حزب مشروطه ايران
(لیبرال دموکرات)

 The Constitutionalist Party of Iran
(Liberal Democrat)
Armenia iraq Iran Turky Switzerland England Qatar Kuwait Sweden Norway Italy Canada Austrian France Holland Israel Denmark Belgium Germany United States of America

  صفحه نخست  |  تالارهای نوشتاری  |  بحث جدید  |   حالت بسته شده  
بحث آزاد
برگشت به تالار  |  می خواهید پاسخ بدهید؟
نویسنده  عرفان   تا کنون  36  بار خوانده شده است.(Oct 02,12) سه شنبه 11 مهر 1391 = October 2, 2012

اوضاع داخل مملکت  


به حکم وظیفه لازم دیم که اخبار مربوط به وضعیت کنونی درون ایران را جهت اطلاع هموطنان برون مرز بویژه دوستان گرانقدرم در حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) عرضه بدارم باشد که اطلاعات این حقیر کمکی باشد در جهت باز تر شدن اذهان شما گرامیان نسبت به وضعیت داخلی مملکت در این روزهای خطیر.
امنیت اجتماعی: شاید بهتر باشد این بحث را با مثال یکی اشناهایمان بیاغازم که میگفت امروز امنیت شهروندان همانند امنیت کشور و شهروندان در زمان قاجار است. البته اگر این مثال را موشکافانه و جامعه شناسانه بررسی کنیم میبینیم که این خانم زیاد هم بی ربط نمیگفت چرا که برای قیاس این گونه موارد باید زمان و شرایط محیطی را در گستره دنیای گلوبال در نظر بگیریم به همین روی در دنیای امروزی که اکثر کشورها امنیت اجتماعی و ارامش را با اقتصاد و توسعه پایدار برای شهروندانشان به ارمغان می اورند کشور ما از لحاظ تامین امنیت شهروندان روز به روز وامانده تر و به سمت قهقرا پیش میرود به طرزی بنده شخصا بارها و بارها شاهد وقایعی بودم که مو بر تنم سیخ شده است. یا اینکه انقدر از این و ان راجع به ناهنجاری ها میشنوم که گاهی نا خوداگاه حس دایی جان نپلئونی ای به ما دست میدهد که نکند یکی از این بلاهای محتمل روزی بر سر ما هم نازل شود.کار تا بدانجا پیش رفته که این روزها نیروی محترم انتظامی از طریق سامانه هوشمند تلفن گویا به خانه ها زنگ میزند و گوشزد میکند که خودروهایتان را در جای خلوت و تاریک پارک نکنید.
امنیت اخلاقی: اگر از کنار بحث مربوط به اسلامیزه کردن و محدودیت ها و فشارهای روزن افزون جمهوری اسلامی توسط مزدورانش که همه روزه شاهد ان هستیم بگذریم بحث مربوط به امنیت اخلاقی با توجه به گستردگی این بحث و عقبگرد فرهنگی ای که در طول این 33 سال داشتیم را با چند مورد بپایان میرسانم چرا که این بحث مفصل است و در این سطور کوتاه نمیگنجد. شاید این مثالی که میخواهم بازگو کنم خیلی اماتور و کلیشه ای باشد اما با توجه به اینکه یک واقعیت ملموس و غیر قابل انکار است گفتن ان ضرورت دارد.این روزها در بین اقوام و اشنایان و کوچه و بازار هر کجا میروم صحبت از مرووت و جوانمردی و گذشت ایرانیان در گذشته (قبل از انقلاب) است حال دیگر شما خودتان بخوانید حدیث مفصل را اندر وضعیت کنونی ایرانیان . یکی دیگر از موارد روابط دوستی بین پسرها و دخترهای جوان ما میباشد که متاسفانه بدلیل نبود اموزش عدم فرهنگ سازی و اعمال محدودیت ان را به انحراف کشانیده و متاسفانه تفکر غالب بر جوانان در روابط دوستی شان بان جنس مخالف یا ارضاء عقده های جنسی یا بقول خودشان تیغ زدن طرف مقابل و یا یک رابطه بی هدف میباشد.
امنیت اقتصادی: اقتصاد یکی از مهمترین شریان های حیاتی یک دولت است چرا که یکی از مهمترین اولویت های مردمان جهان وضعیت اقتصادی و معیشتی شان میباشد بخصوص در مورد کشور جهان سومی همانند ما که اقتصاد نسبت به هر چیز دیگری منجمله ازادی های مدنی و ... اولویت اول را دارد. همانطور که میدانیم شاهرگ اقتصاد جمهوری اسلامی زده شده است و بزودی شاهد فروپاشی کامل اقتصادی خواهیم بود طی صحبتی که با یک کارشناس مسائل اقتصادی داشتم وی هیچ امیدی به نجات کشتی به گل نشسته اقتصاد نداشت و فقط و فقط تنها راه نجات اقتصاد را سرنگونی جمهوری اسلامی دانست.همین لحظه که در حال نوشتن این مطلب هستم دلار به مرز 3500 تومن رسیده است و مردم هر لحظه انتظار شوک جدیدی را میکشند. از لحاظ وضعیت معیشتی مردم روز به روز ضعیف و ضعیف تر میشوند و خود ما نیز که جزو قشر متوسط رو به بالا هستیم کم کم داریم فشارها را حس میکنیم ندای اعتراض و نافرمانی را هر کجا میتوان دید و خشم و انزجار مردم نسبت به اخوندها کاملا مشهود است به نظر من ان فرصت تاریخی و سرنوشت سازی که کنشگران و فعالان بدنبال ان بودند فراهم امده است. فشارهای اقتصادی قشر ضعیف و فقیر جامعه را به همه ان کسانی که در سال 88 اعلام وجود کردند پیوند داده و قطعا در اولین زورازمایی مدنی یا خیابانی شما تاثیر اوضاع نابسامان اقتصادی را خواهید دید.
از انجا که تلاش من بر این است که این نوشتار کوتاه تبدیل به انشا نویسی نشود سعی من بر ان بود که به کوتاه ترین شکل ممکن مختصر و مفید وضعیت موجود را بازگو کنم با این حال یک نکته را هم در پایان لازم میبینم که توضیح دهم.
تمامی انچه که در این چند سطر کوتاه بازگو شد از دید شخصی و بدون غرض اینجانب میباشد همچنین مطالبی که عنوان شد بقول معروف ان روی بد سکه بود که بازگو شد و صرفا نباید همه چیز را هم سیاه دید در رابطه با بحث مربوط به امنیت اخلاقی مواردی را که بر شمردم در مقیاس و دید کلی نسبت به جامعه بود و امیدوارم سوء برداشتی برای هموطنان گرامیم نشود نهایتا با توجه به اوضاع بین المللی و وضعیت داخلی چه در عرصه اجتماعی و حتی چه در عرصه سیاسی بوی تعفن جمهوری اسلامی بلند شده و من کوچکترین اینده ای برای جمهوری اسلامی در اینده نزدیک هم متصور نیستم.
پاینده ایران