حزب مشروطه ايران
(لیبرال دموکرات)

 The Constitutionalist Party of Iran
(Liberal Democrat)
Armenia iraq Iran Turky Switzerland England Qatar Kuwait Sweden Norway Italy Canada Austrian France Holland Israel Denmark Belgium Germany United States of America
صفحه نخست چاپ برگشت
سوء استفاده زشت بهرام مشیری از خودکشی علیرضا پهلوی
مُحسن کُردی

January 07, 2011

جمعه 17 دی 2569 = January 7, 2011

 

بهرام مشیری را بسیاری از ما می شناسیم. برنامه های او را دیده ام و منطق عجیبی در گفته هایش دارد. اما هنگامی که میخواهد سخن از خانواده پهلوی بگوید پرده بی منطقی عجیبی جلوی چشمانش را میگیرد.

هرکسی برنامه های بهرام مشیری را دیده باشد در اینکه او کوچکترین حسن ظنی نسبت به پهلوی ها و خانواده پهلوی ندارد شکی نمیکند. او یک مصدقی و هویت خودش را از دشمنی با شاه می یابد. در لینک زیر سخنان او را میشنویم که چکیده اش این است که خوکشی علیرضا پهلوی دلیلش این بوده که او را به بازی نمیگرفته اند و تحت فشار میگذاشتند که فیس بوک نداشته باشد و با رسانه ها تماس نداشته باشد به این دلیل که نکند جاذبه اعلیحضرت (منظورش رضاپهلوی است) کم بشود. و نیز میگوید که علیرضا پهلوی سواد داشته و یکی دوتا لیسانس داشته و کلی تعریف از علیرضا پهلوی و اضافه میکند که رضا پهلوی دارد از مرده علیرضا سوء استفاده سیاسی میبرد. در حالی که مشخص است که این خود بهرام مشیری است که دست به این کار زشت زده تا بازهم پهلوی ها را بکوبد.
اینجا که اینقدر سنگ علیرضا را به سینه میزند تنها برای خراب کردن رضاپهلوی است. مگر نمیگوید که علیرضا با سواد بود و باید از سواد او استفاده میشد؟ بسیار خوب. سوال اینجاست که اگر علیرضا مصاحبه با رسانه ها را شروع میکرد و فیس بوک و غیره اولین کسی که یقه او را میگرفت همین بهرام مشیری بود که به او میگفت تو فکر میکنی کی هستی و چه حقی داری که برای مردم ایران مصاحبه میکنی؟ میگفت تو که سه تا لیسانس داری چرا به پدرت فحش نمیدی و این حرفهایی که مصدق پرستان همواره میزنند. مشیری به علیرضا نمیگفت که نظرت در باره ابادانی هایی که پدر و پدر بزرگت کردن کدام است بلکه توی سر همین علیرضای تحصیلکرده هم میزد.

مشیری از کجا میداند که تنها دلیل خودکشی این جوان به بازی گرفته نشدن بوده؟ خیلی راحت تهمت میزند که او میخواسته بیشتر در سیاست حضور داشته باشد اطرافیانش نگذاشته اند برای همین خود را کشته است! این چه حرف مزخرفی است. اگر تو بهرام مشیری میگویی که او استعداد زیاد داشت یعنی اینقدر را عقلش نمیرسید که برای ایران راهی را که صلاح میداند پی بگیرد؟
خیلی راحت میگوید که به او گفته اند نیا جلو رضا پهلوی در سایه قرار میگیرد. مگر این جوان تحصیلکرده خودش عقل نداشت که تشخیص بدهد که حضورش در صحنه سیاست ایران به نفع جنبش آزادیخواهانه است یا نه؟ همچین از به بازی گرفته نشدن او میگوید که گویی بچه هفت ساله بوده. مرد رشیدی که سه تا لیسانس دارد را نمیتوان تحت فشار قرار داد. او اگر ببیند که ورودش به صحنه سیاست کمکی به آزادی ایران هست حتما این کار را میکرد. اصلا فرض بگیریم که سخن مشیری درست و به او گفته اند که زیاد در صحنه حاضر نشود که «اعلیحضرت در سایه قرار نگیرد». مشیری از کجا میداند که علیرضا با چنین سیاستی مخالف بوده؟ همین مشیری که میگوید علیرضا از جنبش سبز حمایت کرد و اینها اعلیرحضرت را نگران کرد همان مشیری است که وقتی رضاپهلوی از جنبش سبز حمایت میکرد باز هم او را میکوبید. همین بهرام مشیری که میگوید چرا علیرضا به بازی گرفته نشده، اگر به بازی سیاسی وارد شدن اعضای خاندان پهلوی خوب است پس چرا سی سال است که فعالیتهای رضا پهلوی را زیر سوال میبرد؟ چرا تلاش دارد همه زحمات و کارهای آبادانی پهلوی ها برای ایران در طی 57 سال را تخطئه کند؟ او سی سال است که به این کارها مشغول است. در انقلاب شرکت داشته و از ترکمونی که زده مثل بقیه جبهه ملی چی ها وجدان درد گرفته سی سال است که از راه کوبیدن خاندان پهلوی خودش را تسکین میدهد. بهرام مشیری که میگوید این مرد کاریزما داشته سواد داشته اگر میدید علیرضا پهلوی فعالیت سیاسی میکند آیا به همان گونه به او حمله نمیکند که امروز به رضا پهلوی حمله میکند؟ اینها اشک تمساح یک مصدقی عقده ای است که تنها فعالیت سیاسی شان در همان سه روز 25 تا 27 مرداد 1332 خلاصه شده و 50 سال است که دارند از این موضوع سوء استفاده میکنند. هدف بهرام مشیری از این اشک تمساح را میتوان در این جمله او خلاصه کرد که گفت؛ «اینها که نمیگذارند علیرضا پهلوی در سیاست به بازی گرفته شود چطور ممکن است بگذارند مردم ایران در سیاست دخالت کنند!». سخن به این مزخرفی در عمرم نشنیده بودم. اصلا شدنی است که مردم را در سیاست راه ندهید؟ آخر دشمنی و کینه کور تا چه حد باید مغز منطقی این پیر را خرفت کند که چنین سخن باطلی بر زبان بیاورد. خجالت آور است. نسل جدید نباید عقلش را دست چنین پیرانه سرهای گمراه عقده ای بدهد.

لینک بهرام مشیری در یوتوب

http://www.youtube.com/watch?v=dKDaOBzbrB4&feature=player_embedded

---------------------------

نظر شما در مورد مطلبی که خواندید چیست؟


از سامانه حزب و صفحه رسمی حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) در فیس بوک دیدن کنید.


---------------------------

جوان ایرانی

شما سلطنت طلبا درک نمیکنید مسائل ایران امروزو...گفتمان مشیری کارگر واقع خواهد شد.
داستان شاه و شاه بازی تموم شد تو این مملکت،از خواب بیدار شین دوستان!!!!!!!!!!!

February 01, 2011 11:54:18 PM
---------------------------

حق

به جاوید و فرامرز محترم،

اینکه نشد فقط ادم بگوید با فلان شخص و فلان مقوله ۱۰۰ در۱۰۰ موافقم و برود. آقایان محترم، دلیل و برهان بیاورید و ما را متقاعد کنید. شما می آیید، کسی یا مقوله ای را تایید کامل می کنید و وقتی از شما دلیل خواسته می شود پا بفرار می گذارید. آیا همه هواداران آقای مشیری مثل شما رفتار می کنند یا نه؟ اگر نه، دو سه تا از آنها بیایند و با ما وارد بحث شوند.

آقای مشیری ای که همیشه انزجار خود را از پهلوی ها ابراز می کند و هیچ نکته مثبتی در آنها نمی بیند و بشدت مخالف بازگشت پهلوی هاست، چگونه است که بیکباره برای زنده یاد شاهزاده علیرضا پهلوی دایه مهربانتر از مادر و کاسه ی داغتر از آش شد؟

آیا آقای مشیری تخصصی در روانپزشکی، روانشناسی و روانکاوی دارد که در عرض چند دقیقه هم بیماری را تشخیص می دهد، هم نسخه می پیچد و هم لعنت به خاندان این شاهزاده می فرستد که به او رسیدگی نکردند و او را در طول زندگی اش مورد ستم قرار داده اند؟

متاسفانه اینکار آقای مشیری مرا بیاد شیوه های کاری جن گیرها، رمال ها و جادوگران انداخت که دیدن فرد مورد نظر مراجعه کننده تاثیری در شیوه ها و عملکردهایشان ندارد. مردم ساده دل عاجز حرف اینها را باور می کنند و نه حرف آنهایی که با دانش های علمی ای مثل روانپزشکی و روانشناسی و روانکاوی.

آقایان اگر شما خودتان دچار بیماری های روانی شدید که امیدوارم هیچکس نشود به یک روانشناس مثل خانم آزیتا ساعیان دکتر روانشناس که در تلویزیون پارس برنامه دارد زنگ خواهید زد یا به آقای مشیری که مهندس و آشنا به تاریخ و ادبیات فارسی است؟ این پرسشی بسیار ساده است که هر بچه مدرسه ای و حتی اشخاص کم سواد هم پاسخ آنرا می دانند.

کمی فکر کنیم و بعد این و آن و این مقوله و آن مقوله را تایید کنیم. چون مشیری گفته پس حتما باید درست باشد و چون احمدی نژاد گفته پس حتما باید غلط باشدها را کنار بگذاریم. اینگونه تعصب ها گره ای از کار ما را باز نمی کند بلکه گره ها را کورتر هم می کند. هر که حرف حق زد را قبول کنیم و در برابر منطق سر تعظیم فرود آوریم، این به نفع ما و جامعه ماست.

آقایان همراه با تاییدتان از جناب مشیری محترم دلیل و برهان بیاورید و ما را قانع کنید. با سپاس

پاینده ایران و ایرانیان راستین

January 15, 2011 04:04:27 PM
---------------------------

جاويد

دروود بر استاد مشيری که هميشه راستش رو بی ريا و بی پرده می گويد.
با استاد مشيری ۱۰۰ درصد موافقم.واسه ی شما متاسفم که حقيقت رو نمی خواهيد باور کنيد.

January 15, 2011 02:02:19 AM
---------------------------

سرشکسته از رفتار آقامشیری

واقع که تاسف بارست وقتیکه شخصیت معروف و مطلعی مثل آقای مشیری که من همیشه به ایشان اینهمه ارادت داشتم در عرض چند لحظه شخصیت خود را اینچنین تخریب می کند. خود کرده را تدبیر نیست.

درگذشت علیرضای جوان، فرهیخته و هم نسلم را از صمیم قلب به خانواده او و دوستداران او تسلیت می گویم. جای او در میان هم نسلانش همیشه خالی خواهد ماند.

January 10, 2011 07:15:02 PM
---------------------------

سهراب

آقای مشیری اطلاعات خوب و نسبتأ بالای دارند ولی در روش مبارزه خوب عمل نمیکنند.در چنین شرایطی نباید چنین سخن بگویند ازچنین شخصیتی بدور است . گریز به هنگام سر بر بجای.به از پهلوانی سر زیر پای

January 10, 2011 03:39:49 PM
---------------------------

جمهوریخواه

آقای فرامرز عزیز، لطفا مشخص کنید دقیقا کدام حرفهای آقای مشیری در مورد شادروان علیرضا پهلوی درست و بدور از مغلطه بوده است تا ما هم از محضر شما مستفیض شویم. آیا جناب مشیری در کنار تخصص در رشته های مهندسی و تاریخ و ادبیات ایران تخصصی در رشته روانشناسی هم دارند که ما خبر نداریم؟ منتظر پاسخ مفصل شما هستم. مطمئنا شما برخلاف ما دچار احساسات نشده اید و نتیجه گیری تان همراه با تامل و تفکر بوده است. با تشکر و احترام خدمت شما

January 09, 2011 09:23:23 PM
---------------------------

فرامرز

درمورد اظهارات آقای مشیری باید گفت که ایشان دقیقا درست گفته اند ،شتابزده نظرندهید ،کمی صبر کنید ..چیزی که روشن است اینست که شاهزاده علیرضا دچارافسردگی عمیق ومزمن بوده ودراین میان نوعی کوتاهی عامل بروزاین اتفاق دردناک است ،وقت آنست که امروز بازودن پنهانکاری ،برخوردهای احساساتی،چاپلوسی ،بدون فکرسخن راندن راکه بخشی ازفرهنگ ماشده است و بدنبال آن میهن مارابه زیرسیطره نعلین برده .....آینده ای روشن رابرای آینده گان رقم بزنیم برای همه بویژه خاندان گرامی پهلوی آرزوی شکیبائی وآرامش دارم ،البته همواره مردم بهنگام برخورد با پدیده وحوادث هولناک وازآنجا که درک وپذیرش وباوروسعت یک تراژدی سخت است به نوعی فرارازحقیقت پناه می آورند گناه رابرگردن این وآن میگذارند چون آب رفته رانمی توان بازگرداند ،اما من هرگزگمان نمی کنم که سخنان آقای مشیری متاثرازدشمنی بوده به هیچ وجه

January 09, 2011 06:23:00 PM
---------------------------

امیر

جناب آقای کردی عزیز
با درود بر شما و یاران همدل
نظر حقیر نسبت به مقاله حضرتعالی در باره جناب مشیری گویا مورد پذیرش یاران و همدلان قرار نگرفته است، باری حقیر خود را حقیر تر از آن میبینم که دوستان تصور کرده اند.
با جناب مشیری هم آشنائی بجز از راه رسانه ها نداشته و ندارم شاید بیاری خداوند اگر قسمت ما هم شد به فرنگستان رفتیم در محضر ایشان با کسب اجازه شرکت میکنم ، اما داستان پردازی های ایشان و بویژه گفته های ایشان در مورد شاهزاده علیرضا پهلوی شگفت انگیز است
همه باید ادب سیاسی را یاد بگیرند حتی جناب مشیری، همگان باید در کلام و بیان خویش استدلال داشته باشند، نه تنها نسبت به شاهزاده علیرضا ، ایشان اعتقاد قطعی دارند که خاندان پهلوی به ایران خیانت کرده اند ، در سخنان ایشان هیچگونه تردیدی نیست!!! ولی مغالطات که خود بیان میفرمایند در بیاتاتشان بسیار تامل برانگیز است!!!
وقتی نسبت به خاندان پهلوی ( حال پادشاه فقید که بکنار!) در مورد این ماجرای تاسف انگیز فرمایش میفرمایند باید زبان ادب را خود پاسدار باشند همگان دیدند و شنیدند و تشخیص داده اند که حضرت ایشان تا چه حد نسبت به این خانواده حساس میباشند حال آنکه صاحبان ادب و منش ممتاز جانب حزم و احتیاط را گرفته و کمی هم با ملاطفت بایستی سخنان خویش را بیان نمایند( برنامه تلویزیون پارس حتماً ضبط شده هست ! ایشان فرمودند تا آنجا که ایشان دانسته اند به بیان خودشان : در این فامیل این جوان فقط بجائی رسیده بوده : ( نقل به مضمون)
حقیر حق داشتم که نظر خود را در کمال ادب ولی با انتقاد بیان کنم بهر روی از راهنمائی های داهیانه شما بسیار سپاسگزارم و با تقدیم این دو بیتی شما نازنیان را بخداوند میسپارم
شخصی بد ما به غیر میگفت ما از بد او نمی خراشیم
ما نیکی او به خلق گوئیم تا هر دو دروغ گفته باشیم

January 09, 2011 05:09:13 PM
---------------------------

م. کریمی

دیگر نخواهم نوشت
و، نخواهم گفت
وقت، وقت خفتن است
پس باید، خفت

January 09, 2011 07:24:22 AM
---------------------------

جمهوریخواه آزاده

کینه چشمها را کور و دلها را سنگ می کند. کینه ی شتری خمینی را هیچوقت نباید از یاد ببریم که جانها و زندگی ها را فقط با نثار آیه های شیطانی اش از بین برد. او آخوندی بیسواد و سخت مرتجع و متحجر بود. هر چه او بود ما نباید باشیم.

بهرام مشیری مدتها از طریق برنامه اش به معرفی مغلطه پرداخت و من از او خیلی چیزها در این مورد بخصوص یاد گرفتم. منتها با کمال تعجب دیدم که چطور خودش جلوی دوربین در مورد پهلوی ها و بویژه درباره شادروان علیرضا پهلوی مکررا مرتکب مغلطه پشت مغلطه شد. اصلا عقل از سر او پریده بود. هنوز نه مرگ نابهنگام شادروان علیرضا باورم می شود و نه عکس العمل جنون آمیز بهرام مشیری که انقدر به او و خدماتش ارادت داشتم. واقع که او مرا از خود مایوس کرد. منهم به نوبه خود درگذشت این جوان نازنین را به همه و بخصوص به خانواده و دوستداران او تسلیت می گویم.

ایران برای همه ایرانیان

January 09, 2011 03:24:09 AM
---------------------------

لیلا

من صدرصد پا این نظر موافقم.این مردک حرف حسابش چیست؟

January 09, 2011 02:05:29 AM
---------------------------

حمید

درود بر مشیزی که حرف راست میزنه

January 08, 2011 08:40:32 PM
---------------------------

امیر

جناب آقای امیر گرامی از ایران با درود بر شما:
اظهار نظر، ادامه بحث در باره نوشته‌هاست از این رو می‌باید:

1 ــ ارتباطی هر چند کلی و غیر مستقیم با نوشته داشته باشد

2 ــ سطح اظهار نظر با نوشته متناسب باشد. هر کس آزاد است نظر خود را بگوید ولی رسانه‌ها موظف نیستند هر چه را که هر کس با هر درجه آگاهی و صلاحیت می‌نویسد انتشار دهند.

3 ــ از بدزبانی و زشتگوئی و دادن نسبت‌های ناروا و قابل پیگرد در دادگاه (در میان مردمان متمدن) پاک باشد. ما باید ادب سیاسی را یاد بگیریم.

سامانه حزب در گزینش مطالب، آزادمنش ولی سختگیر است و این روش طبعا در مورد اظهار نظر‌ها نیز عمل می‌شود.

یک تذکر آخر: سامانه حزب از انتشار مطالبی که به زبان گفتار نوشته شده باشد معذور است. در نوشتن می‌باید زبان نوشته را بکاربرد با زبان فقیر و شلخته‌ی گفتگوی روزانه سطح مطلب هم افت می‌کند.
به همین دلیل اظهار نظر شما از سامانه حذف شد.
با سپاس

January 08, 2011 06:18:50 PM
---------------------------

قطبی

با دورود

بار های بار عرض کرده ام ؛ بهرام مشیری و امثال او همان هایی هستند که عکس اقایشان را در ماه دیدند.
چه انتظاری دارید به حال خودشان بگذارید تا در منجلاب خودشان غرق شوند .

در این دوران وانفسا اندیشیدن به ایران است .

January 08, 2011 01:45:59 PM
---------------------------

آناهیتا




بگذارید ارام بماند در بسترش


امانش دهید

بگذارید برود پی دلدادگی

ای مردمانی که به مرده هم شک می کنید !

یک نفر دوست داشته بمیرد

در شبی ارام

اری

هیچ کاری هم با این دنیا نداشته

همین که شما با دنیا کار دارید

کافیست.......



بگذارید یکنفر از این دنیا به خواست خود برود






ای مرده پرستان زنده بگور





///از دفتر دست نوشته های من اناهیتا خزائی-پدیده///





January 08, 2011 12:45:42 AM
---------------------------

اصغرمردانی

جمعه, 17 دی 1389

وقتی شاهیور میمیرد ،مرده ها زنده میشوند .

شاهزاده علیرضا پهلوی خودکشی کرد وبا آن حرکت دو پیام برای ثبت در تاریخ ایران زمین از خود بر جای گذاشت ، تا نسلهای حال و آینده آندو پیام را در قانون اساسی جدیدی که بزودی نوشته خواهد شد بگنجانند .

1- وصیت کرده است تا جسدش را بسوزانند ، یعنی خط بطلانی بر تمامی مراسم و تشریفات اسلامی.

2.- خاکسترش را تحویل آبهای دریای مازندران بدهند .

یعنی ذره ذرات وجودش با آبهای دریای مازندران در هم آمیخته شده همراه با جزر و مدهای خروشان آن دریای همیشه ایرانی زنده و پایدار باقی بماند .

شاهیور جوانبخت که بهنگام خروج از ایران 12 سال سن داشت بهنگام وداع 44 ساله بود ، با تفنگ شکاری اش شبیه ارنست همینگوی با شلیک به دهانش به زندگی خود پایان داد و موجی از تاثر و غم واندوه در بین ایرانیان درون وبرون مرز بحرکت در آمد .

تنها کمتر از 48 ساعت بعد از پخش اطلاعیه از سوی دفتر شاهزاده رضا پهلوی میلیونها ایرانی با پیامهای شفاهی و کتبی مراتب همدردی خودشان را نسبت به شهبانوی داغدارو شاهزاده رضا پهلوی و شاهدخت فرحناز پهلوی و همه وابستگان خاندان پهلویها اعلام کردند .

آن همبستگی و یکدلی و یکپارچگی و اتحاد ی که با درگذشت شاهپور جوانبخت در میان ایرانیان بوجود آمد در طی این سی و دوسالی که از عمر حکومت ننگین مذهبیون غیر ایرانی و غیر مسلمان میگذرد بی نظیر وبی همتا از سوی خبرگزاری های معتبر بین المللی گزارش شده .

مرگ هر انسانی بهرحال روزی فرا میرسد ،

اما مرگ زودرس و داوطلبانه شاهپور عزیز به همه ایرانیان خصوصا جوانان این درس و پند مهم را بشارت داد که به ایران بیندیشیم و از آن آداب و اصولی که بنام دین وارداتی بر ملت ما تحمیل شده دوری کنیم .

آندو پیام برای ما ایرانیان از آن جهت بسیار با اهمیت است که بخوبی آگاهی داریم که تمامی بلاها و مصیبت ها ئی که بر سرمان آمد ه و می آید ، همه و همه ناشی از بی توجهی به هویت وفرهنگ و ملیت و ارزشهای ایرانی است وبس .

پس بیائید و بیائیم آندو پیام شاهپورعزیزمان را که امروز در کنار پدر تاجدارَش آن ابر مرد ایران دوست همه تاریخ میهنان آرمیده ، با آغوش باز استقبال کنیم تا موجبات شادی روح و روان آن با غیرت با شهامت را بیش از پیش فراهم سازیم .

شاه فقید بهنگام وداع گفته بودند ...

به ایران بیندیشیم ، همه به ایران می اندیشیم .

وامروز شاهپور علیرضای عزیزمان با مرگ خود پیام دادند ، به ایران بیندیشیم ، همه به ایران می اندیشیم .

پس همه از خواب غفلت بیدار میشویم و به ایران می اندیشیم.

پیروز وسرافراز باد ملت ایران

شاخه نورنبرگ آلمان استان باباریا

اصغرمردانی

January 07, 2011 11:51:08 PM
---------------------------

ترانه 30 ساله از ایران

واقعا" از شنیدن سخنان آقای مشیری متاسف شدم. من همیشه شنونده برنامه های ایشان بودم و از نظر سیاسی هم جمهوری خواه هستم. اما همواره برای خانواده پهلوی و شخصیت "ایران دوست" آنها و به ویژه برای شهبانو فرح احترام خاصی قائل بوده و هستم.
مطلب آقای محسن کردی در خصوص صحبتهای آقای مشیری کاملا" گویاست و نیازی به توضیح اضافه نیست. فقط به عنوان جوانی که در ایران زندگی می کنم متاسفم که می بینم بسیاری از کسانی که خود را طرفدار آزادی می پندارند، بعد از سی و اندی سال هنوز گرفتار خشمهاو عقده های فروخورده قدیمی خود هستند و چه بسا اگر زمانی تحولی در ایران رخ دهد، اینان به جای بازسازی وطن ، به فکر تسویه حسابهای شخصی خود خواهند بود. پس چه بهتر که فعلا" تحولی رخ ندهد چون هنوز گروههای مختلف به اصطلاح "اپوزیسیون" راه مبارزه و آزادی خواهی منصفانه را یاد نگرفته اند(این موضوع متاسفانه در مورد اغلب افراد مخالف جمهوری اسلامی با گرایشها و دیدگاههای مختلف صدق می کند).
با دیدن این دوست نماهای دشمن شاد کن ایران، عجیب نیست که رژیم دیکتاتوری آخوندی اینچنین کشورمان را زیر چنگال قدرت خود گرفته است.
درگذشت شاهپور علیرضا را به ایران عزیزم تسلیت می گویم که جوان برومند دیگری را به ناحق از دست داد و دریغا که به فکر نیستیم......

January 07, 2011 09:52:23 PM
---------------------------

فريدون

با درود عقیده من در باره اين نوشته اين است کسی که بدون شنيدن نظر دیگری دست به اعمال نظر بزند و از جانب ديگری نظر دهد فرقی با احمدی نژاد ندارد همه اينها که ايشان گفته اند از انديشه مريض ايشان جاری شده و نمی تواند واقعيت داشته باشند. اينروزها جهان چنان کوچک شده که هیچ کس نمی تواند به دیگری چيزی را دیکته کند ئ اگر عليرضای عزيز می خواست وارد سياست شود مطمئنان باعث افتخار خانواده پهلوی می شد و علم و شخصيت ايشان از دیگری نتنها نمی کاست بلکه به آن می افزود. و چقدر تا زيباست انسان بدبين و بد نظر باشد و از جانب دیگران سخن بگوید آن هم بد- و زشت تر آن است که به جای دیگری فکر کند و خانواده داغداری را هدف بگيرد و برنجاند- لطفا بعد از اين همه سال کمی فکر کنيد قبل از اينکه نظر بدهيد. بار گرانيست کشيدن به دوش.

January 07, 2011 08:18:10 PM
---------------------------

کاوه یزدانی

درود بر هم میهنان گرامی. سخنی یا نظری در مورد شخصیت حضرت مهندس بهرام مشیری. من برنامه های حضرت بهرام مشیری رادر ارتباط با تاریخ میهن گاهی در تلویزیون نگاه میکنم. ایشان با تمام ادعایی که در دانش تاریخ دارند.ولی در هیچ یک از برنامه های ایشان هنوز حتی یک بار هم ندیدم که ایشان کوچکترین اشاره ای در باره روابط ایران وانگلستان که از تلخ ترین بخشهای تاریخ میهن است اشاره ای داشته باشند. وهمیشه برای من جای پرسش بوده و هست.همیشه بدون استثناء در تاریخ پادشاهی دوران پهلوی با نوعی کینه توزی از خانواده پهلوی یاد می کند. بدون اینکه توجه به شعور بینندگان داشته باشد با مغلته کاری دوران پادشاهی پهلوی را به گونه بسیار چندش آوری به دوران استبداد ودیکتاتوری پیوند میزند.گویی پیش از دوران پهلوی در زمان قاجارها در ایران دمکراسی برقرار بوده است. حال اینکه سیاهترین وننگین ترین و شرمگین ترین دوران در زمان قاجار بوده است.هرگز به خدمات دوران پهلوی اشاره مثبتی نمی کند.ما در روستای کوچکمان کسی را داشتیم او می گفت کسانی که شعور دیگران را نادیده می گیرند بدون اینکه خود متوجه باشند در حقیقت کوته نظری و بی انصافی خود رابه دیگران می شناسانند.من از خدمات رضا شاه بزرگ وپادشاه فقید محمد رضا شاه بسیار سپاسگزارم.من تردید ندارم که آقای مشیری با تمام دانشی که دارند به محتوای سخنان داریوش بزرگ یا پی نبردند یا از سر کینه توزی با خاندان پهلوی خود را به کوچه مغلته گری می زنند. دقیقا مثل اخوندها. داریوش بزرگ فرمود خداوندا این سرزمین را از دوچیز درامان بدار. یک از دروغ. دو، از خشکسالی.من از آقای مشیری تقاضا مکنم جهت اگاهی هموطنان به تاریخ روابط انگلستان در زمان قاجار اشاراتی بنمایند و همچنین چگونه شد که اخوند به همین اسانی توانست ایران را اشغال کند. در پایان برای شهبانو فرح پهلوی مادر دلسوخته و شاهزاده رضا پهلوی ارزوی صبر وشکیبایی در برابر زخم زبان دشمنان قسم خورده ایران دارم. پیروز رستاخیز ملی. پاینده ایران.

January 07, 2011 03:58:14 PM
---------------------------

خلف زاده

در مورد ميشری خوب نوشتی .آما خيلی دلم ميخواست به اين شخص نادان و عقده ای مينوشتيد .
به چه علت از آرتش اخراجش کردند. يکبار در برنامه اش می گفت چند تا سوراخ در گوه درست کردند يا را ه آهن کشيدن هنر نيست. منظورش راه آهن تهران خرمشهر و تونل های که رضا شاه کبير درست کرده بود . در پايان به خاندان پهلوی و همه ايرانيان اصيل در گذشت شاهزاده شاهپور
عليرضا پهلوی را تسليت می گويم.و برای شهبانوی هميشه استوار از ايزده بزرگ صبر صبر صبر
آرزو ميکنم.

January 07, 2011 02:52:44 PM
---------------------------

حق

با درود

بهرام مشیری اگر عقل داشت بر احساسات خود غلبه می کرد و برنامه اش را طبق معمول اجرا می کرد و می رفت. اگر عقل داشت سکوت اختیار می کرد و اگر کمی انسانیت و وجدان داشت حداقل یک تسلیت خشک و خالی می گفت و از مطلب رد می شد. آنچه برای من قابل توجه بود این بود که او ده دقیقه پرت و پلا گفت ولی انقدر بخیل بود که حتی نتوانست خود را راضی کند که یک تسلیت خشک و خالی هم از دهان بیرون بیاورد. بیکباره روانشناسی متبحر شد و روانکاو شاهزاده علیرضا!!!

امیدوارم مشیری دوست شجاعی داشته باشد که او بگوید "آخر مرد حسابی شما که به این و آن درباره تعابیر و تعاریف شاهنامه فردوسی ایراد می گیرید و می گویید که اینکار تخصص می خواهد و بباورتان این تخصص را شما دارید چگونه یهویی ادا و ژست یک روانشناس و روانکاو را در می آورید؟ این عمل شما توهین به هرچه روانشناس و روانکاو نیست که سالها زحمت کشیده و در این رشته ها تخصص گرفته اند؟".

بهرام مشیری با خالی کردن عقده اش نسبت به پهلوی ها جلوی دوربین خود را بیش از هر کسی لجن مال کرد. یکی از بدبختی های کینه توز افشا کردن شخصیت خود است چون احساسات بر عقل و منطقش غلبه می کند و نهایتا بر علیه خود عمل می کند. حال اگر کسی مثل بهرام مشیری از شهرت زیادی هم برخوردار باشد وضع بسیار بدتری پیدا می کند چون هر آنچه او بعنوان یک فرد و متخصص است مثل مشیری در همان ده دقیقه اول برنامه اش خلاصه و برای ابد ثبت می شود. فقط در نظر بگیرید که در آینده نسل بعدی بخصوص پژوهشگران ایرانی ای که هیچ خاطره ای از دوره مصدق، پهلوی و از رژیم کنونی ندارند وقتی این نوار را ببینند چه داوری ای از تاریخ معاصرشان و بهرام مشیری ها خواهند کرد. من خوشحالم که بالاخره بهرام مشیری هم مثل عباس میلانی که یکی به نعل و یکی به میخ می زند جلوی دوربین های تلویزیون هم حالا رسوا شده اند و هم اینکه در آینده با داوری سخت نسلهای بعدی مواجه خواهند شد. بهرام مشیری در برنامه خودش بوضوح اینکار را کرد و میلانی در بی بی سی فارسی و نشریات امریکایی با خود اینکار را کرد. اینگونه افراد همیشه بخود بیش از هر کس دیگری ضرر می زنند.

بجای اینکه از دست اینها عصبانی شویم باید خوشحال باشیم که اینها کار ما را در افشای افکار مغرضانه شان به ملت ایران آسانتر کرده اند. همانطور محبوبیت خاندان پهلوی در جامعه ایرانی در چند روز اخیر بواسطه خبر غم انگیز شاهزاده علیرضا پهلوی مثل توپ ترکید و عصبانیت و حسادت مشیری ها و چپها را انقدر برانگیخت که ناخواسته با واکنش زشتشان از تعدادا هوادارانشان ریزش بیشتری صورت گرفت. حال با پررویی آخوندی شان خاندان پهلوی و هوادارانشان را متهم به سوء استفاده از درگذشت شاهزاده علیرضا می کنند!!!

واکنش یکسان و زشت مشیری ها، رژیم و چپهای کمونیست در رابطه با درگذشت شاهزاده تیری بود که همه اینها ناخواسته در مغزهای خود رها کردند. آیا اگر امامزاده مجتبی خامنه ای، پیشوا/امام مسعود رجوی، رئیس جمهورهای خود خوانده در تبعید مریم رجوی و بنی صدر و یا فرخ نگهدار .... خودکشی کرده بودند واکنش ملت ایران مثل واکنشی می بود که در مقابل خودکشی شاهزاده علیرضا ...
مردم از خود نشان دادند؟ همه اینها از شوکه شدند وقتی دیدند که ایرانیان از سراسر جهان پیامهای تسلیت خود را به خاندان پهلوی، بیکدیگر و ملت ایران سرازیر کردند.

آیا این پیامهای تسلیت خود حرکتی خودجوش و سازمان نیافته از سوی ملت ایران از چهار گوشه ی جهان نیست که چه احساس و تفکری نسبت به دوران و دستاوردهای پهلوی دارند؟ آیا این حرکت خودجوش همه را به تعجب نیانداخت و مایوسشان نکرد که با اینهمه تبلیغات و با آنهمه سرمایه گذاری مقاله ای و مادی که تاکنون رویش کرده اند یکشبه با درگذشت یک شاهزاده دود هوا شد؟ آیا هنوز هم می توانند ادعا کنند که پهلوی ها به تاریخ پیوسته اند و ملت ایران آنها را نمی خواهد؟ باور کنید که مشیری ها، چپهای کمونیست، رژیم و دولتهای بزرگی مثل امریکا و انگلیس که مجاهدین خلق را بعنوان بهترین آلترناتیو برای این رژیم می خواهند بخورد ملت ما بدهند حجم و محتوای این تسلیت ها را به خاندان پهلوی بعنوان یک حرکت خودجوش سازمان نیافته ای ارزیابی خواهند کرد که در حقیقت به یک همه پرسی / رفراندوم تبدیل شد. ایرانیان یکبار دیگر همدیگر را یافتند و از احساسات یکدیگر نسبت به خاندان پهلوی آگاه شدند و بدیهی است که مشیری ها دچار غمباد می شوند چون حاصل کار خود را در این چند روز دیدند.

پاینده ایران و ایرانیان راستین

January 07, 2011 01:48:37 PM
---------------------------

وجدانی

صد قافله دل هم ره اوست!

در یکی از سامانه هائ انترنتی معلمی از ایران مطلبی دارد که اینگونه آغاز میگردد: <<سلام- من یک معلم پایه ابتدایی هستم. خواستم بگم که همانطور که در جریان هستید قرار است مبحث هائ شاهان از کتاب تاریخ حذف شود. برائ همین امر فردا 89/10/15 یک کلاس برائ معلمین ... گذاشته اند تا طریقه حذف را به معلمین توضیح بدهند ...>>

تلاش در جهت حذف مبحث شاهان ایران از تاریخش مدتهاست که شروع شده و تحریف کنندگان و دروغ سازان تاریخی دیروقتیست در صدد پاک نمودن بخش هائ مهم و برجسته تاریخ ایران برآمده و به ظن خویش آنرا بازنویسی میکنند غافل از آنکه همین عمل پلید و زشت آنان در تاریخ ثبت شده و جزو منفورترین بخش آن بوده و خواهد بود. امروز اگر مورخان مزد بگیر و معلوم الحال جمهورئ اسلامی در کمال بیخردئ و ناآگاهی دست به تحریف تاریخ میزنند فقط و فقط بیسوادئ خویش را آن هم نتنها برائ ایرانیان بلکه تمامی مردم عالم به اثبات میرسانند. آخر چگونه ممکن است تاریخ نویس با سواد، با وجدان و امینی آن هم در قرن بیست و یکم و در عصرئ که هیچ عملی از سمع و نظرها در امان نیست پیدا شود و جعل تاریخ کند و با خیال راحت و وجدانی آسوده به حیات خویش ادامه دهد؟ آیا سامانه هایی که از اطاق خواب آدمها میتوانند گزارش دهند و دنیارا مطلع سازند توان آنرا نخواهند داشت طشت رسوایی این تحریف کنندگان تاریخ را از بامهائ جهانی بر زمین کوبند و بیش از پیش رسوایشان سازند؟

دو سه روز پیش شاهزاده جوان ایران یعنی علیرضاءپهلوئ به زندگی دور از وطن خویش پایان دادند و نتوانستند ایران را بیش از این در موقعیت ناروا و ناشایستی که اکنون دارد تحمل کنند و به زندگی ادامه بدهند. ایشان بقولی همانند فرمانده شجاعی که سربازان و یاران بیشمار خود را در نبرد با دشمن از دست داده باشد با گلوله ائ به زندگی خویشتن پایان میدهند و به سربازانش می پیوندند. دورئ از یاران و همقطاران برائ چنین فرمانده ائ غیر ممکن است. کیست نداند چه جوانان و سربازان سلحشور و برومندئ که قربانی هوسها و کینه توزیهائ دشمنان ایران و ایرانی نشده و هر زمان مرگ آن قهرمانان همچون نیشترئ زهرآگین بر قلب پاک و انسان دوست شاهزاده جوان نبوده است؟

شاهزاده علیرضاءپهلوئ که بر دل و جان مردم خوب، صمیمی، وفادار و با صفائ ایران حکومت میکردند با وفات و درگذشت خویش سیلی عظیم از احساسات ایران دوستی و ایران خواهی را براه انداختند و قلبها را از عشق به ایران مالامال نمودند. شاهزاده جوان با مرگ خویش به جباران، تحریف کنندگان و دشمنان تاریخ چند هزار ساله ایران نهیب میزنند که ائ کوردلان زمانه! شماها شاید بتوانید نام و مبحث پادشاهان ایران که آنرا به درجه ائ اعلی از عزت، شرف و خوشنامی رسانده اند پاک کنید یارب با دل مردم شریف، نجیب و با وفائ ایران چه میکنید؟ آیا قادرید نامهائ پادشاهانی چون کورش، داریوش، ...، شاه عباس، رضاء شاه کبیر و شاه فقید محمد رضاء شاه پهلوی را از قلب ها و دلهائ ملت پاک ایران نیز بزدایید؟ مردمی که بخاطر مرگ شاهزاده شان که حتی ولیعهد هم نبوده اینگونه عزادارند و صدها هزار از آنان به سامانه برادر بزرگوار شاهزاده جهت خواندن خبر فوت مراجعه میکنند (تا این لحظه حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر) یقین داشته باشید این مردم برائ پادشاهان خویش بیش از اینها وفادار مانده و یاد و خاطره همه آنان را هرگز فراموش ننموده و گرامی خواهند داشت. این انسانهائ شریف تاریخی از شاهان خود در قلبشان حک خواهند کرد که پاک نمودن آن محال است. ملت ایران نحوه و طرز تاریخ نویسی راستین را به تحریف کنندگان آن نشان خواهد داد. همانگونه که بعد از ۲۵۰۰ سال هنوز یاد و خاطره شاهانی چون کورش و داریوش پا بر جاست و دنیا آنان را فراموش نکرده و نخواهد کرد، به کورئ چشم بدخواهان یاد و خاطره شیرین و ماندنی پادشاهان پهلوئ نیز هزاران سال دیگر در تاریخ و قلبها زنده و جاوید است زیرا این آرزوئ همیشگی ایرانیان بوده و میباشد.

خواهشی که از دوستان و عزیزان عزادار دارد این است که هیچ وقت از یاد نبرند برائ چه و بخاطر چه چیزئ شاهزاده علیرضاء پهلوئ مرگ را بر زندگی ترجیح دادند و برائ شادئ و خوشنودئ روح ایشان بیش از پیش محبت خود را به برادر بزرگوار و کاندیدائ پادشاهی در ایران فردا یعنی شاهزاده رضاءپهلوئ نشان داده و خواست ایشان را که همانا پایبندئ به حفظ تمامیت ارضی ایران عزیز است نصب العین خویش قرار دهند. درگذشت شاهزاده جوان همچنین این پیام را میتواتد در بر داشته باشد که ادامه ظلم، جور و کینه توزئ رژیم اسلامی در ایران سرنوشت و فرجامی جز این برائ تمامی ایرانیان نداشته و ندارد و آخر و عاقبت همه به بدترین شکل در آمده و آینده را چنانچه در صدد تغییرش نباشیم از این هم ناگوارتر و فاجعه بارتر خواهد کرد.

در پایان ضمن آرزوئ روحی شاد و روانی آسوده برائ شاهزاده علیرضاءپهلوئ، از خداوند منان صبر، پایدارئ و استقامت برائ یکایک بازماندگان خاندان پهلوئ بویژه شهبانوئ همیشه مهربان ایران و شاهزاده رضاءپهلوئ، این مظهر یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران، می طلبد.

January 07, 2011 11:47:36 AM
---------------------------

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
معرفی فرهنگی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
صفحه نخست   برگشت
به حزب مشروطه ایران خوش آمدید.
 
Welcome to The Constitutionalist Party of Iran (CPI)
Make irancpi.net you start page | Add irancpi.net in you favorites