حزب مشروطه ايران
(لیبرال دموکرات)

 The Constitutionalist Party of Iran
(Liberal Democrat)
Armenia iraq Iran Turky Switzerland England Qatar Kuwait Sweden Norway Italy Canada Austrian France Holland Israel Denmark Belgium Germany United States of America
صفحه نخست چاپ برگشت
رضا پهلوی: حرف ما ایرانی دمکرات و آزاد است نه سلطنت و سلطنت طلبی

September 29, 2012

شنبه 8 مهر 2571 = September 29, 2012

کیهان آنلاین کیهان آنلاین
 

می خواهم تنها پهلوی باشم که در ایران خاک می شود همین و بس!

توضیحات شاهزاده رضا پهلوی درباره ستاد سیاسی «شورای ملی»

رضا پهلوی شخصیت سرشناس مخالف رژیم ایران در دیدار با گروهی از ایرانیان تورنتو طی سخنانی بر مخالفت خود با جنگ تأکید کرد و هدف از تشکیل یک شورای ملی را که پلی است به سوی شرایطی که برگزاری یک انتخابات آزاد در آن ممکن باشد، تشریح کرد.

به گزارش سایت «شهروند» که چکیده ای از سخنان شاهزاده رضا پهلوی را منتشر کرده است رضا پهلوی در مدت اقامت خود در تورنتو با افراد و گروه های مختلف دیدار و گفتگو داشت. شاهزاده رضا پهلوی در سخنان خود در تورنتو تأکید کرد: «ما باید با خرد جمعی خطر جنگ را از بین ببریم و از دنیا و سازمان های حقوق بشری دنیا بخواهیم که ما را در انجام خواست برگزاری یک انتخابات آزاد کمک کنند.» وی با اشاره به کسانی که هنوز امیدی به جمهوری اسلامی و اصلاح آن دارند گفت: «تفاوت ما با اصلاح طلبان در این است که ما اساسا معتقدیم جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست».

رضا پهلوی با تکرار مخالفت صریح خود با جنگ گفت: «من صد در صد با جنگ مخالفم برای این که میهن ما را نابود می کند». وی بار دیگر به مبارزه مسالمت آمیز از طریق نافرمانی های مدنی و اعتصابات سراسری برای گذشتن از سد جمهوری اسلامی تأکید نمود. رضا پهلوی با تکرار هدف خود از مبارزه یادآور شد: «ما باید شرایطی را به وجود آوریم که هر چه بیشتر از بدنه رژیم کنده شود و به سوی مردم گرایش پیداکنند و این را با آشتی ملی باید به سرانجام برسانیم. قصد این نیست که انتقام جویی و انتقام کشی شود. همه باید بدانند که می توانند به حرکت های مردمی بپیوندند.»

شاهزاده رضا پهلوی درباره «شورای ملی» و منشور پیشنهادی آن که وی و خانواده اش آن را امضا کرده اند گفت: «حرف ما اصلا مسئله سلطنت و سلطنت طلبی نیست، حرف ما ایرانی دمکرات و آزاد است. این شورا به محض برگزاری انتخابات منحل خواهد شد و دیگر هیچ مسئولیت حقوقی نخواهد داشت. راستش را بخواهید می خواهم تنها پهلوی باشم که در ایران خاک می شود همین و بس!»

رضا پهلوی درباره ساختار «شورای ملی» توضیح داد: «ستاد سیاسی این شورا شامل سخنگو، کمیته افتخاری، کمیته مشاوران، اتاق فکر، دبیرخانه مرکزی، هیئت نمایندگان ایرانی شورای ملی برون مرزی، کمیسیون تخصصی(حقوقی، مالی، روابط عمومی/ رسانه، روابط بین الملل، حقوق بشر)، کمیسیون امور داخلی (اقوام ایرانی، سندیکاها، نافرمانی مدنی، آشتی ملی، زنان، دانشجویان/ جوانان) است که این ستاد، مجمع شورای ملی را به وجود می آورد و به زودی اولین مجمع برگزار خواهد شد».

به گزارش شهروند، در این نشست پرسش هایی درباره تأمین هزینه شورا، اقوام ایرانی و چگونگی فروپاشی رژیم مطرح شد که رضا پهلوی به آنها پاسخ گفت.

---------------------

دیدار رضا پهلوی با جمعی از ایرانیان تورنتو

فراخوان ملی برای برپایی شورای ملی ایران

شهروند: “نمی خواهیم کشورمان نابود شود” این ترجیع بند کلام رضا پهلوی بود در نشستی که با جمعی از کوشندگان جامعه ایرانی روز پنجشنبه20 سپتامبر 2012 در تورنتو برگزار کرد. و البته این تنها نشست نبود و در طول زمانی که آقای پهلوی در تورنتو اقامت داشت با گروه ها و افراد متعددی ملاقات داشته است.

هدف از این نشست ها و ملاقات ها شناساندن بیشتر فراخوانی بود که در21 شهریور 1391، از سوی تعدادی از ایرانیان برای برپایی شورای ملی ایران داده شد. این فراخوان منشوری را پیشنهاد کرده و از هموطنان خواسته تا به این فراخوان بپیوندند.

رضا پهلوی در طول سخنانش بارها با تأکید، حمله نظامی به ایران را محکوم کرد و گفت تحت هیچ شرایطی گزینه ی جنگ قابل پذیرش نیست.

او به این نکته اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران به دلیل ماهیتش، در پی نابودی ارزش های غربی و دنیای آزاد است، و برای همین هم کشور ما را همیشه در بحران نگه داشته است و سایه و خطر جنگ با این نوع سیاست و نگرش به دنیا، همیشه بر فراز سر ما خواهد بود و باید به دنبال راه حل اساسی برای این مشکل بود.

چکیده سخنان رضا پهلوی را در این نشست می خوانید:

ما باید با خرد جمعی خطر جنگ را از بین ببریم و از دنیا و سازمان های حقوق بشری دنیا بخواهیم که ما را در انجام خواست برگزاری یک انتخابات آزاد کمک کنند. ما از دولت های غربی می خواهیم که در سیاست های خارجی شان از حق مردم ایران برای یک انتخابات آزاد حمایت کنند. ما باید تغییر شرایط را با کمترین هزینه به سامان برسانیم. تفاوت ما با اصلاح طلبان در این این است که ما اساسا معتقدیم جمهوری اسلامی اصلاح پذیر نیست.

من فکر می کنم تحریم اقتصادی الزاما به فروپاشی جمهوری اسلامی منجر نمی شود چرا که آنها اساسا تربیت جهانی ندارند و استانداردهای جهانی را قبول ندارند.

جنگ تمام زیرساخت های کشور ما را از بین می برد و نباید بگذاریم که گزینه جنگ به هیچ عنوان مطرح شود. من صد در صد با جنگ مخالفم برای این که میهن ما را نابود می کند.

با توجه به این که کشور ما کشوری جوان و با میزان بالای تحصیل کرده است و با توجه به بالا بودن فرهنگ سیاسی اجتماعی مردم ما، استحقاق آنان بیش از جنگ و تحریم و تحقیر در سطح جهان است. من هیچ دلیلی نمی بینم که ما نتوانیم از این سد با کمترین هزینه عبور کنیم به شرطی که خرد جمعی مان را به کار گیریم. این قطار به راه افتاده است و برای همگان راه باز است که به آن بپیوندند. همه چیز بر اساس پیشنهاد است و یک پروژه ساخته و کامل شده نیست. حاشیه نشینی دردی را دوا نمی کند. هر کس در درون شورا یک رأی بیشتر ندارد. برخی دوستان می گویند چه تضمینی وجود دارد. من می گویم تضمین در مشارکت است و در مسئولیت پذیری. اگر کسی می خواهد مالکیت داشته باشد باید مسئولیت بپذیرد. ضمانت از فرد و نهادهای شرکت کننده به وجود می آید وگرنه هیچ کس و هیچ چیزی نمی تواند ضمانت بدهد.

باید بگویم از روزی که این فراخوان بیرون آمده تاکنون (پنجشنبه 20 سپتامبر) 5 هزار امضاء داشته است و واقعا این جنایت بشری است که جهان بدون آن که مردم ایران و خواسته هایش را بشناسد به گزینه ی جنگ متوسل شود. اگر جهان در رایزنی هایش با جمهوری اسلامی به بن بست رسیده، این مجوزی برای آنها نیست که به بدترین و نامربوط ترین و آخرین گزینه که جنگ باشد متوسل شوند.

باز هم تاکید می کنم که از طریق نافرمانی های مدنی همچون اعتصابات سراسری باید از سد جمهوری اسلامی گذشت و به انتخابات آزاد رسید. پیشنهاد می کنم صندوق کمک مالی مردمی برای حمایت از افرادی که به دلیل نافرمانی های مدنی شغلشان را از دست می دهند و خانواده هایشان دچار مخاطره فقر می شود، به وجود بیاید تا آنان احساس نکنند در شرایط سخت تنها مانده اند.

ما باید شرایطی به وجود آوریم که هر چه بیشتر از بدنه رژیم کنده شود و به سوی مردم گرایش پیدا کنند و این را با آشتی ملی باید به سرانجام برسانیم. قصد این نیست که انتقام جویی و انتقام کشی شود. همه باید بدانند که می توانند به حرکت های مردمی بپیوندند.

حرف ما اصلا مسئله سلطنت و سلطنت طلبی نیست، حرف ما ایرانی دمکرات و آزاد است. این شورا به محض برگزاری انتخابات منحل خواهد شد و دیگر هیچ مسئولیت حقوقی نخواهد داشت. راستش را بخواهید می خواهم تنها پهلوی باشم که در ایران خاک می شود همین و بس!

ستاد سیاسی این شورا شامل سخنگو، کمیته افتخاری، کمیته مشاوران، اتاق فکر، دبیرخانه مرکزی، هیئت نمایندگان ایرانی شورای ملی برون مرزی، کمیسیون تخصصی (حقوقی، مالی، روابط عمومی/ رسانه، روابط بین الملل، حقوق بشر)، کمیسیون امور داخلی(اقوام ایرانی، سندیکاها، نافرمانی مدنی، آشتی ملی، زنان، دانشجویان/ جوانان) ست که این ستاد، مجمع شورای ملی را به وجود می آورد و به زودی اولین مجمع برگزار خواهد شد.

در طول این نشست سئوالاتی مطرح شد از جمله در مورد چگونگی تأمین هزینه های شورا پرسیده شد که پاسخ این بود: کمک از ایرانیان خارج از کشور و نیز درخواست کمک از سازمان های مردمی و حقوق بشری و نه دولت ها و در مرحله بعد هم کمک مالی مردم داخل ایران.

در مورد ملیت ها و اقوام ایرانی سئوال شد که پاسخ این بود که تمام تلاش شورا در این است که با تمام ایرانیان از هر قوم و زبان و مذهب و نژادی که هستند رایزنی شود. و تاکنون صحبت های خوبی داشته ایم. و البته دیالوگ با کردها بیشتر بوده است. این شورا از همه چه سیاسی، چه فرهنگی و چه متشکل و چه غیرمتشکل دعوت به همکاری می کند. حرفم این است اگر نام و اعتباری دارید امروز وقتش است که برای ایران خرجش کنید که کار به جنگ و ویرانی و کشتار نکشد.

سئوال دیگر در مورد چگونگی رفتن این رژیم بود، که پاسخ تاکید روی نافرمانی های مدنی سراسری و گسترده و خواست انتخابات آزاد و گذشتن از سد رژیم جمهوری اسلامی بود.

این نشست که قرار بود یک ساعت و سی دقیقه طول بکشد بیش از دو ساعت به طول انجامید و با ورود جمعی دیگر از ایرانیان کوشنده سیاسی اجتماعی برای برگزاری جلسه بعد به پایان رسید.


در قسمت «از دیگران» مقالات درج شده می‏تواند با نظرگاه‏های حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) هم‏خوانی نداشته باشد. مقالات درج شده در این قسمت برای آگاهی‏رسانی و احترام به نظرگاه‏های دیگراندیشان می‏باشند.


---------------------------

نظر شما در مورد مطلبی که خواندید چیست؟


از سامانه حزب و صفحه رسمی حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) در فیس بوک دیدن کنید.


---------------------------

شیر و خورشید و تاج

***** بخش سوم، ۵۷یها مجبورمان کرده‌اند که به فکر فردا‌ها هم باشیم *****

امروز این را به همین شکل امضا کنیم، فردا که خواستند همین را به همین شکل مبهم وارد قانون اساسی‌ کنند و ما دست بالا کردیم که مشکل داریم، همین‌ها آشوبی بپا خواهند کرد، که ‌ای بابا شما دیروز همین منشور را امضا کردید حال چه شده به قانون اساسی‌ که رسید با آن مشکل دارید، و و و؟ آنوقت بیا و چانه بزن که آن زمان میخواستیم همه با هم رژیم را سرنگون کنیم و برای اینکه کارمان راه بیافتد این را امضا کردیم، نه برای اینکه آن موقع با این ماده هم خوانی داشتیم.

ما، متأسفانه پس از برخوردی که ۵۷ یها دست بدست با "نظام پادشاهی" در سال های قبل از ۵۷ و پس از ۵۷ با رژیم گذشته و میهن داشتند، یک شناختی‌ از اینها داریم که دیگر نمیتوانیم بدون فکر کردن در مورد استراتژی‌های اینها در آینده، یک عملی‌ را امروز "صرفاً به دلیل اینکه امروز کاری کرده باشیم، انجام دهیم یا ندهیم".

اگر فردا تکلیف این ماده ۱۱ روشن شد، که خوب مشکل حل است آنوقت همه میتوانیم با خیالی راحت تر از این مهم پشتیبانی کنیم. در غیر این صورت، همین ترکیب که تابحال پیش رفته، هم به سود امروز است و هم به سود آینده.

از این جهت، تا زمانی‌ که این منشور سامان داده نشده. آن که امضا کرده حق دمکراتیک خود و نظر خود را اجرا کرده، و آن هم که امضا نکرده حق دمکراتیک خود، و دیدگاه خود را اجرا کرده.

نه قرار است با هم دشمن باشیم، نه قرار است بگوییم این کار درست بوده و آن یکی‌ غلط. هر فردی نسبت به تخمین خود یا امضا می‌کند یا نمیکند. در هر حال ما که در کشور‌های آزاد هستیم که میتوانیم دموکراسی‌ را تمرین کنیم. ۳۴ سال گفتند داریم تمرین دموکراسی‌ می‌کنیم (و ما می‌گفتیم آیا این تمرین تمامی ندارد؟ بگذریم... )، خوب این هم یک نوع تمرین دموکراسی‌.

در هر حال اینها باید گفته شود... و سپاس که تحمل کردید و اجئزه دادید بیش از کوپن خود در این مکان نظر‌ها را با شما در میان بگذاریم.

ملت نگهدار ایران باد،

شیر و خورشید و تاج

October 01, 2012 04:25:51 AM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

***** بخش دوم، ۵۷یها مجبورمان کرده‌اند که به فکر فرداها هم باشیم *****

اما به دلایل زیاد، و شناختی‌ که ما از ۵۷ یها و پس مانده‌های آنها داریم، و شناختی‌ که از دخالت سازمانهای اطلاعاتی‌ رژیم و کشور‌های حامی‌ آنها در مورد مسائل مربوط به مبارزان و میهن داریم، و تجربه شیطنت‌های آنها در گذشته، و مخصوصا اگر بخواهیم آینده را هم در نظر بگیریم، حضور برخی‌ از ما (امثال بنده و دوستان و حتی فامیل) در اینور خط این شورا هم به همان اندازه اگر نه بیشتر، ضروری و لازم است. مخصوصا تا زمانی‌ که منشور سر و سامان داده نشده و ماده مورد بحث روشن تر ارائه نشده است.

در نتیجه تا اصلاح ماده مورد نظر، نه باید این ور صحنه را خالی‌ گذاشت، و نه آنور صحنه را...

به زبان ساده تر، فردا پس از اولین و دومین جلسه رسمی‌ شورا و و و... اگر این "ماده ۱۱ تغییری نکرد"، و با این حال، این شورا با همین منشور بدون تغییرات موفق شد این مبارزه را همان گونه که مدعی است به پیروزی کامل برساند و رژیم را از سر راه بر دارد.

باز هم مشکل این ماده ۱۱ ها، مخصوصا در آینده پس از این رژیم و زمان نوشتن قانون اساسی‌ آینده ایران بر جا خواهد بود.

در آن زمان افرادی مانند ما اگر این منشور "تغییر نکند"، امروز که آن را امضا نکردیم، میتوانیم راحت تر از دیگرانی که این منشور را امروز به همین صورت امضا کردند، با اسم و رسم و نشانه‌ها وارد بحث در مورد مشکلی‌ که با ماده ۱۱ ها داریم، شویم.

به زبان ساده تر، ما با در نظرها گرفتن عملکرد ۳۰ - ۴۰ سال گذشته طرفین مقابل، به هیچ وجه نسبت به اهداف اینها خوش بین نیستیم، مگر عکس آن را ثابت کنند. اما تا زمانی‌ که روزی "قانون اساسی‌ نوین ایران" را ملت تصویب نکند، ما صرفا بدلیل اینکه اینها حال می‌گویند ما ناگهان از خر شیطان آمده‌ایم پائین و دیگر آنهایی که تا دیروز بودیم، نیستیم، نمیتوانیم قسم اینها را با چشم بسته بپذیریم. اگر اشکالی به ما باید گرفته شود، همین است که تجربه به ما گفته چشم بسته حرف اینها را نپذیریم.

October 01, 2012 04:21:55 AM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

***** بخش اول، ۵۷یها مجبورمان کرده‌اند که به فکر فردا‌ها هم باشیم *****

وجدانی گرامی‌،

اگر به وقایع روز بنگریم "چه از دید مبارزاتی بر ضد رژیم و چه از دید اوضاع نابسامان میهن، چه از دید نگرانی‌‌هایی‌ که همه ما با آن آشنایی داریم"، نظر شما و دیدگاه شما و دیگر هم میهنان که همین منشور شورای "ملی‌" را به همین شکل امضا کرده‌اند یا امضا خواهند کرد کاملا درست است.

به هیچ وجه نباید، به میهن پرستانی که تا بحال این منشور را امضا کرده‌اند ایراد گرفت، و هدف هم این نیست. ما لیست امضا کنندگان را که مرور می‌کنیم، در میان آنها نام بسیاری از طرفداران نظام پادشاهی، مخصوصا از کشور‌های اروپائی و آمریکا را حتی از همین حزب مشروطه ایران را بصورت امضا کنندگان فردی، میبینیم.

اتفاقاً یکی‌ از کار‌های مثبتی که در ۳۴ سال گذشته طرفداران نظام پادشاهی انجام داده‌اند (البته بر خلاف باور‌های نادرست امروزی کلّ که ناشی‌ از اطلاعات و تبلیغات بد است)، همین بوده که ما فعالیّت‌های خود را فقط به محدوده طرفداران خود بسنده نکردیم.

در طی‌ ۳۴ سال گذشته "با همین پراکندگی" که بنظر می‌‌آید دچار آن بوده‌ایم، گه‌ برخی‌ از ما این ور خط مبارزه، و گاه در آنور خط مبارزه، پشت و هوای یکدیگر را داشته‌ایم. مهم این بوده که همه و همه در صحنه مبارزه به یک شکلی‌ حضور داشته‌ایم.

در این مورد بخصوص هم، من شخصاً معتقدم حضور طرفداران نظام پادشاهی در آنور خط تا آنجا که به این منشور ارتباط پیدا می‌کند، یک امر حیاتی‌ و لازم است. در نتیجه آنهائی که میتوانستند زیر این منشور را امضا کنند و این کار را کردند، حضورشان در آنجا بسیار مهم است.

October 01, 2012 04:15:52 AM
---------------------------

وجدانی


هموطن/ هموطنانِ گرامی،شیر و خورشید و تاجِ بسیار عزیز درود بی پایان بر شما! (۲ )

و اما پیشنهاد: برای تضمینِ تمامیت ارضی ایران لازم است قبول مسئولیت نمود و مشارکت کرد اما نه در جهت مغرضین بلکه در امر حمایت از شاهزاده برای حفظ تمامیت ارضی وطن. افراد، اشخاص، سازمانها و احزاب میتوانند بطور مشروط و اصرار بر این پیش شرط که چنانچه تغییراتِ لازم و ضامنِ یکپارچگی مملکت در منشورِ پیشنهادی داده نشود و هرگونه ابهامات بر طرف نگردند، در آن صورت بطور رسمی و علنی امضای خود را پس گرفته و عضویت خود را در شورای ملی و یا هر نهادی که تشکیل خواهد شد باطل اعلام خواهند داشت. پر بدیهیست غضویت در شورایی که به تمامیت ارضی ایران و تجزیه ناپذیری آن اعتقاد نداشته باشد محال است مورد تأیید ملت ایران حتی اکثر آنهایی که هم اکنون منشورِ پیشنهادی را امضاء نموده اند واقع شود. بدین منظور لازم و شایسته است تمهیداتی فراهم شود تا ضمن شرکت در مجامع و مجالسی که در آینده بر پا خواهند شد تمامی عقاید و آراء ایرانیان وطن پرست در صحن آنها منعکس شده و صدای اشخاصی همانند شیر و خورشید و تاج و یا سازمانِ سیاسی مثل حزب مشروطه ایران شنیده و به آن ترتیب اثر داده شود. با شرکت در چنین همایش ها و مجامع این امکان و شانس را دارا خواهیم بود جلو تصویب مفاد مضرر به احوال مملکت و غریبه با فرهنگ ایران و ایرانی، مانند مواردی که بدانها اشاره شد، را بگیریم و شاهزاده مان را نیز حمایت کنیم.

September 30, 2012 07:16:26 PM
---------------------------

وجدانی


هموطن/ هموطنانِ گرامی،شیر و خورشید و تاجِ بسیار عزیز درود بی پایان بر شما! (۱ )

ضمن تأیید و احترام گذاشتن به نگرانیها و دغدغه هایتان نسبت به فراخوانِ شورای ملی ایران و بویژه منشور پیشنهادی آن، در ادامۀ این سطور پیشنهادی را خدمت شما و علی الخصوص حزب مشروطه ایران، این امید دیرینۀ مان، ارائه و تقدیم خواهم داشت.

خوشبختانه منشور یاد شده بصورت پیشنهادی تهیه و انتشار یافته است و هنوز شورا، مجمع و یا نهادی که آنرا تصویب کند و رسمیت بخشد بوجود نیامده و بقول معروف کار از کار نگذشته است. در ثانی با شناختی که از شاهزادۀ محبوب ایران یعنی رضاپهلوی داریم بعید است مغرضین و بد خواهان ایرانِ متحد و یکپارچه بتوانند آراء خود را بر این شاهزاده با آن همه حامیان، طرفداران و پشتیبانانی که دارد تحمیل نمایند. شاهزاده رضاپهلوی و از همه بالاتر ملت ایرن هر لحظه قادرند، به شهادت تاریخ، به کمک یکدیگر از تمامیت ارضی و یکپارچگی ایران دفاع نمایند و من مطمئنم مردم ایران همانگونه که شاه فقید را در اینگونه موارد و در گذشته های دور تنها نگذاشته اند، امروز نیز فرزند او را در شرایط مشابه تنها نخواهند گذاشت. مفهوم اصلی حرف من این است که هم اکنون شاهزادۀ ایران و از نظر حزب مشروطه ایران کاندیدای پادشاهی آینده، نیاز به حمایت دارد تا دربرابر مخالفان و تجزیه طلبان ایستادگی و پایداری نموده و تمامیت ارضی ایرانمان را تضمین کند. او می فرماید:»»... برخی دوستان می گویند چه تضمینی وجود دارد. من می گویم تضمین در مشارکت است و در مسئولیت پذیری. اگر کسی می خواهد مالکیت داشته باشد باید مسئولیت بپذیرد. ضمانت از فرد و نهادهای شرکت کننده به وجود می آید وگرنه هیچ کس و هیچ چیزی نمی تواند ضمانت بدهد...««

September 30, 2012 07:10:09 PM
---------------------------

بهرام آبار

شاهزاده رضا پهلوی: با درودوسپاس بیکران ازاینکه درکارنجات ايران ازنابودی وتباهی و درراستای به سامان رساندن یک آلترناتیوبرای برکناری حکومت فقاهتی پیشقدم شده اید! بگفته ونوشته آقای اسماعيل نوری علا؛ شما يک «سرمايهء ملی» ایرانیانید. اوبراين باوراست که اپوزيسيون حکومت اسلامی شخصيتی را که از لحاظ شناخته شدن در سطح ملی و بين المللی با شما هماوردی کند توليد نکرده. این گفته آقای اسماعيل نوری علا مورد تائید اکثریت اپوزيسيون حکومت اسلامیست. بلی شما تنها شخصيتی هستید که میتواند عزم وامید را جایگزین یاس وناامیدی اپوزيسيون حکومت اسلامی کند. شما تنها شخصيتی هستید که میتواند اکثریت اپوزيسيون حکومت اسلامی را متحد کرده و با برکناری رژیم فقاهتی، نابودی ایران راکه رژیم در پیش دارد خنثی کند. متاسفانه شورای ملی برای پیوند انبوهی از فعالان سیاسی یا اتحاد جمیع نیروهای سکولاردمکرات، از شفافیت لازم برخوردار نیست. شفافیت شورای ملی، مشخص بودن هویت امضا کنندگان وبازنگری در منشور شورای ملی تضمینی است برای شرکت اپوزيسيون حکومت اسلامی دریک همبستگی عمومی وبرگزاری مجمعی عظیم دراسرع وقت.
با مهروآرزوی نجات ایران وایرانیان
بهرام آبار

September 30, 2012 06:25:37 PM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

***** بخش دوم - حرف ما ایرانی‌ آزاد و دمکرات است. پرسش: آیا حرف آنها هم همین است؟ *****

حال بیا و چانه بزن که در زمانی‌ که ماده ۱۱‌ها را امضا کردید - منظور این نبود که، روزی از این سخن‌ها (تجزیه و خود مختاری و و و) بر زبان بیاورید. آنوقت باید نسل آینده بنشینند و در مورد واژه‌ها و جملاتی که ما امروز میبایستی تقاضای روشنگری میکردیم، با اینها در گیر شوند.

بنده با در نظر گرفتن تاریخچه گفتار، پندار و کردار مخصوصا ۳۴ سال اخیر طرفین مقابل، این خوشبینی و اطمینانی که شما به طرف مقابل دارید را ندارم، در نتیجه پای ماده‌ای که میتواند از طرف آنها در آینده مورد بهره برداری برای تجزیه ایران قرار گیرد را نمیتوانیم امضا کنم. مگر اینکه مخصوصا ماده ۱۱ این منشور اصلاح و روشنتر شود.

خوشا‌بحال آنانی‌ که با اطمینان راحت و بدون پرسش و شفافیت خواهی در مورد واژه‌ها و جملات بکار گرفته شده، مخصوصا در "ماده ۱۱" این منشور میتوانند (ماده‌ای که "می‌گویند پیشنهادی است" اما حاضر به تغییر و یا حذف آن نیستند، و بجای آن به توجیه آن میپردازند) را امضا کنند.

بجای توجیه یک اشتباه بزرگ، می‌توانستند این زمان را که برای توجیه اشتباه بکار میگیرند را برای سر و سامان دادن این منشور "پیشنهادی" بکار گیرند. اما بنظر میاید هدف همین بود که تابحال شده است، یا بهتر بگوییم نشده است...

در هر حال دموکراسی‌ یعنی‌ همین، قرار نیست از هفتاد و اندی میلیون ایرانی‌، همه امضا و پشتیبانی کنند، برخی‌ هم باید قبل از پشتیبانی‌ تفکر کنند و پرسش کنند که ابهامات بر طرف شود... این هم به سود "زندانیان سیاسی و برخی‌ دیگر از فرهیختگان" است که از داخل ایران پیشنهاد اول این منشور را برای شما به خارج فرستاده‌اند، و هم به سود ما است که کمتر از شما آینده نگر هستیم... غیر از این است؟

شیر و خورشید و تاج

September 30, 2012 11:23:23 AM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

***** بخش اول، حرف ما ایرانی‌ آزاد و دمکرات است. پرسش: آیا حرف آنها هم همین است؟ *****

شاهزاده گرامی‌ با خسته نباشید،

گفتید: "حرف ما اصلا مسئله سلطنت و سلطنت طلبی نیست، حرف ما ایرانی‌ دمکرات و آزاد است." "میخواهم تنها پهلوی باشم که در ایران خاک میشود همین و بس!"

از اینکه یک بار دیگر محبت کرده و موضع ۳۴ سال گذشته "طرفداران نظام پادشاهی (با هر لقب و نامی‌ که آنها را می‌نامند) برای هم میهنان روشن کردید، سپاسگزاریم. آرزوی همه ما طرفداران نظام پادشاهی همیشه همین‌ها بوده و است که شما یک بار دیگر به آن اشاره کردید.

امیدواریم که طرفین مقابل هم روزی پس از گذشت ۳۴ سال موضع خود را در مورد آینده این میهن و ملت به همین شفافی روشن کنند.

و امیدواریم که هدف آنها هم "ایرانی‌ دمکرات و آزاد" باشد، و امیدواریم که هدف آنها اول رسیدن به یک جمهوری که سپس تبدیل به یک چالش برای تجزیه ایران شود، نباشد.

ای کاش همه صداقت و نیت پاک و میهنپرستی شما را داشتند که ما نسبت به آنها خوش بین تر می‌بودیم.

" Past performance is the best predictor of future behavior "

اگر منظور منشور ملل متحد و اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر باشد که یکی‌ در مورد حقوق "ملت ها" است و دیگری در مورد حقوق "افراد و گروه ها" و اگر منظور حقوق افراد متعلق به اقوام باشد در چارچوب حقوق شهروندی، مشکلی‌ نداریم.

اما اگر منظور و هدف فدرالیسم و حقوق سیاسی اقوام و حق تعیین سرنوشت برای اقوام باشد - مشکلات بسیاری با هم داریم.

اگر اینهائی که ما در ۵۷ دیدیم و در ۳۴ سال گذشته تجربه کردیم، بعلاوه، کشورهایی که از تجزیه ایران بالقوه پشتیبانی میکنند را مّد نظر داشته باشیم- بسیار راحت میتوانند روزی بگویند: "گر چه ما روزی بند ۲ و ۳ منشور (یا در آینده قانون اساسی‌ نوین) را امضا کردیم اما امروز (۲ سال، ۵ سال، ۱۰ سال پس از این امضا) به دلایل مختلف بر طبق ماده ۱۱‌ها میخواهیم از ایران جدا شویم.

September 30, 2012 11:19:39 AM
---------------------------

احمد مظاهري

تلاشي است صادقانه براي نجات ايران. بايستي با تمام توان از آن حمايت كرد.

September 29, 2012 02:12:20 PM
---------------------------

شیر و خورشید و تاج

با درود بهمن زاهدی گرامی‌،

کاملا صحیح میفرمائید، من به نحوه اداره تارنمای حزب مشروطه کاملاً اعتقاد دارم. کاری مشکل را بسیار ساده کرده‌اید. چون مطلب را مهم دریافتم، هدف این بود که اطمینان پیدا کنم شما هم آن مطلب را دیده‌اید. با سپاس از اینکه تا این حد دقت در کار بخرج می‌دهید. و سپاس فراوان از زحمات صادقانه و بی‌ وقفه شما در راه روشنگری.

و چقدر با دقت دو نکته اساسی‌ و قابل تامل از فرمایشات شاهزاده را در تیتر و خط اول این نشست و گفتمان آورده‌اید.

با سپاس،

شیر و خورشید و تاج

-----------------------------
دورود بر شما،

سپاسگذارم و امیدوارم که اگر در آینده مطالب با ارزشی را پیدا کردید برایم از همین طریق ارسال کنید. لینک مطلب کافیست.

ارادتمند
بهمن زاهدی

September 29, 2012 01:28:35 PM
---------------------------

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
معرفی فرهنگی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
صفحه نخست   برگشت
به حزب مشروطه ایران خوش آمدید.
 
Welcome to The Constitutionalist Party of Iran (CPI)
Make irancpi.net you start page | Add irancpi.net in you favorites