالان سیاسی این خبر را پر اهمیت و جدی تلقی نکنند و درباره اش نگویند و ننویسند چگونه قرارست که ملت ایران آنرا جدی بگیرد!؟ چه کسانی باید تصمیم بگیرند که خبری مهم هست و نیست، ملتی ۷۵ میلیونی که وقت سر خاراندن ندارد و اگر حرف بزند به وحشیانه ترین وضع هم خودش و هم خانواده اش سرکوب می شوند یا رسانه ها و فعالان سیاسی و حقوق بشر برون مرزی!؟ یا کامنت گذارانی مثل من که توانایی هایم در حد سرباز در جامعه است و نه ژنرال و نویسنده و خبرنگار!؟ ژنرالها و نویسندگان و خبرنگاران و رسانه ها کجایند و چرا ککشان نمی گزد، گوئا که همیشه تکلیفش با ایران و ملت ایران روشن بوده است! اما وقتیکه می بینم در خبرنت نوشتارم در مورد درخواست تجزیه آذربایجان بوسیله این نماینده کالیفرنیا فقط ۱۵ امتیاز می آورد، آیا معنایش چیزی بجز بی توجهی دیگران است!؟

August 27, 2012 12:26:46 PM
---------------------------

وجدانی


جناب گوئا،

از آنجایی که به ایرانی بودن شما تردید دارم لذا در حالِ حاضر از بکار بردن عنوانِ هموطن در خصوص شما معذورم. طبعآ اگر شما ایرانی بودید و از طرفی رگِ غیرتِ آذری هم داشتید از خواندن مطلب هشدار دهندۀ هموطنی همانند حق، نه فقط شیرتان چه بسا بلکه جوش آورده و خونتان نیز در رگهایتان خشک میشد. کدام ایرانی را می شناسید (تجزیه طلبان ایرانی نیستند) که خبری راجع به تجزیۀ وطنش را بشنود و یا بخواند و مثل جنابعالی کَکَش هم نگزد؟ این بسیار بسیار امر طبیعی است که در اینگونه موارد هر ایرانی و هر وطن پرستی عکس العمل نشان دهد و خونش بجوش آید. این توهین شما تنها متوجه جناب حق نشده و نخواهد شد و مطمئن باشید با این کارتان دشمنانی را به وسعت ایران برای خودتان فراهم کرده اید. توصیه ای که به شما میتوان نمود اینکه هر چه زودتر از خواب و خیالات خویش بر خیزید و ایران را بهترین مأمن و پناهگاه خود بدانید به نفع خودتان است!

August 27, 2012 11:49:23 AM
---------------------------

گوئا

جناب زیادی جوش نزن شیرت خشک میشه.
دلیل اصلی این جهالت اسلامه.

August 27, 2012 02:07:13 AM
---------------------------

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
معرفی فرهنگی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
صفحه نخست   برگشت
به حزب مشروطه ایران خوش آمدید.
 
Welcome to The Constitutionalist Party of Iran (CPI)
Make irancpi.net you start page | Add irancpi.net in you favorites