حزب مشروطه ايران
(لیبرال دموکرات)

 The Constitutionalist Party of Iran
(Liberal Democrat)
Armenia iraq Iran Turky Switzerland England Qatar Kuwait Sweden Norway Italy Canada Austrian France Holland Israel Denmark Belgium Germany United States of America
صفحه نخست چاپ برگشت
بیانیه حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)
در رابطه با ابتکار تشکیل " کنگره شورای ملی ایران"

October 08, 2012

دوشنبه 17 مهر 2571 = October 8, 2012

 

از آنجا که، حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)، پایبند به استقرار نظام پادشاهی مشروطه در ایران است، و از آنجا که، این حزب دوش بدوش همه احزاب، سازمان‏ها و شخصیت‏های دمکرات و دگراندیش در مسیر همبستگی نیروهای مبارز و ملی از هیچگونه کوششی دریغ نکرده است، و از آنجا که، برای حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) جای شادی و افتخار است که اندیشه‏ها و باورهای پایه‏ای منشور این حزب و بیانگذارش، شادروان داریوش همایون، کماکان الهام بخش نسل جوان ایران شده است، و از آنجا که، حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) در طول دو دهه دوران مبارزات افتخار آمیز خود در گذارهای گوناگون نشان داده است که همواره با هرکنش و جنبشی برای رهائی، سربلندی و تامین صلح و امنیت در ایران کوشا بوده و به استقلال، تمامیت ارضی و یگانگی ملت ایران، دمکراسی، و اجرای اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق‏های پیوسته به آن پایبند بوده است، اکنون نیز ابتکار تشکیل " کنگره شورای ملی ایران" را به فال نیک گرفته و آرزومند پیروزی آن در راه رهائی و سربلندی ایران می‏باشد.

پاینده ایران
زنده باد ملت ایران
حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)

---------------------------

نظر شما در مورد مطلبی که خواندید چیست؟


از سامانه حزب و صفحه رسمی حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) در فیس بوک دیدن کنید.


---------------------------

حق

درود بر عرفان و ایرانی نازنین،و دوستان گرامی
عرفان عزیز، من انتظار داشتم که بیانیه این حزب پس از اعلام اصول خود که در این بیانیه کاملا آنها را مشخص کرده است، شامل دلائلش باشد برای نپیوستن به جمع امضاء کنندگان و ارائه پیشنهادات در راستای اینکه کجای منشور ۱۶ ماده ای با کف مطالبات ؛اصول؛ حزب مشروطه ایران(لیبرال دمکرات) ناسازگاری دارد که اگر برطرف شود این حزب با آن کمیته و شورا و منشور و و و همکاری خواهد کرد. یا حداقل جهت کمک به علاقمندان منشور پیشنهادی شورای ملی، کاستیهای این شورا و منشور را برمی شمرد تا به آنها پاسخهای علنی داده شود و از جانب مقابل پاسخهای علنی شنیده شود. این به مردم هم کمک می کرد تا با سبک و سنگین کردن بحثهای دوطرف در رابطه با منشور، آگاهانه تر و مصمم تر پا پیش بگذارند یا پایشان را بیرون بکشند. من فکر می کنم که اینگونه می شد کیفیت این منشور و شورا را با مشارکت مردمی بالا برد و با هم چیزی ناقص را کاملتر کرد و جلوی از بین رفتنش را گرفت. مفاد این منشور را بایستی یکی یکی در رسانه ها با شرکت مردم در بحثها مطرح می کردند تا مردم آمادگی ذهنی بیشتر و بهتری داشته باشند و نه اینکه آنرا بسته بندی شده تحویل دهند. هر ماده باید در رسانه ها به چالش گرفته می شد تا مردم دو طرف قضیه را ببینند و داوری هایشان را پس از انتشار کامل این منشور پیشنهادی بکنند. مشارکت مردم در آن مرحله ها لازم بود و نه اینکه کادو وار بما تقدیمش کنند. هوادارانشان هم بما بگویند یا امضاء کنید که اگر نکنید خائنید، مزدور رژیم هستید یا چوب لای چرخ کن نجات ایران! عرفان گرامی،تشکیل یک شورای ملی یا کنگره ملی با یک منشور درست و حسابی، ارزوی من بوده و هست ولی نه بصورتی که این شورا عمل کرده است! تا آنجا هم که به بیانیه حزب مشروطه ایران(لیبرال دمکرات) باز می گردد، نظرم را در بالا گفتم که خلاصه اش اینست که این بیانیه حزب نیمه کاره و خیلی کوتاه و محافظه کارانه است. نیمه اولش عالی و بی نقص است. من مخالف این بیانیه نبوده ام بلکه منتقدش بوده ام. با سپاس فراوان، حق

October 11, 2012 02:09:45 PM
---------------------------

عرفان

نهایتا بسیار خوشحالم که این حزب خوشنام و درخشان پرنسیب سیاسی خود را کماکان حفظ کرده و اقدامات کاملا سنجیده و متناسب با شرایط را اتخاذ میکند من با این بیانیه بر خلاف دوست خوب و نازنینم حق بسیار موافقم و بنظرم بسیار بیانیه بموقع و بجایی بود
پاینده ایران

October 11, 2012 12:54:35 AM
---------------------------

عرفان

درود بر هم میهنان گرامی
دوستان گرانقدر مایلم نظرم را راجع به نظرات شما فرهیختگان ابراز دارم.
دوست و سرور نازنینم حق گرامی حس ناسیونالیستی و میهن پرستی شما شایان تقدیر است و نگرانی و دقدقه شما نسبت به سرنوشت میهن ما را بسیار خوشحال و امیدوار میکند پاینده باشید.
دوست و سرور نازنینم کاوه گرامی صداقت و وطن پرستی شما برای اینجانب ثابت شده است و من بسیار شما را دوست میدارم اما دوست عزیزم اختلاف نظر (سیاسی تاریخی و ...) همیشه وجود داشته و دارد اما این نباید باعث کدورت و نگرانی بشود قطعا تصمیم شما مبنی بر امضای منشور بسیار قابل احترام است همانطور که تصمیم شاهزاده در امضای منشور قابل احترام است اما دوست من قبول بفرمایید نقدهای وارده هم بیجا نبوده و قصد تخریب و سنگ اندازی لااقل در بین این جمع دوستان وجود نداشته و ندارد چراکه در این مدت ما بنوعی از هم شناخت و اطمینان پیدا کرده ایم به هر حال ما شما را بسیار دوست میداریم و ارزویمان اینست شرایطی فراهم شود که بتوانیم در مراحل بعدی به شما بپیوندیم.
دوستان عزیزم استاد ایرانی نازنین و جناب زاهدی نازنین من نیز معتقدم باید راه حل ان مرد جامه دریده عالم سیاست را پیش بگیریم و نگذاریم که خرد ما دستخوش احساسات ما بشود امیدوارم لااقل اکنون که شاهزاده از این نهاد حمایت بعمل اورده دست اندرکاران این نهاد بتوانند تمام نقصان های وارده را رفع و رجوع بنمایند تا بلکه ما نیز بتوانیم در ادامه راه به این حرکت بپیوندیم. دوستدار شما عرفان
ساسان بهمن ابادی گرامی من همیشه خواننده نظرات شما بوده ام و از ان استفاده کرده ام اما ساسان جان قبول کنید تا نقد و چالشگری ای وجود نداشته باشد نه تنها این حرکت بلکه هیچ حرکت دیگری هم نمیتواند ره بجایی ببرد مخصوصا اکنون که نقد و انتقادات بسیار بجا دلسوزانه و از جانب میهن پرستان بوده بنابراین اگر شما هم همانند من مایلید این شورا بجایی برسد باید از انتقادهای سازنده و دلسوزانه استقبال هم بکنید. برقرار باشید

October 11, 2012 12:53:18 AM
---------------------------

فرامرز ایرانپور مستعار

عطف به فرمایشات هم میهن ارجمند ایرانی و ابراز امتنان از توجه ان بزرگوار
اجازه میخواهم نخست یاداور شوم این نظرات غیر رسمی و خودبخودی- خاسته از علاقمندی به این حزب خوشنام و بویژه هواداران فرهیخته ان که هر از گاهی در مجامعی افتخار مصاحبت با ایشان را داشته ام و همچنین ارادت عمیق به زنده یاد داریوش همایون نگاشته شده و میشوند. انگیزه ملی میهنی مشترک و تلاش در استحکام و تعالی نهضت ملی و هموار کردن راه سعادت و سربلندی ایران و ایرانی امری بدیهیست.
نمیتوان داعیه ملیگرا بودن داشت و ارزشها و سنن ملی این ملت کهنسال را پاس نداشت. بنابرین موافق فرمایشات و متوجه رهنمودهای جنابعالی هستم.
چنین بنظر میرسد که خرده گیری به کمیته برگزاری نخستین گردهمائی بزرگ شورای ملی ایران ناشی از یک پیشداوری است. زیرا میتوان نتیجه گرفت کوششی در شناخت شرح وظایف ایشان نشده و به تقویم و حوزه فعالیت و عرصه محدود مانور مطبوعاتی ایشان عنایت لازم نشده است.
مفاد منشور مادامی قابل طرح و تجزیه و تحلیل هستند که به امضای اعضای شورای ملی رسیده و ایشان خود سخنگویان رسمی را انتخاب و معرفی نموده باشند. بنابرین کمیته برگزاری وظیفه دارد که رئوس و طرح کلی را به اطلاع عموم رساند. اینکه ایشان توضیحات و جزئیات بیشتری ارائه نمیدهند از روی کمدانشی نبوده بلکه نشانه وظیفه شناسی و جدیت ایشان است. هموطنانی که این وظیفه را برعهده دارند خلق الساعه نبوده و از اغاز کار تهیه پیشنویس منشور و اسکلت کار موثر بوده و بهمین دلیل جای ان دارد که ایشان را بچشم هیات موسس کوشا بحساب اورد که تاکنون از هیچ خدمتی در راستای طرح و تدوین و فراهم کردن مقدمات کار دریغ نکرده اند. با شناخت محدودی که دارم پیشبینی میکنم که در اینده نچندان دور از ایشان بعنوان همکاران صدیق یاد خواهید کرد.
نبود ارتباطات ارگانیک در ابتدای کار تا ایجاد ان بطور طبیعی منشا بسیاری از ناملایمات احتمالی میشوند. هر یک بارها تجربه کرده و میدانیم که موقتی بوده و برطرف میشوند.
برخلاف بدبینی که زمینه ساز خطای احتمالیست مثبت اندیشی و انتشار انرژی مثبت طنینی ابدی و بی انتها دارد.
پاینده ایران

October 10, 2012 12:33:38 AM
---------------------------

ساسان بهمن آبادی

با درود
تا دست به اتفاق بر هم نزنیم ... پاییز نشاط بر سر غم نزنیم

این عرض من درباره بیانیه حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات) بود، اما به برخی از دیدگاههایی که پای این بیانیه درج شده در کامنت جدا می پردازم.

پاینده ایران
تهران - ساسان بهمن آبادی - عضو حزب پان ایرانیست

October 10, 2012 12:05:14 AM
---------------------------

جمشاد پرچمشاهی


لیست امضا کنندگان منشور پیشنهادی شورای ملی که تا این لحظه حدود ۱۴ الی ۱۵ هزار نفر می باشند، چنین به نظر می رسد که متشکل از نام های حقیقی و بسیاری هم اسامی مستعار می باشد.
البته من هیچگونه مخالفتی با اسامی مستعار درمورد کسانی که به دلایلی مایل نیستند و یا نمی خواهند با نام حقیقی شان امضا کنند، نداشته و حتی درک هم می کنم که برای افرادی بویژه در داخل کشور ممکن است به احتمال زیاد دردسرساز باشد.
ولی آنچه که توجه مرا بخود جلب می کند، تکرار مکرر نام هایی برای چندین و چندمین بار بوده و جالبتر از همه اینکه اسامی فراوانی با واژه "ایران" و "میهن" و "وطن" همراه اند مانند: "ایرانی" ، "ایران دوست"، ایران پرست"، "ایران خواه"، "وطن دوست"، "وطنپرست"، "میهن پرست"، "میهن دوست" و امثالهم.
لذا گمان می کنم که بیشتر این اسامی امضا کنندگان واقعی نیستند بطوری که این سوء ظن و تصور را در من ایجاد نموده که تعداد کثیری از این اسامی جعلی بوده و توسط یکی دو نفر به عنوان امضا کنندگان منشور پیشنهادی به هدف جلوه دادن استقبال و حمایت چشمگیر از پیشنهاد منشور و موافقت با تشکیل شورای ملی صورت گرفته باشد. امیدوارم که این حدس و گمان من بی مورد بوده و صحت نداشته باشد. اما چنانچه گمانه زنی من درست از آب درآید، شکی درآن نخواهد بود که چنین عملی قابل تقبیح و نکوهش بوده و بدتر از همه اینکه وجهه شایسته ای برای شورای ملی در بین ملت و مردم ایران که در انتخابات آزاد آینده، روی آرا و حمایت گسترده آنها حساب می شود، به ارمغان نخواهد آورد و تمام تلاش و کوششهاشان را پیش از آن که اصلا به وجود آمده باشد، کاملا نقش بر آب خواهد کرد!

October 09, 2012 09:35:27 PM
---------------------------

ایرانی

بخش 2: متاسفانه آنچه تا به حال من دیده وشندیده ام، بسیار با این ایده آل ها فاصله دارد. شاید گمان شود به دلیل جامعه جوان ایران، باید افرادی از همان نسل به کار گرفته شوند تا با ادبیاتی هم سان، آنان را مخاطب قرارداده و جوری صحبت کنند که برای نسل جوان که اکثریت جامعه ایران را تشکیل می دهد قابل فهم باشد. این بسیار درست است، اما در حیطه مشاوره و تصمیم گیری، آنجا که آنچه باید دیده شود در خشت خام است و نه در آینه، موضوع کاملا" متفاوت است. آنجاست که تجربه سالیان، دانش اندوخته شده یک عمر و پختگی به دور از هیجانات جوانی مددرسان و راه گشا خواهد بود. این یعنی هرکس را سرجای خود به کار بگیریم. شاید به دلیل تجربه من در دانشگاه، شناخت جوانانی که متوسط الحال هستند، زیاد سخت نباشد (البته با پوزش از سخنگویان). اگر انتقادی نیز می شود، به دلیل نگرانی است. ما نمی خواهیم اقدام برای تشکیل شورای ملی به شکست منتهی شود، به همین دلیل است که انتقاد سازنده می کنیم تا شفاف سازی شود. به کارگیری مشاورانی دقیق، تیزبین و با دانش در این مرحله بسیار لازم است و البته داشتن توانایی های که برشمردم، به سن شناسنامه ای افراد بستگی ندارد. البته که شاهزاده گرامی ما فردی عاقل و بالغ است و به همین دلیل است که بنده ایشان را می ستایم. اما مطمعن هستم که ایشان هم انتقادات سازنده را می شنود و از آن استقبال می کند.
پاینده ایران

October 09, 2012 09:11:50 PM
---------------------------

ايرانی

با درود خدمت دوستان
بخش 1: آقای ایرانپور گرامی، مسلما" برای انجام کاری خطیر، افرادی با وزن مناسب لازم است. الزاما" سن شماسنامه ای افراد نیست که این امتیاز را اینجاد می کند، بلکه سن عقلی آنان است. به قول مولانا ای بسا پیرانی که مانند جوانانند و جوانانی که مانند پیران. نمی دانم تا به حال صحبت های سخنگویان شورا را تا به حال شنیده اید یا نه، متاسفم که این را می گویم، ولی به عنوان کسی که سال هاست کارش تربیت جوانان است، سخنی برای گفتن ندارند و همه چیز را به "پیشنهاد" و "تصویب نشده" ختم می کنند. به عقیده من، کاری تا به این حد سترگ، افرادی را لازم دارد که بتوانند آن را از وجوه مختلف بررسی کرده و زوایای پنهان هر مطلب را ببینند. در مناظرات تجربه لازم را برای پیاده سازی اصل "مفاهمه متقابل" دارا باشند و بتوانند با تکیه بر اصول مذاکره، ضمن نشریح دیدگاه های خود، فضا را برای مطح شدن سایر نظرات نیز محیا کنند.

October 09, 2012 09:09:52 PM
---------------------------

فرامرز ایرانپور مستعار

با درود
متن را دوباره خواندم و متوجه لغزشهای نگارشی شدم. در واقع عبارت " کنگره " هرچند که مفهوم را میرساند- لیکن بهتر میبود ویرایش میشد. نظرات هم میهنان فرهیخته را خواندi و بهره میبرم. در بخش نظرات میزان اندکی نیروی دافعه مشاهده و انتقادات وارده را بجا میبینم. اظهار بی اطلاعی از چگونگی تلاشهای مربوط به برگزاری اولین نشست سازمانها - احزاب و همچنین شخصیتهای منفرد سیاسی ایرانی که در حقیقت علاقمندان - پشتیبانان و بنیانگزاران شورای ملی ایران محسوب میشوند و بمنظور بازبینی پیشنویس منشور و اعلان تاسیس شورای ملی ایران گردهم میایند - را حرفه ای ارزیابی نمیکنم. ابراز بی اطلاعی از اینکه کمیته تدارکاتی نخستین جلسه که مسئولیت و وظیفه ای موقتی دارد از چه افرادی تشکیل شده است نیز نشاندهنده تسلط ما بر روند و داده های موجود سیاسی و فعالین سیاسی در جامعه ایرانیان نیست. بهرحال گام مثبتی در همبستگی ملی برداشته شده که میبایستی گرامی داشت و جشن گرفت. اظهاراتی که تولید بدبینی میکنند احساس ناخوشایندی را منتشر و منتقل میکنند. یک سلسله مسائل نیاز به بررسی اینترن دارند. لابد پاسخ ابهامات هممیهن گرامی را میتوان در بخش روابط عمومی حزب مشروطه ایران جستجو کرد. به من چنین القا میشود که من ایرانی گمنام فارغ از وابستگی حزبی بیشتر در جریان شکلگیری و تلاشهای مربوط به شورای ملی ایران درین دوسال گذشته هستم. القا تملک شاهزاده رضا پهلوی بر شورای ملی ایرانیان و مشاورین خویش نیز خوشایند نیست. اینکه چنین معرفی شوند را برخورد اخلاقی میشمارم. تصویری واقعبینانه از روابط و تلاشهای ایشان و همکارانشان را منعکس نمیکند. انتخاب روابط یک انسان بالغ و تشخیص توانمندیهای مشاورین و همکاران در حیطه اختیار خود شخصست. تحت عنوان ازادیخواه نمیتوان نص ازادی را بدوا مورد تهاجم قرارداد. جبهه گیری نسلهای ایرانی در برابر یکدیگر و انتقاد مخرب نسبت به کمیته تدارکاتی تشکیل نخستین جلسه شورای ملی ایران را نیز غیر حرفه ای براورد میکنم.

October 09, 2012 06:48:26 PM
---------------------------

حق

درود بر بهمن زاهدی گرامی و سپاس از دو پیامتان، برایم دیگر مهم نیست ایران جمهوری باشد یا پادشاهی! برای من فقط ایران و ملت ایران مهمند، همین! همه چیزم ایندو هستند! من نمی فهمم که چرا ما باید ناز کسان و احزاب و شبکه ها و سازمانهایی را برای نجات ایران و تعیین سرنوشت ایران بکشیم که هیچ تعهد و پایبندی نسبت به حفظ تمامیت ارضی ایران بهر قیمتی و یگانگی ملی ما ندارند، و اجرای کامل منشور جهانی حقوق بشر و میثاقهای الحاقی به آن در ایران را تنها راه و بهترین راهکار برای رفع تمرکز قدرت در پایتخت و رفع هر گونه تبعیض بین ایرانیان قبول ندارند. هیچکسی توضیح نمی دهد که ما چرا باید اینها را بعنوان ایران ستیزان و دشمنان ایران نه تنها از خود طرد نکنیم بلکه هی ادا و اطوارهایشان را پای دگراندیشی شان بگذاریم و هی نازشان را بکشیم که اجازه دهند ما تمامیت ارضی مان را حفظ کنیم و بگذارند که ما یک کشور و یک ملت و یک ملیت همچنان باقی بمانیم! آخر مگر ما با صدام حسین هم چنین رفتاری داشتیم وقتی تمامیت ارضی ما را بزیر سئوال برد و خواست خوزستان و هموطنان خوزستانی ما را از ما جدا کند، یا نه پدرش را درآوردیم، آنهم با کمترین امکاناتی که در اختیار داشتیم و با بیشترین تعداد کشته و زخمی و اینهمه خرابی و یتیم و بیوه و معلول!؟ آیا ما منشور را برای امثال او و امثال او و همفکران و همکاران او می نویسیم و یا برای خودمان و هموطنانمان و ایران خودمان!؟ ۱۰۰ سال کشاکش ملت ایران برای چه بوده!؟ اگر برای به ؛پیشنهاد؛ و روی میز مذاکره گذاشتن اقلام زیر بوده لطفا مرا آگاه کنید و بکنند تا من تکلیف خودم را با خودم و آنها روشن کنم:- ۱.تمامیت ارضی ایران؛ ۲.ایران یک کشور و یک ملت و یک ملیت؛ ۳.استقرار دمکراسی پارلمانی؛ و ۴.یک قانون اساسی لیبرال دمکرات مبتنی بر منشور جهانی، همتراز قانون اساسی مثلا فرانسه؟

مماشات با کسانی که این اصول را ؛پیشنهاد؛ می کنند و اینها را فهرست نیازها و خواسته های ملت ایران در ۱۰۰ سال اخیر قبول ندارند، یعنی چه!؟

تعریف منافع ملی ایران چیست؟

ارادتمند حق

October 09, 2012 05:34:34 PM
---------------------------

فرامرز ایرانپور مستعار

پیشبینی میکنم- این بیانیه که نشاندهنده عزم راسخ و اعتماد بنفس حزبی و سیاسیست به شکوفائی بیش از پیش حزب مشروطه ایران خواهد انجامید.
باری تشکیلات ملی دیگر در شرایطی نبوده که مامن و ماوائی برای ملییون ازاده ایرانی شود. بر شماست که از قابلیتهای برجسته این حزب خوشنام بهره گرفته و در جهت جلب و جذب شخصیتهای منفرد ایرانی کوشا باشید.
پیش بسوی تشکیل شورای ملی ایران
ازاد اباد و پاینده ایران

October 09, 2012 03:55:23 PM
---------------------------

بهمن زاهدی

با دورود خدمت ایرانی و حق و تمامی دوستان گرامی،

می‏باید که خودمان دست بکار شویم. با اینکه منشور حزب برای من هم اکنون بالاترین سندی می‏باشد که موجود می‏باشد. ولی برای متحد کردن تمامی ایرانیان باید بکوشیم نقاط اشتراکمان را بیابیم و بر آنان تاکید کنیم.

در حال حاضر سه منشور، یکی تصویب شده، دیگری تصویب نشده و یکی هم در حال تکمیل شدن وجود دارد که بزودی بیرون خواهد آمد. وظیفه ما این می‏باشد که نقاط اشتراک آنان را پیدا کنیم تا بتوانیم این سه منشور و طرفداران آنان را به همکاری وادار کنیم.

امید داشتن به فردای ایران تنها نیروی محرکی می‏باشد که ما داریم و من فکر می‏کنم، باید این سه منشور را به هم متصل کنیم تا به یک منشور واقعی و عمل‏گرایانه برسانیم که همه ایرانیان بدانند برای چه منظوری وارد مبارزه می‏شوند.

شاهزاده فعلا دو منشور بیرون داده شده را امضا کرده است و به احتمال زیاد منشور سوم را هم امضا خواهد کرد. ایشان برای رهایی ایران دست یاری بسوی همگان دراز می‏کند و در واقع همان کاری را می‏کند که من به عنوان «پادشاه ایران» از وی انتظار دارم. (با هم ایرانیان با هرگونه اندیشه و پیشنه‏ای بنشیند و گفتگو کند و راه گفتگو با دیگران را هموار کند). شاهزاده از هم اکنون «پادشاه من» می‏باشد. پادشاهی که برای ایران و ایرانی از خودش عبور کرده لیاقت پادشاه شدنش را به همه ثابت کرده است.

حق گرامی، زمان رای دادن شما هم فرا خواهد رسید، در آن زمان امیدوارم که تجربه‏های امروز ما به شما کمک کند، که حق پادشاه شدن شاهزاده را به ایشان با رای خود تاکید کنید. تا آن روز هم فاصله زیادی نداریم!

ارادتمند
بهمن زاهدی

October 09, 2012 03:43:47 PM
---------------------------

حق

شورایی که تمامیت ارضی ایران و یگانگی ملی ملت یگانه ایران را ؛پیشنهاد؛ کند بهیچوجه ملی نیست، و هنوز به آن درک سیاسی لازم نرسیده که بداند هیچ انسان یا شورای عاقل وطنپرستی، و هیچ کشوری این اصول را هرگز پیشنهاد نمی کند بلکه آنها را بعنوان اصول پایه ای و بعنوان مصوبات خود اعلام می کند. سپس پیشنهادات را بطور جداگانه در بخشی مجزا از آن مصوبات و اصول قرار می دهد. نه اینکه تمامیت ارضی ایران و یگانگی ملی ایران و جنگ علیه ایران نه و عدم تمرکز و شکنجه و اعدام نه و و و را بدون هیچ تفکیکی از یکدیگر در یک دو صفحه کاغذ ارائه دهد! این کاری حرفه ای و کارشناسانه و جدی نمی توانسته بوده باشد. این منشور پیشنهادی شورای ملی بهیچوجه نمی تواند دستاورد حقوقدانان و اقتصاد دانان معتبر و مستقل باشد. اگر بود، امکان نداشت که تمامیت ارضی ایران و جنگ علیه ایران نه و حفظ محیط زیست ایران را بدون تفکیک از یکدیگر و رده بندی و قرار دان آنها در جایگاه درخورشان، روی ۲ صفحه کاغذ بنویسند و به ملتی ۷۵ میلیونی ارائه دهند. این بزرگترین توهینی است که یک شورا که صفت ملی را هم یدک می کشد می توانست نثار ما ملت ایران بکند! عدم درک و تفکیک ؛اصول؛ و ؛فروع؛ از کاستیهای بزرگ این شوراست که موجب تهی شدنش از آن چیزیست که ملی می نامیم. تا فردا هم بگوییم که ؛حفظ تمامیت ارضی ایران بهرقیمتی؛ و ایران یک کشور و یک ملت و ملیت است؛ اصول هستند و ؛اصول؛ را نمی توانید ؛پیشنهاد؛ کنید باز حرف خود را تکرار می کنند که ؛این منشور پیشنهادی است؛! شما عارتان نمی آید که تمامیت ارضی ایران و یگانگی ملی را قابل ؛پیشنهاد و مذاکره؛ می دانید!؟ کارتان بجایی رسیده که ایندو اصل را از ناکسان گدائی می کنید!؟ شورایی که تمامیت ارضی و یگانگی ملی ما را ؛پیشنهاد؛ کند و به ؛مذاکره؛ بگذارد، شورایی ضدملی است. ملاک ملی بودن در وهله نخست تعهد و پایبندی به تمامیت ارضی و یگانگی ملی ماست چون بدون ایندو اصل، استقرار حاکمیت ملی و ایجاد شرائط مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد غیرممکنست. ایندو آخری بدون آندو اولی ناممکنست.

October 09, 2012 02:54:01 PM
---------------------------

ایرانی

بهمن خان گرامی، دوست و سرور نازنین
متاسفانه همانطور که فرمودید، زمان در حال از دست رفتن است. مسلما تشکیل یک جپهه واحد از طیف های مختلف اپوزیسیون، با برگزاری یک کمپین انتخاباتی متفاوت است و فکر می کنم سرکار خانم بقراط به درستی و تمامی به آن اشاره کردند. در شرایطی که اصلاح طلبان حکومتی به صراحت و البته وقاحت اعلام کردند قصدشان براندازی به هیچ عنوان نیست حتی اگر جمهوری جهل و فساد اصلاح هم نشود!. این یعنی زمزمه حضور در انتخابات ریاست جمهوری آتی و در راستای رای مخفی خاتمی در پستوی دماوند. سازمان جمهوری خواهان نیز که دائما با اصلاح طلبان رانده شده با پول های ملیاری به خارج در برنامه افق شرکت کرد و دم از اصلاح زد. امروز چی؟ حال چه پاسخی دارند؟ دوباره به شرکایشان در سال 57 اعتماد کردند و دوباره همان شد. خاطرتان هست نفراتی از همین حزب می خواستند مشروطه را در پای اصلاح طلبان قربانی کنند؟ امروز چه پاسخی دارند؟ افسوس از جان جوانانی که به نام اصلاح طلبان آخوندی از دست رفت. چقدر به جوانان مملکت گفتم این آقایان چپ سابق را ما می شناسیم. این ها از جناه راست حکومت وقیح تر هستند اما شور جوانی مانع پذیرش حرف ما شد. اما امروز و با این اعلام موضع صریح، خط کشی ها به خوبی معین شده است. شاهزاده رضا پهلوی در ایران مورد توجه همگان بود و امروز در ایران هر جا که می روی صحبت از ایشان و اقدامات ایشان است. حیف است این اقبال عمومی و وجاهت ملی بازیچه دست چند جوان بی تجربه شود که همه زیان خواهیم دید، ملک و ملت و همه و همه. با این حال چه می توان کرد؟ به عنوان یکی از هواردان نظام پادشاهی پارلمانی از شاهزاده گرامی ایران می خواهم که از مشاوران مجرب تر و دنیادیده تری استفاده کنند. من نیز اعتقاد دارم عنوان خوب بر روی سنگ قبر به درد ایران نمی خورد، اما در این راه حرکت سنجیده بر اساس منافع ملی بر همه چیز مقدم است و تشخیص درست منافع ملی تنها از طریق به کارگیری مشاورانی مجرب و باسواد و با تجربه امکانپذیر است.
پاینده ایران

October 09, 2012 01:51:37 PM
---------------------------

بهمن زاهدی

با دورود خدمت ایرانی عزیزم،

می‏دانم که چه دردآور است منتظر ماندن، در این لحضاتی که ایران به یک همبستگی همگانی محتاج است تا این که جمهوری‏اسلامی را برای همیشه سرنگون کنیم. شوربختانه افرادی که نمی‏دانند و نمی‏خواهند هم بدانند که چگونه با شفاف‏سازی می‏توانند سیل عظیم مردم ایران را به خیابان‏ها بکشانند در اطراف شاهزاده جمع شده‏اند (با افتخار هم می‏گویند ما جمهوری‏خواه هستیم) و مانع از یک همبستگی عمومی می‏شوند. اینها به نظر من فقط می‏خواهند خود را مطرح کنند و برنامه‏ای ندارند بجز اینکه محبوبیت شاهزاده را ما بین مردم از بین ببرند.

نه زمان برگذاری کُنگره و نه مکان آن مشخص می‏باشد! افرادی که در این شورای موقت هستند هم مشخص نشده‏اند؟ چه کسانی در کُنگره شورای ملی می‏توانند شرکت کنند و بطور کلی برنامه در این کُنگره چه خواهد بود، هنوز تنظیم و برنامه‏ریزی و تدارک دیده نیست. فقط این مشخص است که آن دو نفری که فعلا آفتابی شده‏اند موانع اصلی برای اتحاد ایرانیان هستند و تا زمانیکه اینها هستند هیچ توافقی بوجود نخواهد آمد..

منتظر نگه داشتن و ناامید کردن مردم تا کنون تنها حرکت سیاسی با موفقیت انجام شده این شورا می‏باشد.

کسی هم مسئولیت‏پذیر نیست، چون کسی هم دیگر در آن شورا باقی نمانده!


ارادتمند
بهمن زاهدی

October 09, 2012 10:36:07 AM
---------------------------

ایرانی

با درود خدمت دوستان
شورای مرکزی حزب مشروطه ایران (لیبرال دموکرات)
ضمن اعلام پشتیبانی و حمایت از متن فوق از طرف من و همفکرانم در ایران و با آرزوی موفقیت برای کمیته موقت شورای ملی. به نظر می رسد پیشنهاد آقای بهمن زاهدی که برگرفته از آموزه های شادروان همایون است؛ بهترین موضع گیری حال حاظر نیروهای ملی می تواند باشد. صبر می کنیم تا کنگره برگزار شود و ابهامات مربوطه به خصوص ابهام ایجاد شده در مورد بند یازدهم که تجزیه طلبان را خشنود و ملت شریف؛ بزرگ و یکپارچه ایران را نگران کرده است؛ برطرف شود، و یا بدانیم اصولا قصدی برای رفع آن وجود دارد یا نه و سپس ما نیز در ایران صریحا اعلام موضع خواهیم نمود. امیدوارم شورای ملی اتحاد دهنده و مقوم کلیه نیروهای ملی باشد و اعتلافی فراگیر را از حداکثر اپوزیسیونی ایجاد نماید که یکپارچگی ایران و یگانگی ملی را به مذاکره نمی گذارد و این اصول برای او لایتغیر و همیشگی است.
پاینده ایران

October 09, 2012 09:11:23 AM
---------------------------

جواد طالعی

با عرض ادب، اين نثر ضعيف شايسته حزبی نيست که زنده یاد داریوش همایون به عنوان صاحب یکی از پالوده ترین نثرهای معاصر آن را بنیاد نهاده است. کسی را ندارید که از او آموخته باشد و متن هایتان را ویرایش کند؟

October 09, 2012 02:38:42 AM
---------------------------

مجید

فقط دارم گريه ميکنم ما هم ارزوی موفقيت برای حزب مشروطه را داريم .ايران به شما نيازدارد.به خدای ايران قسم تا عمرداريم سپاسگذارشماخواهیم بود.لطفانگذاریدامیدمردم ناامیدشودمن درون ایران زندگی میکنم بخدامرگ برای من به این زندگی سراسرنکبت شرف دارد.بخاطرایران متحدشویدشماازمردم هستیدکمک کنیدشورای ملی صداوخواست مردم ایران رابه مجامع جهانی برساند.
تشکرازحزب مشروطه ایران

October 09, 2012 01:45:58 AM
---------------------------

کاوه یزدانی

با درود آقای بهمن زاهدی گرامی
اگر دقت کرده باشید و دیگر هم میهنان نیز توجه کرده باشند من در مورد بیانیه حزب مشروطه ایران لیبرال دمکرات نظرم را نوشته ام و به عنوان یک فرد عادی خواستار شفافیت بیان موضع حزب در باره موضوع روز که اقدامی از طرف ایرانیانی درقالب کمیته موقتی با حضور تعدادی ایرانی برای تشکیل شورای ملی شده ام . آقای بهمن زاهدی آیا جنابعالی مقام مسئول پاسخگویی به بیانیه های حزب در باره مواضع حزب مشروطه ایران هستید ؟ اگر نیستید چرا به پرسش هایی که به جنابعالی ارتباط ندارند پاسخ می دهید و موضع می گیرید ؟ بخاطر دارم زمانی زنده یاد دکتر داریوش همایون در سامانه حزب صفحه ای به عنوان پاسخ و پرسش داشتند و افراد می دانستند که پرسش شان را چه کسی پاسخ می دهد .

October 09, 2012 12:58:16 AM
---------------------------

همان مبارز داخل

خواهش میکنم استدعا دارم از حرف کم کنید و بر عمل بیفزایید . اگر حقیقت موضوع ایران است ، تشریف ببرید مذاکره کنید و تایید کنید و امضایتان را بگذارید و بدانید این اتحاد میتواند بسیار موثر باشد . امروز رژیم در نقطه نقطه شهرها و کوچه ها دوربین بسته کوچکترین حرکتی را در نطفه خفه میکند همه چیز را دارد کنترل میکند هرچه زمان از دست برود او جایگاهش را محکمتر خواهد کرد اما با نافرمانی مثلا یک اعتصاب همه گانی رژیم نابود خواهد شد . لطفا خواهشا به این اتحاد کمک کنید . اتحاد یعنی پذیرفتن و در کنار هم قرار گرفتن با نظریات مخالفمان وگرنه ما با موافقین خود که متحد هستیم . لطفا به اتحاد ایرانیان کمک کنید و پای فردای آزادی را هم الان محکم ببندید ولی بحثهایش را بگذارید برای بعد از براندازی

October 09, 2012 12:39:52 AM
---------------------------

وجدانی


منظور کدام کنگره است؟

از شورای مرکزی محترم حزب مشروطه ایران و یا هر شخص یا اشخاص دیگری که اطلاعِ دقیق و کافی در این مورد دارند خواهشمند است موارد نامفهوم و سوال برانگیزی که از اعلامیۀ حاضر استنباط گشته و میگردند را توضیح داده و نگذارند برداشتهای غلط و گاهآ مغرصانه از این اعلامیه تبلیغ شده و در اذهان عموم وارد نمایند و بویژه اینکه اقدامات وسیع و بزرگِ شخصیتی همانند شاهزاده رضا پهلوی را غیر منصفانه کوچک نموده و چنین حرکتی را متهم به تشکیل و راه اندازی یک حزب جدید نمایند.

از جمله سوالاتی که در وهلۀ اول در رابطه با این آخرین اعلامیۀ حزب مشروطه ایران برای اینجانب پیش آمده است همانا لفظ و عنوان "کنگره" میباشد. زیرا، اگر اشتباه نکنم، در طی دو سه هفتۀ اخیر ما صرفآ شاهد سه فراخوان بودیم که در هیچکدام از آنها عنوان "کنگره" بکار برده نشده است: اولین فراخوان از بیانات شاهزادۀ ایران یعنی رضا پهلوی پیدا بود که از آن بعنوان "همبستگی برای تشکیل یک بدیل دموکراتیک در مقابل حکومت تمامیت خواه جمهوری اسلامی" میتوان نام برد که آن هم برخوردار از حوضۀ عمل وسیع و بسیار گسترده ایست که خارج از عهده و توانِ تنها یک حزب قابل تصور میباشد. دومین فراخوان "فراخوان ملی برای تشکیل شورای ملی ایران" بود که در عنوان و نامِ آن نیز عبارت "کنگره" دیده نمیشود و آخرین فراخوان که فقط و فقط از یک کلمه و یک عدد تشکیل شده همان "منشور ۹۱" است و بس. در هیچکدام از فراخوانهای ذکر شده اثری از عنوان "کنگره" را نمی بینیم لذا تمنا دارد جهت بر طرف شدن ابهاماتی که پیش آمده است هرچه زودتر توضیح داده شود و آدرس و نشان "کنگرۀ جدید" مشخص گردد. با تشکر!

October 08, 2012 07:13:04 PM
---------------------------

بهمن زاهدی

با دورود خدمت کاوه یزدانی،

به چه شورای بپیوندیم؟ به یک سایت اینترنتی بپیوندیم که حتا صاحب آن سایت نامش را مخفی نگه داشته است! پس یک کشور مجازی هم به نام ایران برپا کنید! مبارزه ما با جمهوری‏اسلامی مبارزه‏ایست حقیقی، ولی مبارزه این شورای موقت فعلا فقط مجازیست!

چند نفر از تشکیل دهندگان این شورای موقت را شما می‏شناسید؟ چه کسانی قبلا در این شورا بوده‏اند و حالا نیستند؟ چرا آنها که هنوز هستند نمی‏خواهند که شما با آنان آشنا شوید؟

ما منشور حزبمان را تنظیم کرده‏ایم، دیگران اگر توانایی این که منشوری را با ارزش‏ها و اصول مشخص بیرون بدهند ندارند، گناه ما چه می‏باشد؟

چون شاهزاده از این منشور حمایت می‏کند برای ما کافی نیست؟ شاهزاده از منشور‏های دیگر هم حمایت کرده و می‏کند.

چو فرمان یزدان چون فرمان شاه! در این حزب ارزشی نبوده و نیست و نخواهد بود.

کدام شفافیت را شما از این شورای موقت تاکنون دیده‏اید که ما بتوانیم بروی آن حساب باز کنیم. و اصولا با چه کسی از این شورای موقت چگونه و در کجا می‏‎توانید تماس بگیرید. یک بار سعی کنید با این شورای موقت تماسی داشته باشید. اگر موفق شدید به ما هم خبر بدهید.


ارادتمند
بهمن زاهدی

October 08, 2012 06:19:57 PM
---------------------------

بهمن زاهدی

با دورود خدمت حق گرامی،

با اینکه من عضور شورای مرکزی حزب نیستم، ولی می‏توانم نظر خود را بدهم و سعی بر این داشته باشم که پاسخی به سوالات شما داده باشم.

یک بیانیه با اعلامیه فرق می‏کند. در اعلامیه تمامی مواضع و تصمیم‏های سیاسی حزب نسبت به موضعی شفاف می‏شود.

پاسخ سوال اول: حزب «تشکیل کُنگره شورای ملی ایران» را به فال نیک می‏گیرد، بدین معناست که حزب منشور پیشنهادی را تا زمانیکه به تصویب نرسد مورد بررسی قرار نخواهد داد (منشور حزب محتوای والاتر از این منشور پیشنهادی دارد). زمانیکه کُنگره شورای ملی ایران تشکیل شد و منشور نهایی و تصویب شده‏ای به بیرون داد. حزب می‏تواند بطور شفاف در مورد آن منشور موضع‏گیری کند.

پاسخ سوال دوم: ظرف چند هفته گذشته هیچگونه شفاف‏سازی چه از لحاظ افراد تنظیم کننده منشور و چه اهداف آینده این شورا مشاهده نشده است. با شوراهای «امام زمانی» حزب نمی‏تواند همکاری کند، چون طرف مقابل نمی‏خواهد که مورد شناسایی و سنجش عموم قرار گیرد. تا زمانیکه افراد تشکیل دهنده (انتخاب شده) شورای ملی و اهداف آن شورا مشخص نشده‏اند، حزب با این شورای موقت همکاری نخواهد کرد.

شورای مرکزی حزب خوشبختانه همانگونه که نوشته بودم راه «همایونی» را انتخاب کرده و حزب در جلسه دوم آنان شرکت خواهد کرد. تا آن زمان با شورای موقت همکاری نخواهیم کرد و برعلیه آنان هم کاری نخواهیم کرد.

ارادتمند
بهمن زاهدی

October 08, 2012 05:40:26 PM
---------------------------

جمشاد پرچمشاهی



به نظرم به فال نیک گرفتن تشکیل شورای ملی از جانب حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) همانگونه که از مفهوم آن پیداست، مربوط به تشکیل موفقیت آمیز و به وجود آمدن یک حزب فعال و پایدار همانند سایر احزاب از جمله همین حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) بوده باشد... درست مثل اینست که فردی یا افرادی یا گروهی تصمیم به تأسیس و راه اندازی موسسه ای یا شرکتی بگیرند که هنوز شروع به کار نکرده ولی نزدیکان و دوستان یا حتی همکاران و رقبای آینده آنها پیشاپیش این اقدام را به فال نیک گرفته و آرزوی موفقیت و نیک فرجامی برای پایه گذاران کنند.

این بیانیه به باور من نه اعلام پیوستن و همکاری مستقیم حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) به حزب یا سازمان احتمالی شورای ملی است و نه تلاش برای مقابله و مبارزه میانحزبی درمورد اینکه کدام حزب بردیگری برتری داشته و یا مبارزات کدام از آنها بین مردم و ملت ایران از محبوبیت بیشتری برخوردار و مبارزاتشان علیه رژیم کنونی حاکم بر کشور و ملت ایران پربارتر محسوب می شوند. این خصایل و مزیات یا مضرات را خود ملت ایران، درآینده بمرور زمان مورد سنجش و قضاوت قرار خواهد داد.


افزون براین، تصورمیکنم که صدورچنین بیانیه ای نشان ازادای احترام و رفتارشایان تقدیر می باشد که تشکیل و استقرار یک حزب یا یک شورای ملی "رقیب" به فال نیک گرفته می شود یعنی اینکه نسبت به برپایی و فعالیت های ضد حکومتی در کنار سایراحزاب و سازمان مختلف از جمله خود حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) مراتب خوشبینی ابراز می گردد. شکی نیست چنانچه مفاد منشور یا اساسنامه تکمیلی یا نهایی شورای ملی مورد پذیرش اعضای کنگره حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) قرار بگیرد، راه های همکاری بین این دو تشکل سیاسی هموار شده و شاید هم روزی به ائتلاف آندو منجر گردیده و نقطه ی آغازین اتحاد و همبستگی با تمام نیروهای مبارز، در مسیر نجات ملی از چنگال اهریمنان ضد بشری و ایرانی باشد.

به امید روزهای روشن در واپسین ظلمت های اهریمنی، برای ملت و کشور ایران.


ج.پ

October 08, 2012 05:06:04 PM
---------------------------

کاوه یزدانی

بخش دوم
بهتر این بود که بطور شفاف و صریح موضعشان را در همراهی برای تشکیل شورای ملی بیان می کردند و دلایل نپیوستن شان را در تشکیل شورای ملی شفاف بیان می کردند . وظیفه یک حزب فعال سیاسی آرزو کردن نیست که هر فرد عادی نیز می تواند بدون بیانیه هم آرزو نماید مثلا من نیز آرزوی می کنم . بلکه احزاب سیاسی اگر امری را سودمند برای کشور و جامعه تشخیص دادند و اجرایش را لازم دانستند وظیفه دارند برایش بکوشند و راهکارهای اجرائی آن امر مهم و فال نیک را انجام دهند نه اینکه فقط آرزوی پیروزی نمایند . اگر اشکالاتی در منشور و کجروی هایی در تشکیل شورای ملی وجود دارد که مردم عادی از تشخیص آن عاجزند را نیز احزاب وظیفه دارند بطور شفاف آنچه تشخیص می دهند برای مردم بیان نمایند و مردم را از کجراهه به راه درست راهنمایی نمایند . ناشفاف بودن موضع بیشتر احزاب و شخصیتهای سیاسی ایرانی یکی از دلایل بی اعتمادی مردم به سیاسیون است .

خانه از بنیان ویران است /// خواجه در بند اسقرار نظام پادشاهی در ایران است .

October 08, 2012 03:18:35 PM
---------------------------

کاوه یزدانی

انتظار مردم عادی از احزاب سیاسی این است که موضع خود را بطور شفاف بیان نمایند . اگر شفافیت نباشد از اعتماد مردم به این گروهها و احزاب بیش از پیش کاسته می شود .

از آنجایی که حزب مشروطه ایران... ودر مسیر همبستگی نیروهای مبارز و ملی از هیچگونه کوششی دریغ نکرده است ...و در دو دهه دوران مبارزات افتخار آمیز خود در گذارهای گوناگون نشان داده است که همواره با هرکنش و جنبشی برای رهائی، سربلندی و تامین صلح و امنیت در ایران کوشا بوده و به استقلال، تمامیت ارضی و یگانگی ملت ایران، دمکراسی، و اجرای اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق‏های پیوسته به آن پایبند بوده است، و تشکیل " کنگره شورای ملی ایران" را به فال نیک می گیرند :

یک پرسش از حزب مشروطه ایران پیش می آید که با این سابقه مبارزاتی و پر و پیمانی را که در بیانه توضیح دادند با این همه تجربه پس :

چرا برای کوشندگان تشکیل شورای ملی فقط آرزوی موفقیت می کنند ؟ یعنی وظیفه یک حزب سیاسی که پرونده دو دهه مبارزه و تلاشش را با چنین آب و تابی منتشر می کند وظیفه اش برای تشکیل شورای ملی فقط آرزوی پیروزی می باشد ؟ آن هم در شرایط بحرانی که ایران دارد می توان فقط آرزو پیروزی کرد ؟ اگر تشکیل شورای ملی از نظر حزب مشروطه ایران فال نیک است پس چرا به این فال نیک نمی پیوندد ؟ مگر نه اینکه دو دهه است که برای رهایی ایران مبارزه می کند ؟ فرق این فال نیک برای رهایی با فال نیکهای دو دهه مبارزه حزب مشروطه ایران در چیست ؟ ... ادامه

October 08, 2012 03:17:16 PM
---------------------------

حق

با درود خدمت شورای مرکزی حزب مشروطه ایران(لیبرال دمکرات)

خواهشمندم به دو پرسش زیر پاسخ دهید، سپاسگزارتان خواهم شد:-

؛ابتکار تشکیل " کنگره شورای ملی ایران" را به فال نیک؛ گرفتن حزب شما و آرزوی پیروزی برای این شورا کردن ؛در راه رهائی و سربلندی ایران؛ بوسیله شما بجای خود، اما آیا این بدان معناست که این حزب با این شورا همکاری خواهد کرد و یا به آن خواهد پیوست برای من روشن نیست. لطفا اینرا برایم روشن کنید.

دوم، اگر معنای این بیانیه شما آنست که حزب شما راهش را از این ؛کنگره شورای ملی ایران؛ جدا می داند، خواهشمندم بفرمایید که چه تغییراتی باید در این شورا و منشورش داده شود تا حزب مشروطه ایران(لیبرال دمکرات) نظر مساعد به ان نشان دهد و دست همکاری به آن بدهد؟

امیدوارم که پاسخهای رسمی شورای مرکزی حزب را در مورد این بیانیه حزب دریافت کنیم.

با سپاس و آرزوی تندرستی و پیروزی برای یکایک شما عزیزان
ارادتمند حق

October 08, 2012 02:50:16 PM
---------------------------

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
معرفی فرهنگی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
صفحه نخست   برگشت
به حزب مشروطه ایران خوش آمدید.
 
Welcome to The Constitutionalist Party of Iran (CPI)
Make irancpi.net you start page | Add irancpi.net in you favorites