حزب مشروطه ايران
(لیبرال دموکرات)

 The Constitutionalist Party of Iran
(Liberal Democrat)
Armenia iraq Iran Turky Switzerland England Qatar Kuwait Sweden Norway Italy Canada Austrian France Holland Israel Denmark Belgium Germany United States of America
صفحه نخست چاپ برگشت
فاجعه تابستان 67 و دلیل سکوت اصلاح طلبان حکومتی

September 05, 2012

چهارشنبه 15 شهریور 2571 = September 5, 2012

سیروس زارع زاده اردشیر
 

سالی دیگر در روزهای قتل عام تابستان سال 67 هستیم. فاجعه ای ملی که آکنده از جنایت و کشتار رژیم جمهوری اسلامی ایران که بر تاریخ کشور سنگینی می کند؛ در آن فاجعه دستان تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران آلوده به راه اندازی ماشین سرکوب و کشتار جوانان و دگراندیشان است. نظامی مستبد و ضد بشری که آرایه های ساختگی جناح بندی اش به اصلاح طلب و غیر آن، چیزی از دیکتاتوری و استبداد دینی آن نمی کاهد. اکنون نزدیک به سه دهه از کشتار در زندان ها می گذرد؛ هزاران زن و مرد زندانی به جوخه های اعدام سپرده شدند که برای دفاع از آزادی به جمهوری اسلامی نه گفتند و در سیاهچالهای رژیم، تیرباران و به دار آویخته شدند. در شرایط کنونی نیز زندانهای رژیم جمهوری اسلامی مملو از زندانیان سیاسی از گروه های اجتماعی متفاوت است: فعالان کارگری، زنان، دانشجویان، معلمان ، جوانان ومردم تحت ستم که برای آزادی و برابری مبارزه می کنند و صدها زندانی سیاسی گمنامی که تحت شدیدترین شرایط غیر انسانی، در زیر شکنجه قرار دارند و تهدید به اعدام می شوند.
فاجعه کشتار دهه شصت بر وجدان تک تک ایرانیان سنگینی می کند. واقعیت آن کشتار، آرستگی اصلاح طلبان امروزی حکومتی اعم از دوم خردادی ها، طرفداران جنبش سبز و ملی مذهبی ها به حقوق شهروندی، آزادی خواهانه و برابری طلبعانه را به محاق سیاسی کاری فرو نمی برد. اصلاح طلبانی که با مشارکت درآمریت، عاملیت وسکوت خود، از آن کشتار تا به امروز حمایت می کنند.
در کشتار 67 هزاران زن و مرد دگر اندیش را که در تظاهرات ها و در خانه هایشان دستگير شده بودند، دسته دسته به دار آویختند تا به بازماندگان بياموزند که اسلام يعنی تسليم. تسلیم برای خدا. رژیم جمهوری اسلامی تلاش کرد اين جنايات فراموش شود؛ پس لباس اصلاحات به تن کردند و شعار آشتی ملی سر دادند. گفتند بنگريد آرمانخواهی به تاريخ پيوست! زمانه، زمانه ی تساهل است! سعی کردند ميان مردم با قاتلين و جانيان آشتی به وجود آورند. شعار«فراموش کنيد و ببخشيد» را سر دادند گفتند: گذشته ها، گذشته؛ بياييد با هم گفتگوی متمدِنانه داشته باشيم! اما اين ترفندها نگرفت. دولت اصلاحات در ایران که اکنون با ایده الوژی اسلامی و تفکرات رهبر کبیراش خمینی گام بر می دارد هر گونه کشتار در آن دوره را به سکوت برگزار می کند.
بی تردید خاوران ها «سند برجسته جنایت علیه بشریت» هستند، جنایتی که به آمریت حکومت و مسولان وقت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. و اکنون بعد از گذشت سه دهه هنوز پاسخی روشن از جناح اصلاح طلب که در آن دوران نخست وزیری میر حسین موسوی را در کنار خود می دید، داده نشده است. این جنایتی است که تمام ارکان رژیم جمهوری اسلامی ایران در آن دست داشتند و فقط آقای منتظری بود که با مخالفت و فریاد خود عملا جنایات خمینی را محکوم کرد و در مقابل چنین جنایت هولناکی از مقام خود استعفا داد و دامن خود را از چنین جنایتی پاک نمود
در طول حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی ایران افرادی که در راس قدرت قرار داشتند همیشه برای بقا در حاکمیت دینی ایران تلاش می کردند و از هیچ اقدامی ابای نداشتند، خواه این اقدامات کشتار دهه شصت باشد و خواه اعدام های که بعد از آن در زندان ها ایران برای ترساندن فعالین سیاسی و دگر باشان انجام می شد. در این میان جناح حاکم هرگونه اقدام علیه مردم معترض را مصداق از اجرای حکم خدا در قرآن می دانست و با بالا بردن مردم به چوخه های اعدام، تلاش می کرد فعالین را در خفگانی که خود می خواهد فرو ببرد. در زمانی که روح الله خمینی رهبر جمهوری اسلامی بود و بخش هایی از جناح های چپ و راست حکومت از جمله سید علی خامنه ای، میر حسین موسوی، مهدی کروبی، اکبر هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی و ... زیر نظر او حکمرانی می کردند، بسیاری از سرکوب ها با اطلاع و نقش همه آنها صورت می گرفت. عناصر و ارکان نظام جمهوری اسلامی از دسته های مختلف که آن زمان در جنایت های هولناک دهه شصت نقش داشتند امروز هیچ یک حاضر به سخن گفتن نیستند تا مبادا همدیگر را افشا کنند. چپ های حکومتی سابق و یا همان نیروهای خط امامی که امروز به اصلاح طلب معروف شده اند، سعی می کنند تا برای پاک کردن دامن خود از این جنایتها، وقایع آن دوره تاریخی را تحریف کنند. امروز بر اصلاح طلبان لازم است به افشای پشت پرده جنایت های دهه شصت بپردازند چرا که اصلاح طلبی با دفاع از رژیمی مستبد و خونخوار با قانونی ضد بشری مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت. دفاع از خمینی و اجرای بی تنازل قانون اساسی تنها دامن اصلاح طلبان را آلوده تر خواهد کرد.
ذکر نمونه اینجا لازم است؛ در اردیبهشت سال 68 که مهدی کروبی از عملکرد حسین علی نیری حاکم شرع اوین در کشتار زندانیان سیاسی راضی بود در نامه ای به روح الله خمینی خواست تا از نیری در برخورد با «غارتگران بیت المال» نیز استفاده کند و از این رو بود که خمینی در نامه ای به دادستان کل کشور موسوی اردبیلی نوشت:
جناب مستطاب حجت الاسلام آقای موسوی اردبیلی - دامت افاضاته با سلام و دعا. این كار مربوط به جنابعالی است. انشاءالله اقدام می ‌نمایید. من با پیشنهاد آقایان: كروبی و صانعی و انتخاب آقای نیری برای این كار موافقم. البته با اختیاراتی كه خود بتواند تصمیم لازم را بگیرد. انشاءالله موفق و موید باشید. والسلام علیكم.

مهدی کروبی اما پس از سالها می گوید ابعاد این کشتارها و نقش خمینی در آنها مشخص نیست.
این جنایت را نه حکومت و اصلاح طلبان که دست شان به خون جوانان بی گناه که با مسلسل و طناب دار اعدام شدند، را نمی توان از یاد برد. و به راحتی می توان به این موضوع که رژیم و حامیان آن نمی توانند از سایه شومی و ننگینی که به خاطر این کشتار عظیم در دهه شصت وجود داشت شانه خالی کرده و آن را انکار کنند و این خود ننگی بزرگ برای آنان محسوب می شود. این کشتار که در آن بیش از دوازده هزار نفر در کمیته مرگ به اعدام محکوم شدند، را نمی شود از یاد برد و این نوع کشتار را می توان با جنایت های که در زمان جنگ جهانی دوم وجود داشت جمع بست و از آن بعنوان جنایت علیه بشریت و نوعی نسل کشی یاد کرد.


در قسمت «از دیگران» مقالات درج شده می‏تواند با نظرگاه‏های حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) هم‏خوانی نداشته باشد. مقالات درج شده در این قسمت برای آگاهی‏رسانی و احترام به نظرگاه‏های دیگراندیشان می‏باشند.


---------------------------

نظر شما در مورد مطلبی که خواندید چیست؟


از سامانه حزب و صفحه رسمی حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) در فیس بوک دیدن کنید.


---------------------------

علی

با درود بر شما

من تمام مطالب را خواندم و با تمامی آنان موافق هستم. اصلاح طبان خائن هستند و جای برای دفاع از کارهای خود باقی نگذاشته اند. اصلاح طلبان امروزی فقط به فکر قدرت هستند. و از اینکه مخالفان خود را سرکوب کنند هیچ ایایی ندارند حال اینکه شاهزاده پهلوی تمامی مسایل را بازگو مرده است و بنده نیازی برای ادامه جواب گویی نمی بینم. اما نباید فراموش شود که کلیت نظام جمهوری اسلامی آکنده از هزگونه بی آلایشی و دگرگونی است چه اکنون چه دیروز چه اصلاح طلب چه اصول گرا همگی در دفاع از خمینی و آرمانهای انقلابی او بر آمده اند. موسوی و کروبی نیز از این قائله مستثنی نیستند و همیشه در میان سخنانشان از خمینی یاد می کنند. نیتیجه به روشنی بیان میکند که آقایان اصلاح طلب با رهبری خامنه ای مشکلی ندارند اما نویسنده از قرار معلوم خواهان سرنگونی نظام است . به کرات به این موضوع اشاره و عوامل این جنایت را محکوم میکند: بیان دارد که در این کشتار تمام ارکان نظام جمهوری اسلامی دست داشتند و اکنون نمی خواهند از کرده حود ابراز پشیمانی کنند حال چگونه امکان دارد برخی از افراد از این جنایت بزرگ چشم پوشی کنند.
سوالی از سبز دارم شما می توانید از دستاوردهای آقایان (امروز لباس اصلاح طلبی پوشیده اند) برای ملت ایران مثالی بیاورید؟

September 07, 2012 03:27:44 PM
---------------------------

بهمن زاهدی

با دورود به سبز گرامی،

حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) از اولین حامیان جنبش سبز بوده و هنوز هم می‏باشد. اگر مقاله‏ای در اینجا برای آگاهی‏رسانی به مردم درج می‏شود دلیل این نیست که این حزب از جنبش سبز حمایت نمی‏کند.
مگر می‏شود حزبی به مردم حسادت کند؟ اگر درصدی از امکاناتی که در دسترس اصلاح‏طلبان جمهوری‏اسلامی گذاشته‏اند به این حزب بدهند، ما هم می‏توانیم مردم را آگاه کنیم. خبرهای این حزب بصورت ناگهانی در صدر اخبار قرار نمی‏گیرد.
کسانیکه جنبش سبز را به خودی و غیر‏خودی تقسیم کرده‏اند با این حزب مشکل دارند.
حمایت ما همیشه از مردم بوده و خواهد بود. حمایت از کسانیکه که خود قیم مردم به حساب می‏آورند کار ما نیست.

امیدوارم در نظرات خود نسبت به این حزب تجید نظر کنید و با واقعیت‏ها به مبارزه خود بر علیه استبداد دینی نگاه کنید.

ارادتمند
بهمن زاهدی

September 06, 2012 03:59:56 PM
---------------------------

سبز

درود...دوستان ،اکثر شما در حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) مقیم خارج از کشور هستید.آیا اپوزیسیون خارج توانسته جمعیتی مثل خرداد88 و حوادث پس از آن را همدل و همبسته کند؟
بنده مخالف بیان اعدام های کور 67 نیستم اما موافق نیستید که هر انسانی با توجه به خرد خویش آرام آرام به تکامل روحی و فکری میرسد؟
مگر تاج زاده و دوستانش بارها اعلام ناراحتی نکردندو بر لزوم پاسخگویی تاکید ننمودند...آیا میرحسین اکنون به خاطر منافع شخصی در بند است؟کروبی به خاطر تنها دعوای شخصیش با خامنه ای در آپارتمان کوچکی انها زندگی میکند؟
از شروع جنبش سبز و حتی زمزمه های حمایت مردم از موسوی پیش از 22 خرداد رفتار اپوزیسیون مثل یک کودک که به کودک دیگر حسادت میکند میماند(بجز شاهزاده پهلوی)
آیا خبرهای شما ناگهانی در صدر اخبار قرار میگیرد یا اخبار جنبش سبز؟؟؟
بهتر نیست شما هم روی این انرژی مثبت سرمایه گذاری کنید و از مردم در این راه حمایت؟؟؟

September 06, 2012 12:49:50 PM
---------------------------

مري

از نظر من هم پهلوي ها وهم شيوخ اسلامي مانند قيچي آزادي خواهان وفرزندان باسواد ودلسوز مردم ايران را با روشهايي كه اسرائيل مي خواست وهنوز مي خواهد پرپر كردند تا در واقع هيچ گاه نابغه اي سياسي نتواند رشد كند ويك حكومت ايدال بر ايران حكومت كند چرا بايد مصدق در زمان محمد رضا در كنج زندان دق كند به همان دليلي كه امروز مير حسين بايد از صحنه حذف شود تا خواسته ي اسرائيل تحقق يابد ايا انها واقعا به تعاليم موسي پايبندند خير فقط در لباس موسي مردم را مي كشند چه يهودي چه مسلمان چه مسيحي

September 06, 2012 07:42:29 AM
---------------------------

وجدانی


آیت الله علی خامنه ای مسئول اصلی! (۲)

رضا پهلوی: مبنای شکایت مطلبی بوده که مدتها روی آن کار شده توسط کارشناسان و حقوقدانان و فعالین حقوق بشر هم در ایران و هم در خارج جهت تهیه کردن سندی که بر مبنای آن جنایات علیه بشریت را در اصل مطرح میکند و این اتهامی که مسئولیت اصلی این جنایات را به شخص علی خامنه ای که نهایتا تصمیمگیر است در نظام جمهوری اسلامی و در واقع اکثریت ساختارهای سیاسی و شبه سیاسی و به هرحال دولتی و حکومتی و اطلاعاتی یا نظامی حتی قضائی تحت نظر ایشان است و نهایتا تمام تصمیمات را عملا به عهده می گیرند و از این طریق باید مشخص می کرد که یک نفر این وسط بالاخره جوابگو و پاسخگوی اینها باشد...

رضا پهلوی: نقض حقوق بشر همانطور که گفتم فقط در مورد یک عمل خاص نیست. وقتی که شما حکومتی دارید که در طول 33 سال انواع و اقسام جنایت ها را علیه مردم ایران انجام... در مورد ایران انواع و اقسام جنایت ها علیه بشریت صورت گرفته است که به نظر من مردم ایران کاملا در این موارد آگاه هستند و جهانیان روز به روز بیشتر دارند آگاه می شوند...

September 05, 2012 07:24:06 PM
---------------------------

وجدانی


آیت الله علی خامنه ای مسئول اصلی! (۱)

صحبتها و مطالب زیر گوشه ای از بیانات شاهزاده رضا پهلوی می باشند که امیدوارم در جهت یافتن پاسخهایی به سوالات مطرح شده مفید واقع شوند. بدیهیست با مراجعه به تارنمای ایشان میتوان کل و اصلِ این مطالب را مطالعه نمود.

رضا پهلوی: شما در نظر بگیرید که دادگاه کیفری بین المللی از زمان تأسیس اش به بعد می تواند به هر نوع نقضی رسیدگی کند. اما پرونده هایی که در ارتباط با نقض حقوق بشردر ایران است به اندازه کافی مطلب و مدرک و سند وجود دارد که بتواند از لحاظ قانونی این پرونده را یک پرونده به اندازه کافی سنگین و پر باری برای در نظر گرفتن این دادگاه کیفری بین المللی کند...

رضا پهلوی:... متأسفانه از یک سو دادگاه کیفری بین المللی، نقض حقوق بشر یا این نوع مسائل در ایران از سال 1999 به بعد را می تواند رسیدگی کند. مسأله البته خیلی عقب تر بر می گردد اما این دادگاه الزاما نمی تواند به خیلی از مواردی که قبل از آن تاریخ اتفاق افتاده، رسیدگی کند...

September 05, 2012 07:20:32 PM
---------------------------

جمشاد پرچمشاهی


اگر کشتار دسته جمعی دهه ۶۰ را به حساب جنایت علیه بشریت بگذاریم که درآن کل رژیم تحت فرمان و اجرای امران و عاملان آن دوران دست داشت، باید از شاهزاده رضا پهلوی پرسید که چرا شکایت نامه اش به دادگاه بین المللی را تنها درمورد سید علی خامنه ای به اتهام جنایت علیه بشریت مطرح کرده و نه همه آنهایی که شریک جرم بودند و هنوز درقید حیات هستند و کمابیش به جنایات شان ادامه می دهند!؟ آیا اصولا نامی از آنها در این شکایدت نامه، حداقل به عنوان متهمان ردیف بعدی یا پایین تر، برده شده؟ یا اینکه ما چیزی تابحال در این باره جایی نخوانده و نشنیده ایم؟ اگر چنین باشد، بدون شک از نظر حقوقی و عرف بین المللی عاقلانه و منطقی بنظر نمی رسد که تنها یکنفر را مسئول و متهم جنایاتی دانست که در سال ۶۷ صورت گرفته و او درآن زمان در واقع هنوزهیچ کاره بوده است. ولی اگر بخواهیم تمام جنایات و رویداد های سال های اخیر تا به امروز را که تحت رهبری او انجام شده و می شود به حسابش بگذاریم که به تنهایی مسئول آنهاست، این بدان معناست که کشتار و جنایات دهه شصت دیگر به حساب نیامده و درواقع به دست فراموشی سپرده شده اند بطوری که دیگر دلیلی برای پیگرد و تعقیب قانونی و بین المللی آنها وجود ندارد ... آیا این درست است؟ به نظرمن نخیر، به هیچ وجه!

September 05, 2012 04:55:37 PM
---------------------------

علی

تمامی ارکان جمهوری اسلامی در این جنایت هولناک دست داشتند از کروبی اعتماد ملی تا میر حسین موسوی که نخست وزیر وقت ایران بود. این جنایت به مانند نسل کشی باید قلمداد شود. چون نه یک دو سه نفر بلکه هزاران نفر در چند هفته محکوم به مرگ و اعدام شدند.

September 05, 2012 11:42:28 AM
---------------------------

گوئا

کروبی و موسوی هر دو در این جنایات دست داشتن.

September 05, 2012 09:34:44 AM
---------------------------

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
معرفی فرهنگی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
صفحه نخست   برگشت
به حزب مشروطه ایران خوش آمدید.
 
Welcome to The Constitutionalist Party of Iran (CPI)
Make irancpi.net you start page | Add irancpi.net in you favorites