جامعه مذ کری که دهانش پریود شده!
شهلا
درود
نوشتاری متفاوت ، نقدی بسیار خوب. برخلاف آنچه که دیگران با اولین بار شنیدن "پریود" از ذهن بیرون میریزند و دادو فغان های فمینیستی ظاهری و بدون ریشه، این نقد براستی دیدگاههای راستین و مفهوم واقعی این کار را بیان و شفاف کرد. یا شفاف بیان کرد!؟
همیشه در فرای آنچه که از هنرمندی میبینیم میتواند معنای دیگری را نیز برداشت کرد. نمادها،کنایه ها و گوشه ها همیشه آنی نیست که ما تصور میکنیم و "پریود" نیز از این دست است. ندای اعتراض به گونه ای تازه و با روشی نوین.
کار مشترک نامجو-نجفی - نیستانی نمیتواند بی اندیشه و حساب شده نباشد. "پریود" "پریود" "پریود" های تکرار شده در این کار و در این طرح با پریودی که زنان اُمُل ایرانی که هنوز جنسیت خودرا نشناخته اند ، فرق دارد یک پریود سیاسی- اجتماعیست، پریودی که گریبان مردان را نیز به همان نسبت چسبیده است که زنان را.
چشمهارا اگر شسته بودیم، دیگر باره اندیشیده بودیم و اجازه داده بودیم که اندیشه هوائی بخورد، با دید باز تری این "پریود" را مینگریستیم.
درود بر نجفی-نیستانی و نامجو با این کار بسیار زیبا ، سپاس از این اعتراض!
|